کاپ کیک موز و کره بادام زمینی



من کاپ کیکها رو می پسندم چون سایزشون یه نفره ست و نیازی به برش ندارند (نصفی از دردسر ها توی تمیز برش دادن کیکه) و چون کوچولو هستند ، تزئینشون راحت تره. Cupcake کاپ کیک توی ایران به کیک فنجونی یا کیک یزدی معروفه (رسپی کیک یزدی اصیل متفاوته). من اینبار کیک موز و کره بادام زمینی رو درست کردم که شدیدا طعمش از طرف هر دومون مورد پسندید واقع ميشه چون من موز خیلی دوست دارم ( و کلی دستور کیک موزی مختلف دارم) و آقای شوهر هم کره بادام زمینی خیلی دوست داره و ترکیب این دو یک طعم رویایی بوجود میاره. خلاصه اینکه کیکش حرف نداره و توصیه میکنم حتما امتحانش کنید و حتی اگه سینی کاپ کیک ندارید میتونید به صورت کیک معمولي توي قالب بزرگ درستش كنيد

پینات باتر بنانا کاپ کیک( با این مقدار حدود 24 تا 28 کاپ کیک درست میشه) :


آرد يك و سه چهارم لیوان
بیکینگ پودر 2 ق چ
نمک ¼ ق چ
شکر 1 لیوان
کره ¼ لیوان
وانیل 1 ق چ
کره بادام زمینی ¼ لیوان
تخم مرغ 2 عدد
موز له شده 2 عدد بزرگ





فر را روی حرارت 180 درجه قرار دهید. کره ( باید از قبل بیرون از یخچال بگذارید تا نرم شود) و شکر و وانيل را خوب بزنید تا کرم رنگ شود.




کره بادام زمینی را اضافه کنید. 
براي تهيه كره بادام زميني در خانه به اين پست مراجعه بفرماييد

تخم مرغ ها رو دانه دانه اضافه کنید






موزها را با چنگال له کنید و به مخلوط اضافه کنید (همونطور که قبلا هم گفته بودم موزها برای استفاده در کیکها باید سیاه و له شده باشند. چون این اتفاق برای موزهای ما زیاد میافته من همیشه واسه کیکهام موز آماده به خدمت دارم! یه ترفند که من از "ریچل ری" یاد گرفتم اینه که اگه موزهاتون سفت هستند 30 ثانیه (با پوست) توی مایکروفر قرار بدید تا له بشند. بعد پوستش رو جدا کنید و لهش کنید)





آرد و بیکینگ پودر و نمک را مخلوط کنید و به مواد اضافه کرده ، با دور کم همزن سریع هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.






توی قالب ها ، کاغذ کاپ کیک قرار دهید. نیازی به چرب کردن نیست. ( همینطور که توی تصویر می بینید من از لاینر های با طرح موز استفاده کردم که شدیدا با کارمون همخونی و تناسب داره! این لاینر ها رو میتونید از لوازم قنادی ها تهیه کنید.)







کیک را توی قالبها ریخته و به مدت 16 تا 18 دقیقه در فر قرار دهید ( خوب ... معمولا برای ساختن کاپ کیک ما يك سوم قالب رو خالی میذاریم ولی برای این کیک من لاینر ها رو تا لبه از مخلوط پر کردم تا روی کاپ کیک ها ، گنبدی شکل بشه. البته بعد از اینکه از فر بیرون میارید مقداری از پف کیک میخوابه. و اما برای اینکه بفهمید کاپ کیک ها درست پختند یا نه، باید یه خلال دندون توی مرکز کیک فرو کنید . اگه تمیز بیرون اومد یعنی کیک شما آمادست.)




این هم شکل تموم شده کیک که به تنهایی بسیار خوشمزه ست. ولی چون من میخواستم با یک تیر 3 نشون بزنم و چند چیز (واجب الیادگیری) رو به شما آموزش بدم، کیک ها رو با کرم مارشملو ، فراست کردم و بعد روشون رو با موز های شکری که از خمیر شوگر پیست ساختم تزئین کردم ) شما می تونید هر چی که دوست دارید با این خمیر درست کنید و کیکهاتون رو تزئین کنید). ایده ساختن موزهای شکری از خودم هستش و یه دفعه به سرم زد که روی کاپ کیکهام رو با "مینی موز" تزئین کنم که شدیدا خوشگل از آب در اومد! متاسفانه عکس گویای زیبایی کیکها نیست و خودشون خیلی خوشگلتر هستند. بضاعت نورپردازی من فقط یه لامپ کم مصرفه توی آشپزخونه ست! و چون خونه مون نورگیر نیست با این یک دونه لامپ عکسها روشن و واضح در نمیان ولی خوب شما همینقدر از من بپذیرید که بهتر از این با امکانات فعلی مقدور نیست.


من آموزش "مارشملو فراستینگ " و "شوگر فلاورز" رو انشالا فردا تایپ میکنم. پس تا بعد....Bonne nuit


رسپی از bakingbites
Print Friendly and PDF