رویال آیسینگ



رویال آیسینگ Royal Icing از کرم های پرکاربرده که در تزئین بیسکوییت ها ، کیکها ، کاپ کیکها و هر چیز دیگه ای که فکر کنید به کار میره! این گلهای ترافلی که در بسته های 10 تایی به قیمت خون پدرشون میفروشند هم از همین رویال آیسینگ درست میشه! و یا این قند های خوشگل موشگل که یه دونه گل کوچولوی رنگ رنگی روشون هست هم باز از همین رویال آیسینگ خودمون ساخته شده که اگه حسش بود یه روزی روزگاری بهتون یاد میدم که موقعی که جلو مهموناتون چای میگیرید؛ بگید: " آره این قندها رو هم خودم درست کردم" ! بعد همه فکشون بیافته و بگن : " نــــــــــــــــــــــه "






رویال آیسینگ از سفیده تخم مرغ و پودر شکر تشکیل شده و در مجاورت هوا سریعا خشک میشه. یعنی بعد از اینکه بیسکوییت هاتون رو تزئین کردید مثل خود بیسکوییت سفت و ترد میشه و برعکس کرمهای دیگه چون توش کره یا خامه نیست، احتیاجی به نگهداری در یخچال نداره و میتونید تا ابد نگهش دارید ( البته زودتر از "تا ابد" خورده میشه)


من دو سفیده تخم مرغ رو با 1 ق چ آبلیمو و 1 ق چ وانیل هم زدم تا کاملا کف کرد . ( همینقدر که کف کنه و مثل تصویر بالا بشه کافیه)






حالا پودر شکر رو اضافه میکنیم. من 1 لیوان ریختم ولی در رسپی اصلی 3 لیوان اومده. بسته به بزرگی یا کوچکی تخم مرغها و یا تراکم پودر شکر در لیوان، شما باید شکر رو کم و زیاد کنید. باید اینقدر بریزید که آیسینگ کاملا غلیظ بشه ( شکر رو تا اونجایی که امکان داره خوب آسیاب کنید تا نرم نرم بشه تا آیسینگتون زبری نداشته باشه و یکنواخت و لطیف بشه). خوب حالا رویال آیسینگ شما آماده ست! به همین سادگی در کمتر از 5 دقیقه! حواستون باشه که از این لحظه به بعد فرصت زیادی ندارید و باید سریعا کار تزئین رو شروع کنید. اگه تازه کارید و سرعت عمل ندارید با یه دستمال کاغذی آشپزخونه که مرطوب شده روی ظرف رو بپوشونید که هوا باعث خشک شدن آیسینگ نشه.





تزئین، قشنگش خوبه...از همه رنگش خوبه!

پس حالا چگونگی رنگ کردن آیسینگ رو یاد بگیرید. ابتدا یکی دو قاشق آیسینگ توی ظرف های کوچک بریزید و با یک خلال دندون که توی شیشه رنگ فروکردید آیسینگتون رو رنگ کنید






من چون تصمیم دارم توی این هفته شیرینی های مخصوص ولنتاین رو آموزش بدم از ترکیب بندی مختلف قرمز استفاده کردم. برای اینکار ، در کاسه اولی یک خلال دندون، در دومی دو تا ، در سومی سه تا....خلاصه از صورتی روشن تا قرمز تیره رو ( فقط با یه رنگ قرمزی که داشتم) به این شکل تولید کردم. در انتها هم یه خلال دندون در رنگ آبی زدم و یه رنگ بنفش بدست آوردم.






خوب تا اینجای کار ، رنگامیزی آیسینگ هم تموم شده. حالا یه مدل پایپینگ خیلی ساده بهتون یاد میدم که نیاز به قیف و ماسوره نداشته باشید. برای اینکار یه تیکه کاغذ روغنی مربع شکل رو از قطر نصف کنید تا مثلث بشه.






گوشه راست رو به راس پایین برسونید







گوشه چپ نیز به همین شکل. حالا بپیچونیدش تا قیف بشه





لبه اضافی بالای قیف رو به پشت برگردونید





حالا توی قیف رو از رویال آیسینگ پر کنید






لبه قیف رو فشار بدید تا آیسینگ به سر قیف هدایت بشه. حالا تهش رو بپیچید. آیسینگ شما آماده پایپینگه! فقط نوکش رو ،اگه تصمیم دارید کار ظریفی انجام بدید، نچینید .


اصلا نترسید ، رویال آیسینگ بعد از خشک شدن مثل قند میشه و طعم و بوی سفیده تخم مرغ هم نمیده!


اون بیسکوییت تصویر اول رو هم تا چند دقیقه ( و یا چند ساعت! با توجه به سرعت تایپ مورچه ای من) دیگه طرز ساخت و تزئینش رو پست میکنم.

Print Friendly and PDF