اسموذی آلبالو گیلاس

1

دقت کردم دیدم به اندازه کافی توی سایت رسپی آلبالویی نداریم. لذا تصمیم گرفتم تا فصل آلبالو تمام نشده چندتا رسپی آلبالویی پست کنم.

در ادامه مبحث اسموذی ها امروز شاهد یک اسموذی ساده و خوشمزه دیگه هستید که طعمی ترش و شیرین و متفاوت داره.



2

گیلاس یک و نیم لیوان

آلبالو دو سوم لیوان

ماست خامه ای 1 لیوان

شیره یا عسل یا شکر




IMG-8448

شما میتونید آلبالو و گیلاس رو تازه و یا فریز شده مصرف کنید. خوبی آلبالو و گیلاس فریز شده این هست که به اسموذی ما قوام و غلظت و خنکی مناسبی میده.

اگر از میوه تازه استفاده کنید، اسموذی شما رقیق و آبکی خواهد بود.

پس من آلبالو و گیلاس رو هسته گرفته و فریز میکنم و تا چند ماهی میتونیم از خوردن این اسموذی لذت ببریم. مخصوصا در فصل پاییز که دلمون واسه آلبالو گیلاس تنگ میشه!



IMG-8453

آلبالو و گیلاس و ماست خامه ای رو درون مخلوط کن میریزیم.

شما میتونید از هر ماستی که دوست دارید استفاده کنید. حتی کم چرب ترین و رژیمی ترین ماست هم جواب میده. ولی بهتره بذارید یه کم چکیده بشه که غلظت ماست خامه ای رو پیدا کنه و سپس استفاده کنید.



IMG-8456

حالا شیرین کننده دلخواهتون رو اضافه کنید.

من معمولا از شیره استفاده میکنم و گاهی هم عسل.

بنا به ذائقه تون و اینکه نوشیدنی رو چقدر شیرین دوست دارید، بهش شیرین کننده اضافه کرده و دستگاه رو روشن کنید تا مخلوط کن، جادوش رو انجام بده و اسموذی لطیفی رو بهتون تحویل بده.



IMG-8468

همینطور که توضیح دادم، بهتر هست که میوه ها فریز شده باشند و ماست هم غلیظ باشه. اینطوری نوشیدنی غلیظ و خنک و خوشمزه ای خواهید داشت.



IMG-8487

این نوشیدنی طعم متفاوتی داره دلیلش هم ترشی آلبالو و ماست هست. اینه که به هر مذاقی خوش نمیاد. ولی ما رو که میشناسید؛ ما همه چی دوست داریم. حتی مهدی که زیاد از آلبالو خوشش نمیاد هم به عشق گیلاس، این نوشیدنی رو با لذت میخوره! همینکه من با این ترفند آلبالو به خورد این بچه میدم خودش یک موفقیت مادرانه به حساب میاد! به مرور ذائقه اش رو اصلاح خواهم کرد. عجله ای نیست!

این نوشیدنی ترش و شیرین رو هم امتحان کنید، شاید مشتری شدید. 

نوش جان!



Print Friendly and PDF