ماکارون خرسی

tedmac-1

اگه به دنبال یه هدیه شیک و با کلاس برای کسی که خیلی دوستش دارید هستید؛ این ماکارون های خرسی یه گزینه بسیار مناسب هستند. هم از لحاظ ارزش مادی هم از لحاظ ارزش معنوی.

میتونیم اسمشون رو هم بذاریم ماکارون از نوع رمانتیک!

من ماکارون ها رو شکلاتی درست کردم. پس در واقع با یه تیر دو نشون خواهید زد. هم خرسیه هم شکلاتی. 

tedmac-2

خدمتتون قبلا عرض شد که لزومی نداره ماکارون حتما دایره ای شکل باشه و یا سایز مشخصی داشته باشه. ماکارون رو میشه به هر شکل و هر سایزی درست کرد.
صد البته که اندکی مهارت میخواد و شما باید ابتدا قادر باشید ماکارون های دایره ای خوشگلی درست کنید تا بعد بتونید پا رو فراتر نهاده و ماکارون به اشکال و طرح های پیچیده درست کنید.



IMG-1934

در پست مخصوص ورق و شابلون توضیحات لازم رو دادم. الان فقط اشاره میکنم به اینکه من برای این خرس ها از یک دایره برای سر خرس و دو نیم دایره برای گوشهاش استفاده کردم. برای کشیدن دایره از یه کاتر بیسکویت دایره ای  و برای گوشها از ماسوره استفاده کردم. از کابینت بیرون آورده و روی یک کاغذ آ چهار گذاشته و دور کاتر و ماسوره رو با ماژیکی که توی کابینت داشتم کشیدم. یعنی حتی به خودم زحمت این رو ندادم که از آشپزخونه خارج شم و از بین خط کش های مهدی یکی رو برای کشیدن دایره ها انتخاب کنم!

شما میتونید طرح های مختلف رو از نت انتخاب کرده و پرینت بگیرید. مثلا هلو کیتی یا قورباغه یا میکی ماوس یا قلب یا ابر یا ستاره یا ماشین یا .... هر چی عشقتون کشید.


کاغذ روغنی یا ورق سیلیکنی رو روی کاغذی که طرح رو کشیدیم قرار میدیم و با چسب یا اندکی از مایه ماکارون، کاغذ رو فیکس میکنیم.


tedmac-3

میتونید از این رسپی استفاده کنید. میتونید به جای آرد فندق از آرد بادام استفاده کنید. ولی با پودر کاکائو شکلاتیش کنید. و اگر از رنگش راضی نیستید بهش رنگ قهوه ای اضافه کنید.

یا اینکه خرس های صورتی یا آبی درست کنید. یا هر رنگ دیگه ای. اصلا هر رنگی باشن ناز میشن.

ابتدا خیلی ساده مثل همیشه دایره ها رو پایپ میکنیم.

tedmac-4

وقتی همه رو پایپ کردیم بر میگردیم سراغ اولین دایره ای که پایپ کرده بودیم و دستمون رو کاملا عمودی نگه میداریم و گوش ها رو پایپ میکنیم.
توجه داشته باشید که زیادی بزرگ نشن و قبل از اینکه به خط الگوتون برسید دست نگه دارید چون به مرور مایه ماکارون اندکی پهن تر خواهد شد. و شما نمیخواید خرستون تبدیل به فیل بشه!


tedmac-5

دیگه مطابق دستور اجازه میدیم تا استراحت کنه و پوسته تشکیل بده.



tedmac-6

و بعد سینی رو توی فر میذاریم و روبروی فر میشینیم و "کانال جذاب پخت ماکارون" رو تماشا میکنیم!



tedmac-7

فیلینگش رو پایپ کرده و ماکارون ها رو ساندویچ میکنیم. اجازه میدیم استراحت کنند و بقیه اش دیگه تزئیناته. من با شکلات سفید تمپر شده پوزه شون رو رسم کردم. و با شکلات تلخ تمپر شده هم چشما و دهن و بینی خرسها رو کشیدم.



tedmac-8

البته ما میتونیم تزئین صورت خرس ها رو انجام بدیم و بعد که تزئین تمام شد بذاریم خرس ها جا بیافتن!




tedmac-9

آقا خرسی های خوشگل ما آماده هستند.

tedmac-10

همینطور که عرض کردم میتونیم خرس قهوه ای درست کنیم یا خرس های آبی و صورتی و قرمز.
و یا هر رنگ دیگه ای.
یا حتی چند رنگ.



tedmac-11

و یا اینکه خرس ها رو تک رنگ درست کنیم اما با پاپیون و گل سر و این جور تزئینات خوراکی، رنگ و وارنگشون کنیم.


پس یه جمع بندی میکنم:
ماکارون لزومی نداره گرد باشه. میتونه به هر شکل و هر طرح و هر سایزی درست بشه. کافیه بین پایپ کردن اجزای مختلف طرحی که انتخاب کردیم فاصله بندازیم. و به این ترتیب میتونیم اشکال دلخواهمون رو اجرا کنیم.

مبحث ماکارون خیلی مفصله. من خیلی دوست داشتم مبحث رو کامل و جامع آموزش بدم. اما با توجه به شرایط کنونیم نمیتونم هر کاری که علاقه دارم رو انجام بدم. تا اونجایی که در توانم بود مبحث رو باز کردم و امروز همینجا جمعش میکنم. آموزش ماکارون در حد کفاف و عفاف!
چون لیانا زیاد از شنیدن صدای بلندر و آسیاب و مخلوط کن و همزن خوشحال نمیشه. اولش با ترس و بعد با تعجب یه نگاه بهم میندازه و بعد از روی محبت یه لبخند ملیح به مامانش میزنه و بعدشم بی صبرانه بهم خیره میشه تا خاموشش کنم! خوشبختانه برعکس داداشیش از صداهای بلند وحشت نمیکنه و خونه رو رو سرش نمیذاره! ولی از قدیم گفتن: "در دیزی بازه، حیای گربه کجا رفته"!

امیدوارم از مطالبی که تهیه کردم استفاده ببرید و ماکارون های زیبایی خلق کنید و من و دوستانتون رو هیجان زده و شاد کنید.


کپی برداری و اشتراک در فضای مجازی مجاز نمیباشد. لطفا به همین صفحه لینک دهید. متشکرم
براي استفاده بهتر از كارگاه آشپزسازي لطفا مبحث سوالات متداول را به صورت كامل مطالعه بفرماييد




Print Friendly and PDF