اسموذی زردآلو و توت فرنگی

1
اسموذی ها موجودات لطیف و در عین حال خاکی و بی شیله پیله ای هستند. اگر شما در مبحث اسموذی یک مبتدی به حساب میاید به شدت توصیه میکنم با یک یا دو میوه شروع کنید. چون با وجودی که همه میوه ها خوشمزه هستند، گاهی ترکیب میوه ها ممکنه به مذاق هر کسی خوشایند نباشه. پس اول اسموذی های تک میوه ای رو تیست کنید و بعد دو میوه ای و بعد کم کم تعدادش رو افزایش بدید.

ترکیب طعمی زردآلو و توت فرنگی یک ترکیب کلاسیک و رایج در دنیا به حساب میاد و خیلی ها میپسندند. این اسموذی برای بچه ها هم طعم خوشایندی داره.

زردآلو 14 عدد

توت فرنگی خرد شده فریز شده 1 لیوان

آب 1 لیوان

زعفران اختیاری



IMG-8534

حتما از زردآلو های نرم و نرسیده و شیرین استفاده کنید. هیچ نوشیدنی ای با زردآلو های سفت و ترش، خوشمزه نخواهد بود.

همچنین بهتر هست از زردآلوهایی که درونشون نارنجی رنگ هستند استفاده کنید که اسموذی خوشرنگ تری داشته باشید.

زردآلو ها رو نیمه کرده و هسته میگیریم.



IMG-8536

زردآلو ها رو نیمه کرده و هسته میگیریم.

آب سرد رو درون پارچ مخلوط کن ریخته و زردآلو ها رو اضافه میکنیم.



IMG-8540

توت فرنگی فریز شده رو هم اضافه میکنیم.

شما میتونید از توت فرنگی تازه هم استفاده کنید اما توت فرنگی فریز شده قوام بهتری به بافت اسموذی خواهد داد و غلیظ ترش میکنه.

اگر شما اهل فریز کردن میوه هستید و علاقه دارید خارج از فصل هم از خوردن نوشیدنی های میوه های تابستانه لذت ببرید، پس زردآلو رو هم فریز شده دارید استفاده میکنید. در این صورت، میزان آب رو دو برابر کنید که مخلوط کن راحت تر بتونه اسموذی رو درست کنه. خب البته واضحه که میتونید قدری هم صبر کنید تا یخ میوه ها باز شه و بعد نوشیدنی رو درست کنید ولی معمولا بچه های کوچولو همچین صبر و تحملی ندارند! پس میتونیم از آب کمک بگیریم.



IMG-8546

برای ایجاد تنوع در طعم این اسموذی میتونیم از انواع عرقیات معطر و یا زعفران استفاده کنیم. صرفا برای تنوع هر بار یک طعم و عطر جدید. ولی برای بار اول بدون افزودنی درستش کنید. طعم و عطر توت فرنگی بهتر خودش رو نشون خواهد داد.

دستگاه رو روشن میکنیم تا مایع یکنواختی حاصل شه.




IMG-8578

شما مجازید از شیرین کننده هم استفاده کنید ولی من معمولا برای تهیه نوشیدنی ها از میوه های رسیده و شیرین استفاده میکنم لذا نیازی به افزودن شیرین کننده نیست.

بچشید و اگر نیاز هست با آب رقیق ترش کنید.

اسموذی رو درجا سرو کنید.




IMG-8583

این اسموذی کاملا غلیظه و طعمی لواشکی و خوشمزه داره.

توت فرنگی فریز شده باعث ایجاد خنکی و قوام و غلظت در نوشیدنی میشه و طعمش رو هم بچه پسند تر میکنه. چون اکثر بچه ها عاشق توت فرنگی هستند.

این نوشیدنی هم مثل سایر نوشدنی هایی که آموزش دادم قابلیت نگهداری نداره پس بلافاصله نوش جان کنید و در کنار عزیزانتون خاطرات خوش تابستانی ای رو ایجاد کنید. نوش جان!



Print Friendly and PDF