بیسکویت های قلبي دو طبقه



بابا بیش فعــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــال! شما که دیگه رو دست من هم بلند شدید!!! من هنوز جوهر پستم خشک نشده؛ شما بیسکویت ها تون تو فره! بابا ای ول! به قول ما فرانسویها bon courage !!! ترجمه اش هم فکر کنم بشه یه چیزی تو مایه های خدا قوت.
میگن " مستمع، صاحب سخن را بر سر ذوق آورد" .... حالا شده حکایت من و شما... با وجود اینکه تازه از عسلویه برگشتم و دارم از خستگی میمیرم.... باز هم تا دیروقت بیدار میشینم و واستون تایپ میکنم ( البته چشام هم کدر می بینه!)
خوب ... واما شیوه سومی که من برای تزئین شوگر کوکیز انجام دادم:



قبلا هم گفتم که لازم نیست از هولتون هرچی خمیر دارید درست کنید. پختش که 10 دقیقه بیشتر نیست! خمیرتون رو توی سلفون خوب بپیچید و فریز کنید واسه روز مبادا! بعد چند ساعت زودتر بذاریدش یخش باز شه و بعد 10 ثانیه ورزش بدید و با وردنه بازش کنید



با لیوان یا قالب دایره ای خمیر رو قالب بزنید . مهم نیست به چه شکلی قالب میزنید فقط باید سایزش بزرگ باشه که بیس رو تشکیل بده. حالا خمیرتون رو به ضخامت نیم سانت باز کنید و با قالب قلبی کوچک قالب بزنید. پس ضخامت بیس تقریبا دو برابر ضخامت قلبها میشه. حالا روی کاغذ روغنی ، توی یخچال، 10 دقیقه



بعد 10 دقیقه در فر 180 درجه . توجه داشته باشید که اونهایی که ضخامت کمتری دارند زودتر میپزند ( یا ساده تر بگم : حتما میسوزند!) پس در دو سینی توی فر بذارید که بتونید زودتر درش بیارید. یه نکته هم در مورد آون های برقی بگم...من صد بار گفتم باز هم میگم...همه چیز توی تستر آون خوب از آب درمیاد. فقط قلق داره. یعنی باید چند بار امتحان کنید تا به حرارت و زمان مناسب برسید. پس تا یکی دو هفته باید کیکها تون بسوزه یا خام از آب در بیاد... ولی بعدش درست میشه. من توی تستر حتی سوفله شکلاتی که خیلی حساسه هم درست کردم. فقط بار اول ته گرفت! دفعات بعد دستم اومد که کی روش رو روشن کنم و زیرش رو خاموش! پس دست به کار شید و از آونتون کار بکشید. بیسکوییت خیلی راحته و معمولا خوب از آب در میاد .



حتما این نکته رو رعایت کنید که شوگر کوکی ها لازم نیست طلایی بشن و اصلا نباید تغییر رنگ بدن. پس بعد از اینکه دورش تغییر رنگ داد از فر بیرونش بیارید. قبلا هم گفتم که حتما باید بیسکویتها قبل از تزئین کاملا سرد بشن.



من روی بیسکوییتها آیسینگ سفید ریختم و با چاقو روش رو صاف کردم.





قلبها رو قبل از اینکه روی بیسکویت بیس بذارید باید رنگ کنید. چون آیسینگ خیسه بیسکویت بهش میچسبه و بعد از خشک شدن آیسینگ ، دیگه با چکش هم نمیشه از هم جداشون کرد. این روش رو یاد بگیرید برای موقعی که میخوام کلبه بیسکویتی رو آموزش بدم (سه بعدی! خیلی خوشگله. اونقدر ها هم سخت نیست. کافیه بیسیک کار رو که درست کردن بیسکویت و آیسینگه یاد بگیرید) با همین روش میتونید گل و پروانه هم درست کنید. یعنی بیستون گل باشه و روش بیسکویت به شکل پروانه و یا زنبور و یا کفش دوزک. یا اینکه بیسکویت زیر و رو هر دو یک اندازه باشند ولی بیسکویت رویی توخالی باشه. یعنی باید خمیرتون رو با دو قالب کوچیک و بزرگ حلقه ای قالب بزنید. به جای آیسینگ میتونید روی بیسکویت بیس مارمالاد بریزید و روی بیسکویت رویی پودر شکر بپاشید و بعد روی بیسکویت بیس قرارش بدید



حالا به روش پایپینگ روش رو تزئین کنید. نوشتن "کیس" و "هاگ" جالبه و یا "بی ماین". به فارسی هم میتونید بنویسید. اسامی دوستانتون هم ایده خوبیه.
آهان...این قلبهای دوقلو رو هم اگه میخواید درست کنید باید موقعی که توی سینی میچینید کمی نزدیک هم قرار بدید که توی فر که پف کرد به هم بچسبه و یکی بشه.


بعد از اینکه بیسکویتها خشک شدند میتونید به عنوان کادو بسته بندیشون کنید. از این جعبه های کادویی توی بازار زیاده. شکل مربعیش برای بیسکویتهای ما مناسبه. روشون پاپیون و قلب و همه چی داره پس نیازی به تزئین نیست. کف جعبه رو دو تا کاغذ روغنی مستطیل شکل عمود بر هم بندازید. طولش باید زیاد باشه که از لبه جعبه بیرون بزنه. حالا 4 تا بیسکویت بچینید و یه کاغذ روغنی مربع شکل به اندازه مقطع جعبه ببرید و روش بذارید. اینکار رو برای این انجام میدیم که پودر بیسکویت لایه دوم، آیسینگ بیسکویتهای زیری رو خراب نکنه. جعبه تون رو به همین شکل پر کنید و در آخر دو تا مستطیل رو روی بیکوییتها برگردونید و در جعبه رو ببندید. کادوی تکی میشه. چون بیسکویت هاش خونگیه و با این کیفیت تو هیچ مغازه ای پیدا نمیشه!

تقدیم با عشق
Print Friendly and PDF