فینگر ساندویچ


Finger sandwich ساندویچ انگشتی از ساندویچ های بسیار ساده ایست که در پارتی ها طرفدار زیادی داره. این ساندویچ ها با یک یا دو گاز خورده میشند (بسته به سایز دهان انسان مورد نظر :p ) و معمولا هر سه تا دونه ای رو واسه هر فرد در نظر میگیرند ( در صورتی که اون فرد خیلی گرسنه نباشه! و یا اصلا ایرونی نباشه :p) . فیلینگ بسیار متنوعی دارند و بسته به نوع فیلینگ به نام های "فینگر ساندویچ" ساندویچ انگشتی " تی ساندویچ" ساندویچ عصرانه ( tea یعنی چای و تی ساندویچ برای عصرانه ساکنان بریتانیا که عاشق چای هستند یه گزینه مطلوب به حساب میاد) " پُتیت ساندویچ " ساندویچ کوچک " مینی ساندویچ" ساندویچ مینیاتوری ... معروفند.
فیلینگی که من به کار بردم "پنیر و گردو" و " پنیر و خیار " هستش پس از نوع ساندویچ های عصرانه یا تی ساندویچ هستند. شما میتونید از فیلینگ های مختلفی مثل مرغ و میگو و ماهی تن و یا کالباس استفاده کنید. فقط باید همه چیز به قطعات خیلی ریز تبدیل شده باشه تا ساندویچ ها وا نرند! از نون های مختلف هم میتونید استفاده کنید ( من نون جو رو خیلی دوست دارم)
شاید بگید این که چیزی نیست.... ولی باید بگم که همین ساندویچ های ساده وقتی به این شکل و اندازه بریده بشن خیلی مشتری پسند میشن ! واسه ما کارمند های گشنه بدبخت هم خیلی مناسب هستند چون مرتب توی اداره در حال بدو بدو هستیم و فرصت نمیشه بشینیم و یک ساندویچ بزرگ رو گاز بزنیم چون مرتب ارباب رجوع میاد و مزاحم تناول ساندویچمون میشه!




برای اینکار من به ازای دو عدد نان تست از یک قاشق پنیر خامه ای و یک قاشق گردوی خورد شده استفاده کردم.



پنیر خامه ای بافت نرم و یکنواختی داره و بعد از ترکیب با پودرگردو یک کرم نسبتا سفتی رو تشکیل میده که به راحتی روی نون فرم می گیره.



برای فیلینگ دوم از یک قاشق پنیر فتا و یک عدد خیار کوچک استفاده کردم. خیار رو رنده درشت بزنید تا بعد از برش خودش رو نشون بده. پوستش رو نکنید و پس از رنده زدن آبش رو بگیرید و بعد با فتا مخلوط کنید.



فیلینگ رو روی نون ها پهن کنید و دو اسلایس نون رو روی هم قرار داده و فشار بدید تا خوب پرس بشه و بعد توی فریزر به مدت 1 دقیقه قرار بدید که ساندویچ ها خودشون رو خوب بگیرند و نونها راحت تر برش بخوره.



با یه کارد اره ای کراست یا حاشیه نون ها رو ببرید و حالا هر نون رو نصف کنید و بعد دو اسلایس بدست اومده رو باز نصف کنید. یعنی باید 4 فینگر ساندویچ بدست بیاد که سایز هر کدوم به اندازه یک انگشته.



برای اینکه ساندویچ ها زیبا از آب در بیان نباید در مصرف فیلینگ زیاده روی کنید و البته اونقدر هم کم نذارید که اصلا توی برشها دیده نشه! این مقداری که من استفاده کردم برای دو نان تست مناسب بود. اگه شما برای جشن تولد ساندویج درست میکنید مقدارش رو چند برابر کنید. این ساندویچ ها به خودی خود زیبا هستند ولی من به عنوان " سنتر پیس" و یا تزئین سفره یه دونه ساندویچ زرافه ای درست کردم که برای بچه ها ( و بچه های دیروز و همچنین پریروز) بسیار جذابه! و میز عصرونه و یا شام رو حسابی از این رو به اون رو میکنه. و فکر نکنم که کودک دلبندتون دیگه از کنار میز تکون بخوره!


آموزش این ساندویچ رو هم تا فردا تایپش رو تموم میکنم و واستون پستش میکنم. پس تا فردا هرجوری شده واسه این ساندویچ، گوشت زرافه تهیه کنید
Print Friendly and PDF