مرغ سرخ کرده و سیب زمینی سرخ کرده رژیمی



دوست دارید شیرینی بخورید و چاق نشید؟

آخه این هم شد سوال؟! امروزه دیگه همه رژیم میگیرن. چه رژیمهای سخت و خسته کننده ای هم هست. حتما قبلا گفتم که تو این مورد تخصص دارم (حافظه ام زیاد خوب نیست ولی فکر کنم گفتم) الان تصمیم ندارم تو این مبحث روده درازی کنم... فقط یک نکته که متخصصین تغذیه میگن رو براتون توضیح میدم... حتما میدونید که یک زن در سن و سال من باید تقریبا 2000 کالری در روز دریافتی داشته باشه. از اونجایی که این مقدار با وجود اینکه عددش بزرگ بنظر میرسه، بعد از خوردن صبحونه پر میشه و دیگه جایی برای ناهار و عصرونه و شام نمیمونه، باید مقداریش رو سوزوند تا بتونید تا آخر شب با همون کالری اینتیک 2000 بخوابید. پس اگه دوست دارید که توی منوی روزانه تون شیرینی و کیک (و به خصوص چیزکیک) داشته باشید باید مقدار کالری و مهم تر از اون چربی غذاها رو کم کنید. ولی برای اینکه زندگیتون خسته کننده نشه و ازش لذت ببرید باید چربی و کربوهیدرات اضافی که در طعم غذاها تاثیری ندارند رو کم کنید. و بعد به جاش چربی و شیرینی مطلوبتون رو اضافه کنید

اول از همه باید بگم که من در حال حاضر به وزن ایده آلم رسیدم (یکمی هم لاغر ترم ولی مهم نیست) پس لازم نیست زیاد چربی از غذاهام کم کنم ولی شما اگه تصمیم دارید لاغر شید نباید بیشتر از یک وعده از این غذا در هفته داشته باشید. و پرشنش هم همینیه که توی تصویر میبینید. همینقدر مرغ و همینقدر چیپس. حالا من قرار نیست آموزش خوشگل شدن بدم! همینقدر بگم که با این ناهار شما قادر خواهید بود که یک پرشن کیک یا شکلات هم برای عصرونه میل کنید.

برای من که مقدار کالری دریافتیم در روز 1200 تاست این ناهار با 210 کالری گزینه بسیار مناسبیه. ( آره من گفتم 2000 تا برای یک آدم نرمال ولی برای کسی که میخواد وزن کم کنه 1200 تا میشه!)


ساق پای مرغ 3 عدد
بیسکویت ترد نمکی 1 بسته
پودر سیر 1 ق چ
کنجد 3 ق غ
ماست 2 ق غ
تخم مرغ 1 عدد ( و یا فقط سفیده)
فلفل نصف ق چ (اگه دوست داشتید)
روغن زیتون 1 ق غ





مهم نیست کدوم قسمت از مرغ رو درست میکنید مهم اینه که بدون پوست باشه. برای اینکه بیخودی ظرف کثیف دور خودتون جمع نکنید ماست و تخم مرغ رو توی یک زیپ لاک بریزید و مرغها رو بندازید توش. میتونید نمک هم اضافه کنید ولی من رژیمم پس غذاهای کم نمک میخورم که دیرتر بمیرم





اگه شاغل هستید و فرصت کافی ندارید میتونید بذاریدش توی یخچال تا فرداش که از سر کار برمیگردید.





بیسکویتها رو توی زیپ لاک ریخته و بکوبید تا پودر بشه بعد پودر سیر و کنجد رو اضافه کنید







باز برای اینکه ظرف کثیف نشه توی همون زیپ لاک مرغها رو توی کراکر ها بغلتونید. هرچی اضافه بود هم بذارید فریزر برای دفعه بعد.






مرغها رو روی فویل آلومینیوم توی سینی گذاشته و روش روغن زیتون بریزید و توی فری که از قبل روی درجه 180 سانتیگراد 350 فارنهایت گرم شده به مدت 45 تا 50 دقیقه و یا تا هر موقع که پخت قرار بدید





حالا اگه اهل فرنچ فرایز هم هستید ، برای ورژن رژیمیش کافیه که سیب زمینیها رو خورد کرده و روی فویل بریزید و روش 2 قاشق روغن زیتون و 1 ق چ نمک ریخته و مخلوط کنید و توی فر به همراه مرغها بذارید ولی وسط کار پشت و روش کنید که هر دو طرفش کرسیبی بشه.






برای یک سالاد فانتزی ساده، کافیه که با مندلین خیار رو از طول رشته کنید. اگه ندارید میتونید با پیلر از طول اسلایسش کنید و بعد با کارد نواریش کنید. باز هم اگه پیلر ندارید میتونید با کارد اینکار رو انجام بدید و یا رنده های چیپس زن. بعد با آبلیمو و نمک طعمدارش کنید و موقع سرو توی هر ظرف یه مقدار از رشته های خیار رو بپیچونید و توی ظرف کنار مرغها بذارید.






نمیدونم بخاطر پودر سیره و یا کنجد، شاید هم بیسکویت ترد... ولی شدیدا خوشمزه میشه و اصلا نمیشه تشخیص داد که توی حمام روغن سرخ نشده. سیب زمینی سرخ کرده رو هم اگه تمرین کنید و بتونید خوب از آب درش بیارید خیلی خوشمزه است.


حالا بعد از یک غذای کم کالری خوشمزه چی میچسبه؟


شکلــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــات!!!!

========================================

حالا که صحبت از شیرینی شد، یه شیرینی که امروز گیرم اومده رو هم بهتون نشون بدم!!! اینقدر خوشگله که نتونستم جلو خودم رو بگیرم و ندید بدید بازی در آوردم و چند تا عکس ازش گرفتم و ....




میبینید چقدر نازه؟! دارم غش میکنم از بس ذوق کردم!
امروز سالگرد عقدمون بود و من رو هم که میشناسید عاشق چیزهای رنگ رنگیم! اصلا همه طلاهام از سرویس عقدم بگیر تا هر چیز دیگه ای که فکرش رو بکنید رنگیه! فکر کنم یه رگم به کلاغ بر میگرده!
خلاصه این دستبند رو که دیدیم هر دو مون رو سریعا تلسم کرد و خریدیمش! شدیدا شف پسنده!!! اصلا مخصوص شفها طراحی شده! وردنه، هاون، ساتور، چاپر نایجلا ، کاتر برد( اون هم پینکش!) ، بلندر ( عشق من بلندر!) ،جام آبلیمو، قیف ، قوری ، فنجون قوه با یه دونه ماچ ماتیکی روش ...اون هم از نوع پینک!
تازه روی هر کدومش هم Artlinea حک شده! دستبندم مارکداره! کلاسم همینطور داره میره بالاتر!
از همه مهمتر جیلینگ جیلینگ هم میکنه! (من هنوز خیلی مونده تا بزرگ شم!)
شما هم بودید غش میکردید! خیلی خیلی نازه... فکر کنم تا صبح خوابم نبره!
Print Friendly and PDF