فول انبه و موز

1

چند وقت پیش که من رسپی لاسی انبه رو پست کردم با تعداد بسیار زیادی کامنت "آخه ماست خوشمزه اش میکنه؟" مواجه شدم و متوجه شدم که هنوز خیلی از افراد، کمبود وجود خامه در دسر ها و نوشیدنی ها رو حس میکنند. واقعیتش اینه که من لاسی انبه رو به هر نوشیدنی انبه ای دیگه ای ترجیح میدم. ولی به خاطر گل روی "دوستان خامه دوستم"، امروز فول انبه و موز رو شاهد خواهید بود.

من حدودا ده سال پیش فول انبه رو آموزش دادم. تصاویر روبروی شما همون فول هست به علاوه موز.

فول fool یک نوع دسر سرد انگلیسیه که تشکیل شده از پوره میوه ها و خامه فرم گرفته و شکر. Fruit Fool رو با همه میوه ها میشه درست کرد.


2

موز فریز شده 1 عدد

قطعات فیله انبه 2 لیوان

خامه 3 ق غ

زعفران

IMG-9454

دلیل اینکه من از موز فریز شده استفاده میکنم این هست که دسر رو غلیظ تر و خنک تر میکنه.

موز و فیله انبه رو درون مخلوط کن یا غذاساز میریزیم.

اگر فصل انبه نیست، میتونید از انبه فریز شده استفاده کنید. فقط از مدتی قبل، از فریزر خارجش کنید تا نرم شه.


IMG-9457

دستگاه رو روشن میکنیم تا میوه ها پوره شن.


IMG-9458

خامه و زعفران رو اضافه میکنیم.

میزان زعفران اختیاری هست.

و خامه اش هم خامه صبحانه معمولی هست. میتونیم از خامه فرم گرفته استفاده کنیم؛ میتونیم هم به خودمون زحمت ندیم و یک راست از توی پاکت، خامه رو خالی کنیم توی غذاساز!


IMG-9462

مجددا دستگاه رو روشن میکنیم تا مواد مخلوط شن.


IMG-9476

چون انبه و موز به اندازه کافی شیرین هستند، من از شیرین کننده دیگه ای استفاده نمیکنم اما شما مختارید شیرینیش رو با ذائقه تون تنظیم کنید.


IMG-9482

من معمولا از زعفران ساییده شده در دسرها استفاده میکنم چون ذره های کوچک زعفران پس از مدتی درون دسر شکفته شده و ظاهر خال خالی خوشگلی به دسرها میدن.


IMG-9488


فول رو تا زمان سرو، درون یخچال نگهداری کنید.

همچنین میتونید فول رو به دلخواه با سلیقه خودتون تزئین کنید.

این فول غلظتش طوری هست که هم میشه با قاشق میل کرد هم میشه مثل نوشیدنی، جام رو سر کشید. و یا مثل لیانا ترکیبی از هر دو. یعنی اول با قاشق و در ادامه ... بزن بالا!

فول، عملا میزان زیادی پوره میوه هست به علاوه مقدار اندکی خامه. اگر ما فول رو در شش جام سرو کنیم، به هر نفر نصف قاشق خامه تعلق خواهد گرفت پس میزانش هم زیاد نیست. ولی همین مقدار کم خامه باعث ایجاد یک دسر میوه ای-خامه ای خوشمزه میشه.

درسته که فول انبه طعم خوبی داره ولی همینطور که گفتم لاسی انبه به دلیل ترکیب طعمی ترش و شیرینی که داره واسه من محبوب ترین به حساب میاد. در انتها دوستداران "رژیم غذایی بدون خامه" رو با این جمله آقای شوهر تنها میذارم: "فول خیلی خوشمزه است ولی به پای لاسی نمیرسه!"

خوش باشید!



Print Friendly and PDF