پای میگو





یه روز بعد از ظهر ماه رمضون که یادم نمیاد چه سالی بود...گشنگی بدجوری بهم فشار آورده بود و درنتیجه توی اینترنت دنبال یه غذای خوشمزه بودم که توش میگو داشته باشه ( آخه هوس میگو کرده بودم) که چشمم به یه عکسی افتاد که به نظر خوشگل میومد. رسپیش رو بررسی کردم و دیدم میتونه جالب از آب دربیاد! همینطور هم شد و از اون به بعد وقت هایی که خیلی گناه دارم و دلم روی هیچ غذایی نمیره و احساس میکنم باید کمی به احساسات خودم رسیدگی کنم این غذای فانتزی رو درست میکنم!


حالا چرا امروز ساختمش؟ چون خوب نشده دوباره مریض شدم و امروز هم دکتر بهم استراحت داده! مریضی ، افسردم کرده بود و باید خودم رو از این حال در میاوردم! جاتون خالی شدیدن چسبید!


اشتباه نکنید ... این غذا چاقتون نمیکنه! این یه غذای رژیمیه که رسپیش رو از سایت cooking light گرفتم ! مقدار کالریش رو هم در پایان واستون میذارم ( که البته طبق معمول رسپی رو دستکاری کردم و از مقدار شیر و پنیرش کم کردم. پس ورژن من باز هم کالری کمتری داره)






کراست:


آرد ¼ 1 لیوان


آرد گندم ¼ لیوان


شکر 2 ق چ


نمک ¼ ق چ


کره 3 ق غ


آب سرد ¼ لیوان


سرکه سیب ½ ق چ




فیلینگ:


میگو پاک کرده خورد شده 350 گرم


پنیر خامه ای 200 گرم


تخم مرغ 2 عدد


شیر خشک 5 ق غ


آرد 1 ق غ


شوید 1 ق غ









آرد و شکر و نمک و کره (كره بايد نرم اما سرد باشد) و سرکه را مخلوط کرده و آب را کم کم اضافه کنید. لازم نیست ورز دهید .قالب را چرب کرده و خمیر را در قالب پای پهن کنید ( من این قالب رو 3500 خریدم ولی شما میتونید از ماهیتابه استفاده کنید و یا حتی یک دونه قالب آلومینیومی یکبار مصرف بخرید که 100 تومنه!).درفر 180 درجه سانتیگراد به مدت 5 دقیقه قرار دهید سپس اجازه دهید کاملا سرد شود.


یک نکته هم بگم ..که این خمیر بهترین خمیر پاییه که تا به حال دیدم و خیلی خوب در میاد و بعد از پخت نمیشکنه و برشهای پای زیبایی بهتون میده! پس نگران نباشید و اگه تا به حال به عمرتون پای نساختید حتما با این یکی شروع کنید




پنیر خامه ای را با یک تخم مرغ بزنید و بعد تخم مرغ دوم را با شیر مخلوط کرده و به همراه آرد به مواد اضافه کنید. میگوها را یک دقیقه در یک قاشق روغن زیتون تقت دهید و به همراه شوید به مخلوط اضافه کنید.







فیلینگ را درون کراست بریزید و به مدت 40 دقیقه در فر قرار دهید. قبل از بریدن پای اجازه دهید 10 دقیقه سرد شود.








یه بوی خیلی خیلی خوب توی خونه پیچیده و کلی کیف کردم. با وجود اینکه مریضم ولی باز کلی چسبید.


حتما درستش کنید و بخورید... نوش جان!

Nutritional Information

Calories: 325 (30% from fat)
Fat:
10.7g (sat 4.7g,mono 3.4g,poly 1.5g)
Protein:
24.4g
Carbohydrate:
32.6g
Fiber:
0.9g
Cholesterol:
108mg
Iron:
3.5mg
Sodium:
450mg
Calcium:
249mg
Print Friendly and PDF