کوکی پپا پیگ

peppa-pig-oreo-1

یکی از کارهایی که بیشتر از هر چیزی تو دنیا از انجام دادنش لذت میبرم، تماشای کارتونه. فرقی هم نمیکنه چقدر بزرگ و بزرگتر بشم (یا پیر و پیرتر) تو هر سنی باشم بازم عاشق تماشای کارتون هستم. همه شون رو هم دوست دارم. ولی بعضی هاشون رو بیشتر دوست دارم. کارتون پپا پیگ یکی از اون کارتون هاست. من عاشق صدای کارکترهای این کارتونم. با اون لهجه بریتیششون.


من و مهدی تصمیم داشتیم چند تا هدیه واسه یاس درست کنیم. چون یاس هم مثل من و مهدی و لیانا عاشق پپا پیگه، به این نتیجه رسیدیم که تمش رو پپا قرار بدیم و کاردستی هامون "پپا و جرج" باشن. یکی از چیزایی که درست کردیم این کوکی ها بود.


peppa-pig-oreo-4

از بس کوکی هایی که درست میکردم تو حمل و نقل ناقص میشدند اینبار تصمیم گرفتم یه ایده جدید رو امتحان کنم و از یه مدل کوکی استفاده کنم که خودش به اندازه کافی قدرتمند هست. اولین گزینه مهدی و من اوریو بود! پس سه تا بسته اوریو با کرم توت فرنگی تهیه کردم، یکی برای یاس، یکی برای مهدی و یکی برای لیانا! بعد نشستیم فوندانت رنگی درست کردیم. و بعد تزئینشون کردیم. مهدی و لیانا اول غر زدن که چرا اوریوی توت فرنگی؟ بعد که واسه شون توضیح دادم که اگر کرمش صورتی باشه خوشگل تره، رضایت دادن کوکی ها رو بخورن! بعد دیدن نه، کوکی تزئین شده خوردنش یه چیز دیگه است! پس بقیه کوکی هاشون رو با فوندانت تزئین کردن. لیانا توی تزئین کردن هیچ تجربه ای نداره اما مهدی چیزای خوشگلی درست کرد.

و کوکی هایی که من درست کردم هم در تصویر مشاهده میشن. اول یه عکس از پپا رو روی تلفنم جلوی روم گذاشتم و بعد یه کم فوندانت صورتی رو با انگشتهام فرم دادم و به شکل سر پپا درست کردم. براش گوش گذاشتم. فوندانت رو گذاشتم روی کوکی. چون فوندانت تازه است؛ چسبناکه و خودش به کوکی میچسبه. بعد براش لباس درست کردم و بعدش هم چشم.



peppa-pig-oreo-2

یه چند تایی پپا و یه چند تایی هم جرج درست کردم.

مهدی هم ددی پیگ و مامی پیگ درست کرد که شما در تصویر نمیبینید چون خورده شدن.

در این مرحله کوکی ها رو توی یک ظرف گذاشتم و سه لایه تور ظریف روش کشیدم و گذاشتم فوندانت خشک بشه که بتونم تکمیلش کنم.



peppa-pig-oreo-3

بوسیله ماژیک خوراکی، چشمها و دهان ها رو کشیدیم و بینی ها رو هم با خلال دندون خط انداختیم.

برای هر کدوم از کوکی ها یه شخصیت خاص خلق کردیم که عین هم نباشن.



peppa-pig-oreo-5

و طبق معمول، موقعی که میخواستم عکس نهایی رو بگیرم، هوا ابری بود!

یاس هم به اندازه مهدی و لیانا از دیدن کوکی ها ذوق کرده بود اما ذوق پریس از ذوق هر سه تا شون بیشتر بود! ظاهرا من و پریس عشقمون به پپا و کارتون و کوکی از بچه ها بیشتره!!!

تهیه این کوکی ها فوق العاده راحته. سال 1398 سال خوکه. پیشنهاد میکنم از الان تدارک ببینید و چند تا بیسکویت ساده درست کنید یا اینکه خیلی راحت تر، بیسکویت بخرید و اگر حالش رو دارید مطابق دستور موجود در سایت خمیر فوندانت درست کنید و اگر حالش رو هم ندارید از فروشگاه های لوازم قنادی کمی فوندانت بخرید و بعد بشینید به همراه بچه های خانواده، کوکی پپا پیگ درست کنید. خیلی ساده است. یه سر، دو تا گوش، دو تا چشم، و یک لباس! مطمئن باشید بچه ها خیلی خیلی خوشحال خواهند شد. میدونید که درست کردنش، بیشتر از خوردنش شادشون میکنه!




کپی برداری از مطلب مجاز نمیباشد. لطفا به همین صفحه لینک دهید. متشکرم
براي استفاده بهتر از كارگاه آشپزسازي لطفا مبحث سوالات متداول را به صورت كامل مطالعه بفرماييد
Print Friendly and PDF