نوشیدنی پودینگ با عطر بهار نارنج

1

پودینگ ها دسرهای غلیظی هستند که با قاشق خورده میشن. اینقدر که من عاشق پودینگم، چند سال پیش این ایده به ذهنم رسید که چرا پودینگ ها رو رقیق درست نکنم که بتونم به جای نوشیدنی ازشون لذت ببریم. و خب تست کردم دیدم خوب جواب میده و از اون به بعد هر از گاهی نوشیدینی پودینیگ درست میکنم.

داشتم فکر میکردم که چه پستی مناسب رمضان آماده کنم که به ذهنم رسید از یکی از همین نوشیدنی های پودینگیم عکاسی کنم. این مدل نوشیدنی که شاهدش هستید رو با عرق بهار نارنج درست میکنم و یه عطر و طعم ایرانی دلچسبی داره که واسه افطار یا مهمونی و دورهمی های کل سال مناسب هست. فوق العاده ساده و سریعه و نتیجه اش هم عالیه.


2

شیر 2 لیوان

خامه 3 ق غ

شکر 2 ق غ

پودر نشاسته ذرت 2 ق چ

آب سرد 2 ق چ

عرق بهار نارنج یک چهارم لیوان


IMG-7348

شیر و خامه و شکر رو درون دیگ ریخته و روی حرارت متوسط اجاق قرار میدیم. مرتب هم میزنیم تا شکر حل شده و شیر به جوش بیاد.


IMG-7351

پودر نشاسته ذرت و آب سرد رو با هم مخلوط کرده و خوب هم میزنیم.


IMG-7356

مخلوط نشاسته رو درون مخلوط شیر میریزیم.


IMG-7361

به کمک همزن دستی مرتب هم میزنیم. پس از سه دقیقه از روی حرارت بر میداریم.


IMG-7363

عرق بهار نارنج رو اضافه کرده و هم مزنیم. حالا اجازه میدیم تا نوشیدنی قدری خنک شه.


IMG-7412

به نظر خودم استکانهای کمر باریک مخصوص چای گزینه بسیار مناسبی هستند. هم سایزشون کوچیکه و هم یه حس سنتی ای به نوشیدنی ایرانی مون میدن!


IMG-7420

نوشیدنی رو درون استکان ها میریزیم.

حدودا 12 تاش رو پر میکنه. حالا کمتر یا بیشتر بسته به سایز استکان.

و البته شما میتونید فنجان یا جام های بزرگتری رو انتخاب کنید. ولی به عقیده خودم همین سایز "یک شات" برای این نوشیدنی پودینگی کاملا مناسب هست.


IMG-7423

میدونید آخه به عقیده من این دو قلپ نوشیدنی پودینگی واسه اونایی که زیاد اهل شیرینیجات نیستند بسیار مناسبه و اونهایی هم که بسیار اهل شیرینیجات هستند مجددا ازتون درخواست یک شات دیگه از این نوشیدنی خواهند کرد و نشون دهنده اینه که باهاش حال کردن! شنیدن همین اعتراف هم حس خوبی به آدم میده!!!



IMG-7483

نوشیدنی رو تا زمانی که کاملا سرد بشه درون یخچال قرار میدیم و بعد سرو میکنیم.

و صد البته که قبل از سرو کردن میتونید روش رو با هر چی دوست دارید تزئین کنید. من کمی پسته رو کوبیدم و روی سطح نوشیدنی ها پاشیدم که ترکیب رنگی سبز و زرد و صورتی پسته به نوشیدنی ها روح میده. چون نوشیدنی قدری غلیظ هست، خرده های پسته روی سطح باقی میمونن. میتونید هم روش از گلبرگهای گل سرخ و بهار نارنج استفاده کنید. یا هرچیز خوشرنگ دیگه ای.

نوشیدنی رو میتونید تا چند روز در یخچال نگهداری کنید. ولی همواره به خاطر داشته باشید که لذت غذاها و شیرینیهای خانگی به تازه بودنشونه.


IMG-7484

یک نوشیدنی خنک و کمی غلیظ با عطر دلچسب بهار نارنج!

خوشمزه است. امتحان کنید!



Print Friendly and PDF