ماکارون رنگی

colomac-1

در رسپی ماکارون فرانسوی و ماکارون ایتالیایی توضیح دادم که تا زمانی که موفق به درست کردن ماکارون های با کیفیت به رنگ سفید نشدید؛ از درست کردن ماکارون رنگی خودداری کنید چرا که یکی از دلایل خراب شدن ماکارون همین "افزودن رنگ" هستش.
حالا فرض رو بر این میذاریم که شما در درست کردن ماکارون تبحر پیدا کردید و الان میخواید وارد دنیای زیبای ماکارون های رنگی بشید. شیوه تهیه ماکارون رنگی رو در ادامه توضیح خواهم داد.


colomac-2

فرقی نمیکنه که بخوایم با رسپی فرانسوی کار کنیم یا ایتالیایی. در هر صورت مراحل اولیه رو انجام میدیم. یعنی آماده سازی سفیده تخم مرغ. و آماده سازی آرد بادام و شکر. و اگر تمایل داریم ماکارون رو با آجیل دیگه ای درست کنیم هم باید در هر حال آردش رو آماده کنیم.


colomac-3

باز تفاوتی نداره که بخوایم مرنگ فرانسوی رو رنگ کنیم یا مرنگ ایتالیایی. در هر دو صورت باید مرنگ رو هم بزنیم تا زمانی که به "سافت پیک" برسه. در این مرحله رنگ رو بهش اضافه میکنیم.
حتما از رنگ ژلی استفاده کنید نه از رنگ مایع. چون رنگ های ژلی همینطور که در تصویر میبینید رطوبت بسیار کمی دارند. رنگ مایع رطوبتش خیلی زیاده و میدونید که رطوبت دشمن ماکارونه.
من با رنگ های مارک ویلتون و آمری کالر کار کردم هر دو مارک رنگ هاشون ژلی هست و بسیار غلیظ.
شما میتونید با رنگ پودری هم کار کنید.
اگر رنگ ژلی یا پودری در دسترس ندارید و تنها رنگی که دارید رنگ مایع هستش باید رنگ رو برای مرنگ ایتالیایی همون ابتدا به آب و شکر اضافه کرده و بجوشونیدش اینطوری رطوبتش مرنگ رو خراب نخواهد کرد. اضافه کردن رنگ مایع به مرنگ فرانسوی هم مسئولیتش با خودتونه!

colomac-4

اینکه چقدر رنگ به مرنگ اضافه کنید در اختیار خودتون هست. مثلا اگر بخواید ماکارون هایی با رنگ ملیح داشته باشید؛ کم رنگ میریزید و اگر بخواید ماکارون هایی با رنگ تند و قوی داشته باشید؛ زیاد رنگ میریزید.


colomac-5

همزن رو روشن کرده و ابتدا با دور کند مرنگ رو هم میزنیم تا از کیفیت رنگ آگاه بشیم. اگر رنگش به میزان مورد نظرمون قوی نیست باز اندکی رنگ بهش اضافه کرده و با دور کند هم میزنیم.



colomac-6

وقتی رنگ رو اضافه کردیم و میزان رنگ مرنگ به حد دلخواه مون رسید؛ با دور تند هم میزنیم تا به "استیف پیک" برسیم.
و بعد دست نگه میداریم.
تاکید کرده بودم که زیاد هم زدن مرنگ خطرناکه و ممکنه ماکارون ها رو پوچ کنه.


colomac-7

حالا مرحله "ماکارونژ" رو انجام میدیم. که مهم ترین مرحله ماکارون سازی هم هستش.



colomac-8

و مایه ماکارون رو توی قیف میریزیم.
بنا به تجربه من هر رنگی که الان مشاهده میکنیم بعد از پختن هم ماکارون به همین رنگ خواهد بود. ولی خب من با همه مارک ها امتحان نکردم.


colomac-9

مطابق دستور کاملا عمودی پایپ میکنیم.


colomac-10

میذاریم استراحت کنه و بعد میپزیم.


colomac-11

دونه هایی که کاملا هم اندازه هستند رو کنار هم قرار میدیم.


colomac-12

فیلینگ مورد نظرمون رو روی نیمی از اونها پایپ میکنیم.


colomac-13

و به هم ساندویچ شون میکنیم.


colomac-14

در ظرف در بسته یک روز بهشون استراحت میدیم تا جا بیافتند.
و بعد ماکارون های ما آماده نوش جان شدن هستند.

colomac-15

حتما توی وب عکس ماکارون های رنگارنگ و زیبای زیادی رو دیدید. اصلا دنیایی داره واسه خودش. همه شون خوشگل و تو دل برو هستند. و اینکار تنها با اضافه کردن چند قطره رنگ مخصوص خوراکی انجام میشه.
امیدوارم بتونید یک عالمه ماکارون های زیبا و رنگی رنگی واسه خودتون و دوستانتون درست کنید و منم از دیدن عکسهاشون لذت ببرم!



کپی برداری و اشتراک در فضای مجازی مجاز نمیباشد. لطفا به همین صفحه لینک دهید. متشکرم.

Print Friendly and PDF