رادیاتوری با کدوسبز و ذرت و مرغ

4

دست رو هرچی میذاری گرونه. یعنی هر چی فکر میکنم که چه پستی واسه ماه رمضان آماده کنم که از لحاظ هزینه هم مناسب باشه آخرش به جایی نمیرسم. من از ابتدا تا الان توی این ده سالی که فودبلاگ دارم، هدفم خوشحال کردن دیگران بوده. اما الان با این وضعیت اقتصادی که میدونم خیلی از خوانندگانم تا حدی در فشار هستند دیگه مطمئن نیستم که اصلا نوشتنم باعث خوشحال کردن دیگران میشه یا نه. بنویسم یا نه؟! 
دیگه امسال رو هم با همون روال سابق پیش میبریم ببینیم به کجا میرسه.

غذایی که امروز مشاهده میکنید یکی از راه های مناسب برای خوروندن کدو سبز به بچه ها هست. البته بچه های من که عاشق همه سبزیجات بویژه کدو سبز هستند. مخصوصا کدو سبزی که خودشون چیده باشند. همه مدله هم از خوردنش لذت میبرند. پس این "کَسِرول" از اون مدل خوراکهاییه که تو خونه ما طرفدار داره. یعنی هرچی توش هست مورد علاقه بچه هاست.


3

پاستا 250 گرم

مرغ پخته شده خرد شده یک و نیم لیوان

روغن 2 ق غ

پیاز 1 عدد

کدو سبز متوسط 2 عدد

پودر سیر 1 ق چ

پودر تخم گشنیز 1 ق چ

ذرت پخته نصف لیوان

ریحان خرد شده یک چهارم لیوان

نمک و فلفل

برای سس بشامل:

آرد 1 ق غ

کره 1 ق غ

شیر 2 لیوان

پنیر رنده شده ربع لیوان

فلفل سفید




IMG-7049

مرغ رو میتونیم کبابی یا آبپز کنیم. مهم هم نیست که از کدوم قسمت از مرغ استفاده میشه. فقط میپزیمش و خردش میکنیم. زیاد هم ریش ریشش نکنید که تکه هاش توی غذا مشخص باشه.

با اندازه های داده شده سس بشامل درست میکنیم. چون قبلا در یک پست جداگانه، مفصل در مورد تهیه سس بشامل توضیح دادم دیگه خیلی خلاصه میگم که: آرد و روغن رو تفت داده و شیر رو اضافه کرده و میپزیمش تا غلیظ شه و نهایتا فلفل سفید و پنیر رنده شده رو اضافه میکنیم و هم میزنیم و از روی حرارت برش میدارم. لطفا برای تهیه سس بشامل، نکات این پست رو مطالعه بفرمایید.

من دیگه نمک توش نمیریزم چون پنیر خودش شوره. من از پنیر چدار استفاده کردم ولی شما میتونید از هر پنیری که تمایل داشتید توش بریزید. حتی پنیر خامه ای.


IMG-7043

همینطور که از عنوان این پست مشخصه، من از پاستای "رادیاتورّی" استفاده کردم. به خاطر جذاب بودن شکلش برای بچه ها و همینطور به این دلیل که رادیاتوری به خاطر شیارهایی که داره (که اسمش هم از همین میاد چون شبیه رادیاتور هست) سس رو به خوبی جذب میکنه. شما میتونید از هر مدل پاستایی که دوست دارید استفاده کنید.

 پاستا رو در مخلوط آب جوش و نمک ریخته و ده دقیقه میپزیم.

تو این فاصله مخلفات پاستا رو آماده میکنیم.


IMG-7050

فر رو روشن کرده و روی 190 درجه سانتیگراد قرار میدیم.

پیاز رو خرد میکنیم.

کدو سبز ها رو سکه ای برش میزنیم. ضخامت سکه ها بستگی به ذائقه داره. اگر دوست دارید کدو توی فر کبابی تر شه نازکتر برشش بزنید.

کدو و پیاز و روغن رو درون تابه میریزیم و با شعله زیاد 30 ثانیه تفت میدیم.


IMG-7052

پودر سیر و پودر تخم گشنیز و نمک و فلفل رو اضافه کرده و دو دقیقه دیگه تفت میدیم.


IMG-7054

مرغ پخته خرد شده و ذرت پخته و ریحان خرد شده رو درون تابه ریخته و مجددا 2 دقیقه تفتش میدیم.

من از همون ریحانی استفاده کردم که در پست قبل عرض کردم عطر و طعم شبیه میخک و انیس داره. مهدی خیلی ذوق میکنه وقتی توی غذاها از ریحان های خودمون استفاده میکنیم.


IMG-7062

نیازی نیست مواد رو زیاد تفت بدیم چون همه پخته شده هستند و باز قراره توی فر هم بیشتر بپزند. پس همون چند دقیقه ای که بهتون زمان دادم کفایت میکنه.

تابه رو از روی حرارت برمیداریم.


IMG-7058

خب، وقتی پاستا ده دقیقه توی آب جوش و نمک پخت، آبکشش کرده و درون دیگ حاوی سس بشامل میریزیمش.


IMG-7060

همش میزنیم تا سطح پاستا به سس آغشته بشه.


IMG-7070

مخلوط مرغ و سبزیجات رو با پاستا مخلوط کرده و درون ظرف مورد نظرمون ریخته و ظرف رو درون فر قرار میدیم.


IMG-7071

مدت زمان پخت 20 دقیقه هست و نیازی نیست که روی ظرف رو بپوشونیم. چون قراره سطح پاستا برشته و قدری طلایی رنگ بشه.


IMG-7103


ظرف رو از فر خارج کرده و پس از ده دقیقه سرو میکنیم.

خوراکهای پاستایی خیلی ساده و سریع هستند و بچه ها هم به خوبی و با علاقه اونها رو میخورن. با افزودن میزان بیشتری سبزیجات میشه بچه ها رو به خوردن سبزیجات علاقمندتر کرد. و البته اگر به من باشه که مرغش رو حذف میکنم و توش قارچ یا بادمجون میریزم!!! ولی چون من دارم برای کل خانواده آشپزی میکنم نمیشه علایق دیگران رو نادیده بگیرم و هرچی خودم دلم میخواد بپزم. یه همچین انسان فداکاری هستم من!

راستی هیچ میدونستید سر اینکه کی کدو سبز های بیشتری بخوره تو خونه ما دعوا راه می افته؟! خونه ما مشکلاتش با خونه بقیه انسانها کاملا متفاوته!


Print Friendly and PDF