کتاب خوب بخوریم، خوب لاغر شویم (صبحانه ها، دسر ها، میان وعده های شیرین)

front 

همونطور که مستحضر هستید، دیروز از "جلد دوم کتاب خوب بخوریم، خوب لاغر شویم" رو نمایی کردم!


حقیقتش به حدی هیجان زده شده بودم که فقط چند تا دونه از کتابها رو روی میز گذاشتم و یک دقیقه فیلم "دست و جیغ و هوراااا" گرفتم و سریع توی اینستگرم به اشتراک گذاشتم و بعدش تازه یک دونه اش رو دست گرفتم و شروع کردم به ورق زدن! آخه می دونستم که به اندازه من و بلکه حتی بیشتر منتظر این خبر خوش بودید. مجددا تشکر میکنم از اعتماد و محبتی که به من دارید و از ماه ها قبل، جلدهای مختلف کتابم رو پیش خرید کردید! همه تون رو ندیده دوست دارم.


12


و اما قبل از اینکه یک معرفی از جلد دوم کتاب داشته باشم و موارد رو برای مخاطب اصلی کتابم یعنی افرادی که قصد لاغر شدن دارند توضیح بدم، اجازه بدید یک نصیحت مادرانه کنم به پدرهای دلسوز و مادرهای مهربان که تمام هم و غم شون رشد مناسب جسمی و فکری بچه هاشون هست.

154


امروزه دیگه همه مون به مضرات هله هوله خوری واقفیم. چه برای بچه ها چه برای بزرگترها. اما آنچه در دوران بچگی ما متاسفانه رواج نداشت و اونقدری آگاهی نسبت بهش وجود نداشت، مضرات مصرف شکر تصفیه شده و آرد تصفیه شده و روغن تصفیه شده و... بود. وقتی ما کوچیک بودیم کسی نبود بهمون یاد بده که هر چه مواد غذایی ای که میخوریم طبیعی تر باشه و کمتر فراوری و تصفیه شده باشه برامون مفید تر هست. دیگه فوقش میگفتن سوسیس و کالباس و پفک و چیپس و نوشابه نخور. امروز البته سطح آگاهی مردم بالاتر رفته و شناختشون بیشتر شده و من این موضوع رو در سالهای اخیر در بین کامنتها میبینم و باعث خوشحالی من میشه.


227


کاری که من برای بچه های خودم کردم و امروز میخوام مادرانه به شما هم نصیحت کنم این هست که تا اونجایی که امکان داره، از همون روز اول و وقتی بچه ها خیلی کوچولو هستند سعی کنید ذائقه شون رو به خوردن شیرینی های درست شده از مواد طبیعی و فراوری نشده عادت بدید. از من بپذیرید که بچه ها به سرعت علاقه نشون خواهند داد. هر چند که ترک عادت غلط قبلی ممکنه قدری سخت باشه. ولی جلوی ضرر رو از هر کجا که بگیرید منفعت هست. تلاش کنید با درست کردن شیرینی های جذاب و رنگارنگ و چشمنواز نظر بچه ها رو جلب کرده و اونها رو به خوردن آجیلها و میوه ها ترغیب کنید. من به خوبی میدونم که چقدر سخت هست که به بچه ای که حتی حاضر نیست به آجیل نگاه کنه، آجیل خوروند. والا با این قیمتهای امروز خوردن آجیل از موارد لاکچری به حساب میاد. اما برای ماهایی که بچه کم خوراک داریم و آرزو داریم بچه مون یه کم غذای درست و حسابی و سالم بخوره، اولویت این هست که همون یک ذره غذا، حاوی انواع ویتامینها و پروتئین ها و مواد مغذی باشه.

175

من ترجیح میدم شیرینی ها و دسرها و بیسکویتهایی که بچه هام میخورن کمترین مواد افزودنی و نگهدارنده و بیشترین مواد طبیعی و سالم رو داشته باشه. خوشبختانه از همون اول عادت شون دادم و امروز با علاقه ازشون استقبال میکنند. بچه های کوچیک خودشون که آگاهی و شناخت از خوب و بد ندارند. این ما هستیم که باید به خوردن مواد سالم ترغیبشون کنیم. البته که هر پدر و مادری مختار هست که تصمیم بگیره بچه اش چی بخوره اما از من به شما نصیحت که از همین ابتدا با آگاهی از مضرات میان وعده های رایج در جامعه، سعی بر جایگزین کردنشون داشته باشید.


234

در هر حال کتابی که در مقابل شماست، به شما یاد میده که چطور در درست کردن شیرینی ها از اسفناج و یا جو و یا آجیل و عسل استفاده کنید و شیرینی ای درست کنید با باطنی مقوی و ظاهری جذاب!

