حلوای شیر


من همینجا اعتراف می کنم که این حلوای شیر خوشمزه ترین حلوا ایه که به عمرم خوردم! دلیلش هم اینه که چون با شیر خشک درست میشه مزه "تافی" میده! زعفرون و هل و گلاب هم عطر فوق العاده ای بهش میده . پس توصیه می کنم هر جوریه حتی واسه یه بار هم که شده این حلوا رو امتحان کنید. قول میدم پشیمون نمی شید!



آرد سفید 1 لیوان
شیر خشک 1 لیوان
آب سه چهارم لیوان
شکر 2 لیوان
گلاب ½ لیوان
روغن و کره
هل و زعفران





آرد را تفت دهید ( من در مورد این حلوای خاص همیشه از آرد سفید سه صفر استفاده می کنم. هرچه کیفیت آرد بهتر باشه مزه حلوا بهتر میشه)



شیر خشک را اضافه کنید ( چون شیر خشک خیلی سریع می سوزه ظرف را از روی حرارت بردارید)


حالا روغن یا کره را اضافه کنید (نکته کار اینه که کره توی طعم حلوا شدیدا تاثیر داره ولی من نمی خواستم کلسترول خونم رو بالا ببرم پس از ترکیب کره و روغن استفاده کردم. اگه میخواید حلواتون مجلسی بشه کار رو با یک لیوان کره شروع کنید و اگه نیاز بود باز کره اضاف کنید. من امروز از ½ لیوان روغن مایع و 50 گرم کره استفاده کردم و همینطور که میبینید حلوای من در این مرحله خشکه ...ولی باید بگم که این مقدار روغن یه حلوا با کیفیت خوب به من داد!)


باید مواد را مرتب هم بزنید. حتی یک دقیقه غفلت موجب پشیمانیست!!! شیر خشک خیلی حساسه و سریعا می سوزه! مواد را آنقدر روی حرارت ملایم هم بزنید تا به رنگ مطلوب برسید.


آب ، شکر و زعفران را روی حرارت قرار داده و بعد از یکی دو جوش ، هل و گلاب را اضافه کنید. مخلوط آرد و شیر را از روی حرارت برداشته و شربت را به آن اضافه کنید. ( من فقط از 1 لیوان شکر استفاده کردم چون تصمیم داشتم مقدار زیادی از حلوا رو خودم بخورم!!!)


مجددا روی حرارت قرار دهید تا حلوا به غلظت مناسب برسد



امروز من حلوا رو با اسمارتیز و خلال پسته و بادام تزئین کردم (خودش خیلی خوشگلتر از عکسش شده بود)

دستور این حلوا رو من از يكي از همكاران اداره ؛ خانم "احمدی" یاد گرفتم ( ولی طبق معمول توش دخل و تصرف کردم! پس این دقیقا اون دستور نیست)

Print Friendly and PDF