سالاد آوکادو و تخم بلدرچین

avocado egg salad (1).jpg

پارسال زمستون داشتم واسه خودم قدم میزدم که رسیدم  به یه سبزی فروشی. چند تا آوکادوی خوشگل داشتند از دور بهم چشمک میزدند. ذات آوکادو اینه که مثل سنگ سفته. باید روزی چند بار چکش کنی ببینی نرم شده یا نه. نمیشه هم ازش غافل شد. چون در چشم بر هم زدنی، از "سفت و سخت بودن" تبدیل میشه به "نرم و لطیف بودن" و در کسری از ثانیه به "له و سیاه بودن" تغییر فرم میده. بارها و بارها این بلا به سرم اومده که یه کیسه آوکادو خریدم (اونم با چه قیمتی!) بعد روزی چند بار هم بهشون سر زدم؛ آخرش هم گندش بالا اومده. اینه که دیگه گول نمیخورم. یعنی فقط یه دونه میخرم (اونم با چه قیمتی!) بعد مواظب همون یه دونه هستم و روزی هزار بار حواسم بهش هست تا کلاه سرم نره. ولی خب متاسفانه بازم پیش اومده که اینقدر برای "زمان مناسب" صبر کردم تا چند دقیقه ای دیر شده و به مرحله "له و سیاه بودن" رسیدم. اما ... اما این یکی کاملا جریانش متفاوت بود! وقتی تو مغازه لمسش کردم دیدم تو مرحله "نرم و لطیف بودن" هست. تا رسیدم خونه، آوکادو رو نصف کردم و از خوشحالی داشتم بال در میاوردم. چون داخلش هم کاملا سبز و خوشرنگ بود و هنوز سیاه نشده بود. باید اعتراف کنم این بهترین آوکادویی بود که تو زندگیم خورده بودم. پس همون روز غروب، رفتم هر چی آوکادو داشت ازش خریدم (اونم با چه قیمتی!). ارزشش رو داشت. چون مطمئن بودم یه همچین آوکادویی رو تا سالها نخواهم خورد. همینطور هم شد. چون از پارسال تا الان هنوز هیچ آوکادوی مناسبی برای خریداری به تورم نخورده. اون بعد از ظهر  زمستانی از شدت خوشحالی و هیجان، با وجود نور نامناسب، دوربینم رو دست گرفتم و از این سالادی که از اون آوکادوی "بینظیر" درست کرده بودم براتون عکاسی کردم.

avocado egg salad (7).jpg


آوکادو نیمی

تخم بلدرچین 4 عدد

پنیر سفید خرد شده 1 ق غ

لیمو 1 عدد

نمک و فلفل



avocado egg salad (2).jpg


ستاره صحنه!

در مورد آوکادو قبلا مفصل توضیح دادم و شیوه پوست گرفتنش رو هم گفتم. میتونید مطالعه بفرمایید. 


avocado egg salad (3).jpg

پس طبق معمول با قاشق آوکادو رو از پوستش جدا میکنیم. و توی یه کاسه قرار میدیم.


avocado egg salad (4).jpg

بعد با چنگال لهش میکنیم تا پوره شه. بافتش توی تصویر مشخصه. بهترین بافت برای یک آوکادوی بینظیر!


avocado egg salad (5).jpg

اگه خاطرتون باشه پارسال یه مدت قرار شد که همه خرید تخم مرغ رو تحریم کنند. چون بی دلیل افزایش قیمت پیدا کرده بود. منم مثل همه، دیگه تخم مرغ نمیخریدم. اما لیانا در سنی بود که نیاز به خوردنش داشت؛ و چون تخم بلدرچین تغییر قیمتی پیدا نکرده بود و فراوان هم یافت میشد من دیگه فقط تخم بلدرچین میخریدم. خاصیتش هم بیشتر از تخم مرغه. ولی اگر از طعمش خوشتون نمیاد به جاش یک دونه تخم مرغ رو آبپز کنید.

تخم بلدرچین رو آبپز کرده و پوست گرفته و خرد کرده و به همراه پنیر به سالاد اضافه میکنیم. پنیرش هم هر مدلی میتونه باشه. این پنیری که توی تصویره، پنیر پروسس شده است.

آب لیمو رو هم اضافه میکنیم. کم و زیادش دست خودمونه. من این سالاد رو "خیلی ترش" دوست دارم.


avocado egg salad (6).jpg


به دلخواه نمک و فلفل اضافه کرده و هم میزنیم. من نمک نمیریزم چون پنیر خودش شوره.

avocado egg salad (7).jpg

این سالاد رو میشه به تنهایی خورد. و یا در کنار غذاهای کبابی سرو کرد. و یا اینکه تبدیل به ساندویچش کرد. در هر حال یک غذای سریع و ساده و مقوی و خوشمزه است.

اگر بتونید توی زمان حراج، آوکادو گیر بیارید که دیگه نور علی نوره!

براي استفاده بهتر از كارگاه آشپزسازي لطفا مبحث سوالات متداول را به صورت كامل مطالعه بفرماييد
Print Friendly and PDF