 

194

و اما اصل ماجرا:

از 416 صفحه جلد دوم کتاب خوب بخوریم، خوب لاغر شویم، 13 صفحه اش مقدمه ای هست که در اون توضیح دادم چطور میشه با خوردن میزان مشخصی غذای سالم در روز، به صورت طبیعی و بدون اینکه به بدنمون ضرری وارد کنیم، وزن کم کنیم. میزان انرژی تمام رسپی ها رو به کیلو کالری محاسبه کردم و به این ترتیب کار شما رو ساده تر کردم. و البته افرادی که قصد کاهش وزن ندارند، با خوردن میزان بیشتری در روز که در جداول داده شده میتونند در وزن ایده آل خودشون باقی بمونند. و افرادی هم که علاقمند به افزایش وزن هستند کافیه میزان مصرفشون رو بیشتر کنند. هدف اصلی این هست که ما یک رژیم غذایی سالم داشته باشیم. این رژیم غذایی برای همگان قابل اجرا و مفید هست چه بچه ها چه بزرگترها. اما راستش رو بخواید برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند کار خیلی سخت میشه چون باید جلوی خودشون رو بگیرن و به خوردن میزان کمی از شیرینی قانع باشن! که خب واسه ماهایی که عاشق شیرینیجات هستیم کار واقعا پیچیده ایه! سخته، سخخخخخت! لامصب خیلی خوشمزه است آخه!


366

در این کتاب از شکر استفاده نشده و شما فقط از شیرین کننده های طبیعی مثل میوه و عسل و شیره بهره میبرید. همچنین در کتاب کره و خامه وجود نداره. و حتی اگر شما رژیم بدون لبنیات دارید، انواع شیرها و خامه ها و کره های گیاهی آموزش داده شده که میتونید به سادگی جایگزین لبنیات کنید.

هر چه غذاهایی که میخوریم طبیعی تر باشند برای بدن ما مفیدتر هستند لذا بهتره تا اونجایی که ممکنه کمتر فراوری بشن پس خیلی از شیرینی های کتاب بدون نیاز به حرارت درست میشند و اون تعداد از رسپی ها هم که با فر سر و کار دارند رو من توضیح دادم که چطوری بدون نیاز به فر درستشون کنید.

در کل این کتاب فقط 4 تا از رسپی ها به تخم مرغ نیاز دارند که اگر شما منع مصرف تخم مرغ دارید به راحتی میتونید با جایگزین تخم مرغ گیاهی که آموزش دادم از اون چهار تا رسپی هم بهره ببرید.

در کل این کتاب از آرد سفید و یا حتی آرد گندم استفاده نشده. پس اگر شما منع مصرف گندم دارید میتونید به راحتی از کتاب بهره ببرید.

همینطور که مشاهده میکنید این کتاب رو طوری نوشتم که همون مقدار محدود غذایی که مجازید در طول یک روز مصرف کنید فقط شامل مواد مفید و مقوی و مغذی باشند.

96

با توجه به اینکه تمامی شیرینی های کتاب، خوشمزه و دارای ظاهر و باطنی جذاب هستند، شما کمبود خامه و کره و شکر و تخم مرغ و آرد گندم رو احساس نخواهید کرد. تازه قسمت سختش اینه که باید جلوی خودتون رو بگیرید که در خوردنش زیاده روی نکنید!

جلد دوم کتاب همینطور که از اسمش پیداست شامل صبحانه ها و دسرها و میان وعده های شیرین میشه. تا الان، اگر شما جلد اول کتاب رو دارید، رژیم روزانه تون از نوشیدنی ها و بستنی ها و تنقلات میوه ای تا صبحانه ها و میان وعده ها و دسرها پوشش داده شده. میمونه جلد سوم که اون هم، هم اکنون در حال چاپ هست و به زودی آماده ارسال خواهد شد. عملا شما کتاب قطوری در دست دارید که تمام نیازهای خوراکی روزانه تون رو پوشش میده و کاهش وزن رو براتون راحت و لذتبخش میکنه.


62

خلاصه اش کنم و برم. در یک کلام:

خوب بخوریم، خوب لاغر شویم!

در صورت تمایل برای خرید این جلد از کتاب "خوب بخوریم، خوب لاغر شویم" که به صبحانه ها، دسرها، میان وعده های شیرین پرداخته، و در 416 صفحه گلاسه تمام رنگی مرحله به مرحله و مصور هست، با واتس اپ آقای شوهر با شماره 09302152422 مکاتبه کرده و کتاب رو درب منزل تحویل بگیرید.

ارادتمند شما

شف طیبه

 


Print Friendly and PDF