چیکن تیکا


Chicken tikka چیکن تیکا یا مرغ تیکا یه غذای معروف هندیه که با ادویه های خوشمزه درست میشه و طعم جالب و متفاوتی داره. "تیکا" یک کلمه هندیه و همینطور که حتما تا حالا حدس زدید از فارسی گرفته شده و همون تکه خودمونه. پس کلا یعنی تیکه های مرغ یا مرغ تکه شده. برای ساختن این غذا کافیه که تکه های بدون استخون مرغ رو در ماست و ادویه بخوابونید و بعد کبابش کنید. من طعمش رو خیلی دوست دارم و اولین بار هم تا اونجایی که یادمه یه ماه رمضون بود که درستش کردم ( همون روزی که توی برنامه مطبخ منال دیدمش) بعد هم رفت توی لیست غذاهام چون خوشمزه و سالمه. ولی تاکید میکنم که گرام ماسالا رو تهیه کنید و یا خودتون درست کنید. ( ترکیباتش رو قبلا گفتم)

سیر 3 حبه
زنجبیل رنده شده 1 ق چ
روغن زیتون 1 ق غ
فلفل قرمز 1 ق چ
زیره 1 ق چ
دارچین 1 ق چ
گرام ماسالا 1 ق غ
ماست 3 ق غ
سینه مرغ 1 عدد

سیر و زنجبیل رو در روغن تفت داده و بقیه ادویه ها رو اضافه کنید و همین که بوش بلند شد خاموشش کنید. کلا یک دقیقه


مخلوط ادویه ها رو با ماست توی یک زیپ لاک بریزید و زیپ لاک رو خوب تکون بدید تا مخلوط یکنواختی بدست بیاد. بعد تیکه های مرغ رو بندازید توش و بذارید توی یخچال. میتونید اینکار رو از شب قبل انجام بدید و یا فقط نیم ساعت بذارید بمونه. ( اگه وقت نداشتید هم که هیچی. ولی بمونه بهتره چون مرغتون خوشمزه تر میشه)


حالا کف ماهیتابه گریل رو چرب کنید و مرغها رو گریل کنید. هرسمت 3 دقیقه با حرارت متوسط



باز هم یه غذای سریع و متفاوت و خوشمزه برای کارمندایی مثل من. با کالری پایین... البته برنجش رو هم میدید شوهرتون میخوره چون واسه خودتون فقط خسارته!
Print Friendly and PDF