ژله رنگین کمان





من سالهاست که عضو سایت ediets هستم که یکی از بهترین وب سایتهای رژیم لاغریه (و چند تا سایت دیگه). و الان بیش از 5 ساله که به طور متوسط روزی حداقل یک مقاله می خونم و می تونم به جرات بگم که اطلاعاتم در مورد رژیم گرفتن ، لاغر شدن ، ورزش کردن و سالم زیستن خیلی زیاده ! یکی از رموز لاغر موندن اینه که شما تعداد وعده های غذایی تون رو زیاد کنید و بین هر وعده هم "اسنک" یا همون میان وعده بخورید. اسنکهای مناسب معمولا زیر 100 کالری دارند. حالا اینها رو گفتم که به این نکته برسم که ژله ها از اون دسته اسنکهایی هستند که زیر 100 کالری دارند و توی اکثر مقاله ها برای اون دسته از افرادی که مشکل sweet tooth دارند یا به قول مامانم "بدنشون شیرینی می طلبه"! راه حل مناسبی به حساب میان. ولی توجه داشته باشید که اول از همه ، به ژله تون شکر اضافه نکنید و دوم اینکه portion رو رعایت کنید یعنی زیاده روی نکنید! این ژله ای رو که امروز آموزش میدم چون پرشن های خیلی کوچیکی داره کاملا مناسبه و مهمتر از همه خیلی خوشگله و با وجود اینکه کالری پایینی داره ، ما آدمای شکمو رو خوب به سمت خودش جذب میکنه!





در ضمن من همینجا این نکته رو هم بگم که بعد نگید نگفت!!! آدمها هیچکدوم مثل هم نیستند دستور یک غذاها که واسه یه نفر ساده به نظر می رسه می تونه واسه یکی دیگه مشکل و پیچیده باشه! پس من سعی میکنم تا اونجا که میتونم ساده و کامل توضیح بدم.


اگه شما استاد ساختن ژله ها هستید ، که احسنت بر شما! در غیر اینصورت با من همراه شید تا این دسر خوشگل و خوشمزه رو با هم بسازیم:






برای این نوع ژله رنگین کمان به 3 رنگ ژله احتیاج دارید. (من در آینده نچندان دور ژله رنگین کمان 14 رنگ رو آموزش خواهم داد! پس منتظر باشید) آبی ، قرمز ، زرد.


توصیه شف : رنگ آبی بلو بری مارک آمون خیلی روشنه! از یه مارک دیگه استفاده کنید. برای رنگ قرمز ( هرگز به شوهرتون نگید "هر طعمی که دوست داشتی بخر، فقط قرمز باشه" ! ) از ژله انار استفاده نکنید. توت فرنگی قرمز خوشرنگ تری بهتون میده!





سه بسته پودر ژله (آبی ، قرمز ، زرد)


1 بسته پودر ژلاتین


3 لیوان آب








من برای هر بسته ژله از یک قاشق مربا خوری پودر ژلاتین استفاده کردم. ژله و ژلاتین را با 1 لیوان آب جوش مخلوط کنید و برای اینکه ژله کاملا شفافی داشته باشید بگذارید 1 دقیقه بجوشد ( من 1 دقیقه در مایکروفر قرار دادم)








با رنگ آبی شروع کنید. در هر ژله 3 یا 4 قالب متوسط یخ بیاندازید. ژله آبی را در ظرف ریخته نیم ساعت در یخچال قرار دهید ( برای انتخاب ظرف مناسب ، من توی ظرف های مختلف 3 لیوان آب ریختم ، تا به ظرفی رسیدم که ابعاد مناسبی به من میداد!)






حالا ژله زرد را آماده کنید. ( من یخ اضافه نکردم چون ژله فرصت کافی برای سرد شدن داشت. با اینکار از ایجاد حباب در ژله جلوگیری کردم و ژله کاملا شفافی بدست آمد)






به آرامی ژله زرد را روی ژله آبی بریزید ( من از قاشق استفاده کردم. چون ژله من کاملا سرد نبود و ممکن بود با ژله زیرین ترکیب بشه و سوراخش کنه)







حالا ژله قرمز را آماده کنید (پودر ژلاتین باید به هر سه ژله اضافه بشه! فراموش نکنید وگرنه نخواهید توانست ژله ها را قالبی ببرید!)


اشتباه نکنید! من ژله سبز درست نکردم . در تصویر ژله زرد روی ژله آبی قرار گرفته و سبز رنگ به نظر می رسه!






بعد از نیم ساعت ژله قرمز را روی ژله زرد بریزید








ژله شما بعد از 3 ساعت آمادست ولی ترجیحا بگذارید یک شب در یخچال بماند ( برای اینکار باید حتما از قبل با شوهر شدیدا کنجکاوتون هماهنگ کنید که مرتب سر یخچال نره و ژله رو تکون نده که ببینه آمادست یا نه!!!!!)






برای خارج کردن ژله از قالب کافیه دورش رو با چاقو ببرید. ( من این عکس رو از بس که ذوق کرده بودم گرفتم! آخه دور قالبم رو یه رنگین کمان گرفته بود!)






این لایه به حدی نازک بود که به دستم میچسبید! یه عکس هنری دیگه هم ازش گرفتم و بعد از کلی کلنجار رفتن با دل نازکم ، بالاخره راضی شدم بخورمش ! (روحش شاد)




اینقدر این ژله ها خوشگل شدند که از ذوقم ،سریعا چند برش کوچولو توی ظرف ریختم و با خودم بردم کلاس فرانسه! ( آخه من این ژله رو دیشب ساختم و صبح زود رفتم اداره. تا خودم رو به خونه رسوندم به جای ناهار اول رفتم سراغ ژله ( بعد اسم آقای شوهر بد در رفته! خودم بدترم!!!!) بعد هم ناهار خورده و نخورده پریدم تو کلاس)





فردا هم میخوام واسه بچه های اداره ببرم ببینم عکس العملشون چیه!




رسپی از سایت dobetter


Print Friendly and PDF