سوپ پیاز فرانسوی



غذاهایی رو که من میخورم بعید میبینم شما بپسندید! من به سلیقه دیگران کاملا احترام میذارم. حالاداستان این سوپ....

French onion soup یکی از سوپهای محبوب توی دنیا به حساب میاد و با وجود اینکه موادش خیلی ساده به نظر میرسه ساختنش خیلی طول میکشه چون باید پیازش با حرارت بسیار ملایم کاراملایز بشه! طعمش خیلی خاصه! من توی مهمونی درستش نکردم ولی کسانی که خوردند خوششون اومده و باز دلیل نمیشه که همه خوششون بیاد! من چون درحد بسیار بسیار شدیدی از غذاهای فرانسوی خوشم میاد این سوپ یکی از سوپهای محبوبمه که سالی دو بار درست میکنم (بیشتر نمیشه آخه چربه) و خیلی بهش علاقه دارم. آدم های شیک این جور غذاهای مدرن رو می پسندند! :p


کره ¼ لیوان
پیاز ریز خورد شده 4 لیوان
آب گوشت 4 لیوان
نمک 1 ق چ
نان فرانسوی ، پنیر گرویر



پیاز را با روغن و کره به مدت 40 دقیقه روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید تا طلایی شود.




(رمز طعم خوب این سوپ به همینه که پیاز با حرارت ملایم کاراملی بشه)





نان را در تستر برشته کنید ( اگه نون فرانسوی گیرتون نیومد { که نمیاد} از نون تست استفاده کنید و یا باگت)




آب گوشت را اضافه کنید و 20 دقیقه بجوشانید و سپس نمک را اضافه کنید.




سوپ را در ظرف سرو بریزید.





نان تست شده را روی سوپ قرار دهید ( چون نان سبک شده روی سطح می مونه)تا کل سطح سوپ پوشیده شود و روی آن پنیر گرویر بریزید ( پنیر gruyere با مارک کاله در بازار موجوده ولی کمیابه من از پنیر گودا و چدار و ماتزرلا استفاده کردم)





به مدت 10 دقیقه در فر 220 درجه سانتیگراد قرار دهید. ( سوپ از زیر غل غل بالا میاد و با نان برشته یکی میشه و پنیر توی نان ذوب میشه!)



الان که دارم مینویسم هم دهنم آب افتاده! پیاز کارامل شده به آب گوشت یه غلظت داده و ته مزه و عطر کره با هر قاشق که میخوری بیشتر و بیشتر میشه. قسمت مورد علاقه من کراست روشه که از زیر نرم شده، از وسط کرانچی و از بالا چرب و پنیری!!! شدیدا فرانسوی پسند!

اگه درست کردید و خوردید...نوش جان bon appetit

رسپی از مجله food magazine
Print Friendly and PDF