آیس باکس کوکیز


Icebox cookies از بیسکوییتهای معروف و قدیمی دنیا هستند. ice یعنی یخ و box یعنی جعبه . پس icebox یعنی جعبه یخ یا همون یخچال خودمون. ( سابقا به یخچال به جای refrigegrator میگفتند icebox ) خلاصه اینکه icebox cookies یعنی بیسکوییتهای یخچالی . چرا به این نام مشهورند؟ چون خمیر رو مدتها توی یخچال میشه نگهداری کرد و سر فرصت گذاشت توی فر و پختش!
هدف من از ساختن این بیسکوییتها کمک به شما بوده و هیچ هدف دیگه ای رو دنبال نمیکردم. پس آموزشش میدم به چند دلیل:

این یکی از ساده ترین مدلهای بیسکوییته که به هیچ ابزار خاصی نیاز نداره و آماتورها میتونند درستش کنند چون به قالب بیسکوییت هم نیازی نداره.

نیازی به تزئینات پیچیده نداره و سریع آماده سروه.

میتونید خمیرش رو درست کنید و بذارید توی یخچال برای روز مبادا! این خمیر رو میتونید تا یک ماه توی فریزر نگهداری کنید و هر موقع مهمون داشتید سریع حلقه کنید و 10 دقیقه بذارید توی فر و خلاص!

پس این یک گزینه مطلوب برای نوروزه که معلوم نیست آدم چقدر مهمون خواهد داشت!

کره 1 لیوان (225 گرم)

شکر 1 لیوان

تخم مرغ 1 عدد

وانیل 1 ق چ

آرد دو و دوسوم لیوان

نمک يك چهارم ق چ

بیکینگ پودر يك دوم ق چ





کره و شکر را 3 دقیقه با همزن بزنید و بعد تخم مرغ و وانیل را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. مواد خشک را الک کرده و به مخلوط اضافه کنید (ورز نديد و زياد مخلوط نكنيد) و بعد خمیر را به سه قسمت تقسیم کنید




هر قسمت را به شکل یک مستطیل روی کاغذ روغنی قرار داده و به کمک کاغذ با قل دادن روی کاغذ آن را استوانه ای کنید




قطر استوانه را بسته به سلیقه خود بزرگ یا کوچک بگیرید. بعد کاغذ روغنی را دور خمیر بپیچید و طرفین استوانه را هم کاملا ببندید . برای 3 ساعت و یا تا سه روز توی یخچال نگهداری کنید. (و یا در فریزر برای یک ماه. اما برای برش باید 10 دقیقه تا یک ربع بگذارید در دمای محیط بماند)
{ خمیر رو میتونید توی نایلونهای گلدار زیبا رول کنید و دو طرفش رو روبان بپیچید و بعد فریز کنید و به اونهایی که دوست دارند بیسکوییت درست کنند ولی استعداد کافی رو ندارند عیدی هدیه بدید}






بعد از یخچال خارج کرده و با کاردی تیز به ضخامت نیم سانت برش بزنید. ( به کارد با تمام نیرو فشار وارد کنید چون خمیر به سفتی هویجه. ولی خوشگل و تمیز برش میخوره)




میتونید همینطوری توی فر بذارید و سریع بخورید. ولی من یه مدل تزئین سریع و جالب یاد میدم که به نظر خودم چیز شیکیه.

نصف بیسکوییتها رو ساده نگهدارید و نصفش رو با یه قالب ریز نون نخودچی قالب بزنید. من ستاره ای قالب زدم ولی گل و پروانه با نوروز بیشتر همخونی داره. بیسکوییتهای من که قبل از عید خورده میشه و زیاد مهم نیست ولی شما از گل استفاده کنید. قالبهای پروانه ای هم خیلی خوشگل هستند. خرگوش و جوجه هم تو بازار دیدم . راستی اگه قالب ماهی هم پیدا کردید خیلی جالب میشه مخصوصا با مارمالاد قرمز عین ماهی گلی عید میشه. من قالبش رو سالها پیش خریدم نمیدونم الان هم بتونید پیدا کنید چون جدیدا این دور و برا ندیدم. ولی اگه بچه دارید حتما توی قالبهای خمیر بازیش قالب ماهی هست میتونید خوب بشوریدش و ازش استفاده کنید.




فر باید از قبل روی درجه 190 سانتیگراد یا 375 فارنهایت تنظیم شده باشه و بعد بیسکوییتها توی فر برای 10 دقیقه پخته میشند. ( اگه دیدید که بیسکوییتها پف کرد و ستاره دفرمه شد بالافاصله بعد از بیرون آوردن از فر سریع دوباره قالب بزنید و بعد که سرد شد بیسکوییت اضافی رو ازش جدا کنید و بخوریدش!)

بعد از سرد شدن بیسکوییتهای ساده رو پشت رو به بالا بذارید و روش مارمالاد بمالید ( اگه از مارمالادهای مختلف استفاده کنید بیسکوییتهاتون رنگ رنگی میشه. ولی من فقط همین مارمالاد رژیمی مخصوص دیابتی ها (مثلا اینطوری قند کمتری وارد بدنم میشه! مسخره است میدونم) رو توی خونه داشتم و بیسکوییتهام فقط قرمز شدند)

بیسکوییتهای تو خالی رو هم روشون رو پودر شکر بپاشید ( با شکر پاش یا نمکدون و یا الک)




حالا بیسکوییتها رو روی هم سوار کنید و سریعا یه لیوان شیر بذارید جلوتون و دست به کار شید.
نوش جان


برگرفته از joyofbaking



Print Friendly and PDF