هات چاکلت


اگه برنامه های جیمی الیور Jamie Oliver رو دیده باشید تایید میکنید که بامزه غذا درست میکنه! و موقع آشپزیش کلی میخندی.  این هات چاکلتش باید بگم که یکی از بهترین هاییه که خوردم و خوبیش به اینه که توش از شکلات استفاده نمیشه! فقط عصرهای خیلی سرد زمستون درستش میکنم و الحق خیلی میچسبه! به دو دلیل این هات چاکلت کف زیادی روش داره که باعث عالی شدنش شده. یک: وجود مارشملوی مذاب که کف زیادی تولید میکنه و دو: کف ایجاد شده در شیر داغ.

شیر 2 لیوان
پودر کاکائو 2 ق غ
مارشملو یک مشت


در ابتدا 2 لیوان شیر رو روی حرارت قرار بدید . لازم نیست بجوشه. من 1 دقیقه در مایکروفر قرار دادم.

در دو "ماگ" (ليوان بزرگ) دو قاشق پودر کاکائو بریزید و با مقداری از شیر کاملا مخلوط کنید. ( دیگه سفارش نمیکنم ها...کاکائوتون باید اعلا باشه!) من دو تا ماگ دارم که خیلی رمانتیکه و کنار هم ست میشه و یه قلب بوجود میارند. شما هم از ماگهای خوشگل استفاده کنید که موقع نوشیدن هات چاکلت احساس بهتری بهتون دست بده!


شیر را توی فلاکس یا یه بطری بریزید ولی درش رو کاملا محکم نبندید. با تمام نیرو تا اونجایی که میتونید تکونش بدید. (این نکته مهمه که در ظرف رو محکم نبندید. وگرنه در اثر فشار زیاد درش میپره و کل آشپزخونه رو باید از بالا تا پایین بشورید. این توصیه رو از یک شف داغ دیده بپذیرید.)


یه مشت پر از مارشملو توی هر ماگ بریزید ( شیرینی هات چاکلت بستگی به بزرگی یا کوچیکی مشت فرد مورد نظر داره)




شیر رو که الان دیگه کاملا کف کرده رو توی ماگها بریزید و به سرعت هم بزنید تا مارشملوها ذوب بشه و کف بیشتری تولید کنه.


طعمش حرف نداره! دستش طلا



خوب این هم از آخرین رسپی شكلاتي امسال. کلی ایده داشتم که وقت نشد. ایشالا سال بعد. البته یه چیزایی مثل براونیز یا سوفله شکلات رو که چون مرتب درست میکنم به زودی یاد میگیرید و اونوقته که تازه میفهمید شکلات یعنی چی! (من معتادم. هیچ چیز رو هم تو دنیا بیشتر از شکلات دوست ندارم. بقیه دوستان رو بعد از شکلات دربست مخلصشون هستم  )

اگه هیچ استعدادی توی ساختن غذا یا شیرینی ندارید و تا حالا فقط عکسها رو تماشا میکردید؛ این هات چاکلت رو حتما تا دير نشده درستش کنید که خیلی خیلی خیلی خوشمزه ست. نوش جان

 
Print Friendly and PDF