شوگر کوکیز


Sugar cookies یا بیسکوییتهای شکری یکی از انواع بیسکوییت هایی هستند که میتونیم به اشکال مختلف قالب بزنیم. وقتی خیلی بچه بودم کمبود امکانات غوغا می کرد و هیچ قالب بیسکوییتی نداشتم. اونوقتها از استکان ، لیوان ، سر خودنویس و یا هر چیز دیگه ای که پیدا میکردم واسه قالب زدن بیسکوییت هام استفاده میکردم. پس اگه کوکی کاتر ندارید اصلا نگران نباشید با این خمیر شما حتی میتونید گلوله های به اندازه گردو درست کنید و بعد با انگشت روش فشار بدید تا گود بشه و بعد از پخت توش مارمالاد بریزید. من همه خمیر رو با قالب قلبی شکل قالب زدم چون قراره بیسکوییت های ولنتاین درست کنم. ظهر که شروع کردم تا 12 شب گرفتار نقاشی بیسکوییتها بودم! بعد هم چون ساعت ها سر پا ایستاده بودم کمر درد گرفتم :P ولی آی حال میده بیسکوییت درست کنی! مخصوصا که یه دو روزی اینجا هوا بهاری شده بود و بوی عید میومد و من هم که یه عمره از یه هفته مونده به عید از صبح تا خود شب شیرینی درست میکنم، حسابی جوگیر شده بودم و.......

راستی از همین بیسکوییت ها میتونید واسه نوروز درست کنید چون خمیر شوگر کوکیز رو تا 3 روز توی یخچال و 2 ماه توی فریزر میشه نگه داشت و خود بیسکوییتها رو هم در ظرف دربسته تا 2 ماه میشه نگهداری کرد ( البته زود خورده میشه و کار به اونجا نمیکشه) منظورم اینه که واسه عید مناسبه. فقط بهتره از قالب گل و پروانه استفاده کنید که با نوروز همخونی داشته باشه.

باز هم طبق معمول چون خونه مون خیلی تاریکه عکسهام خیلی تیره افتاده و به خوشگلی خود بیسکوییتها نشدهL شما فرض رو بر این بذارید که بیسکوییتهاش خوشگل میشن!


آرد ½ 3 لیوان

نمک ¼ ق چ

بیکینگ پودر 1 ق چ

کره 1 لیوان ( 227 گرم)

شکر ½ 1 لیوان ( 300 گرم)

تخم مرغ 2 عدد

وانیل 2 ق چ

من مواد رو نصف کردم و به جای یک تخم مرغ از دو زرده استفاده کردم چون میخواستم با دو تا سفیده رویال آیسینگ درست کنم



کره و شکر و وانیل را خوب بزنید .



سپس تخم مرغ را اضافه کرده و بعد آرد و نمک و بیکینگ پودر را الک کرده ، به مواد اضافه کنید تا خمیری شود. ( اگه خیلی خشک شد 1 تا 2 ق چ شیر اضافه کنید. زیاد خمیر رو ورز ندید. اگه خمیر به دست میچسبه اصلا مهم نیست. باید کمی نرم باشه)



خمیر را نصف کرده در 2 کیسه گذاشته و به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید



فر را روی درجه 180 قرار دهید.
سطح کار را آرد پاشیده و خمیر را به ضخامت نیم سانت پهن کنید. ( هر بار فقط به میزانی که نیاز دارید از یخچال خمیر خارج کنید و مابقی را مجددا در یخچال قرار دهید)



خمیر را قالب زده و روی کاغذ روغنی توی سینی قرار دهید ( نیازی نیست کاغذ را چرب کنید) و به مدت 10 تا 15 دقیقه درون یخچال بگذارید ( اینکار باعث میشه بیسکوییتها توی فر وا نرن)



در فر 180 درجه به مدت 10 دقیقه قرار دهید و یا تا زمانی که دور بیسکوییتها طلایی شود ( رنگ روی بیسکوییتها نباید عوض بشه. من در تصویر دو تا از بیسکوییتها رو برگردوندم که پشتش رو هم ببینید)



خوب تا اینجا بیسکوییتها آماده هستند. و اما تزئین:
(قبل از تزیین بیسکوییتها باید کاملا سرد شده باشند)



خیلی راحت با یه قاشق روی بیسکوییت رویال آیسینگ بریزید و با چاقو روش رو صاف کنید ( رویال آیسینگ رو در پست قبلی آموزش دادم)



حالا با قیفی که درست کردید به روش پایپینگ روی بیسکوییتها رو با دات های کوچولو دورگیری کنید. این شد یه مدل.....



برای نمونه بعدی ، بیس کار رو صورتی روشن زدم.



بعد با فاصله خطوط سفید رو با قیف ایجاد کردم



و بعد خطوط قرمز رو بین خطوط سفید کشیدم.



حالا با یه خلال دندون عمود بر جهت خطوط یه بار بالا و یه بار رو به پایین یکی درمیون کشیدم تا موجی شکل بشه



و با سفید دورگریریش کردم



این مدل قلبهای ریز رو هم یاد بگیرید که خیلی کاربرد داره. اول قیف رو فشار بدید تا مقدار زیادی آیسینگ بیرون بیاد . دستتون رو ثابت نگه دارید. به اندازه بزرگی دلخواه که رسیدید ، دیگه فشار ندید و دستتون رو به سمت پایین بکشید تا یه قطره وارونه ایجاد بشه



عین همینکار رو بصورت قرینه طرف چپش انجام بدید تا قلبتون شکل بگیره ( با کمی تمرین دستتون راه میافته)



اگه نگران کثیف شدن خونه نیستید میتونید از کودک ( و یا همسر ) تون کمک بگیرید....آی کیف میکنند!

اینقدر چشم هام میسوزه که دارم میمیرم....داره 12 میشه و فردا هم باید برم ماموریت... من دو مدل دیگه هم این شوگر کوکیها رو تزئین کردم که وقتی تایپشون کردم ، پست میکنم ( پس اگه دوستان بیسکوییتی خوردند که توی این پست نمی بینند نگران نباشند :P )

اگه خراب خروب نوشتم و چیزی رو جا انداختم ، اطلاع بدید اصلاحش کنم. آخه دیگه نه مغزم کار میکنه نه چشمام. شب بخیر

رسپی از Joy of baking
Print Friendly and PDF