کیک پته مرغ


این ساندویچ های ظریف و شیک رو یک شب که خونه مامانم مهمون بودم خوردم! همینطور که همه مستحضر هستید مامانم شدیدن در امر آشپزی تبحر داره و ایراد تو کارش پیدا نمیشه و همیشه هم دنبال غذاهای جدید بوده و سرش بره، غذاش رو بدون تزئین سرو نمیکنه! و گاها همه از گشنگی می میرند تا "مامانی خانم" تزئین غذاشون تموم شه ( منظورم از "همه" ، خودمه!)

در اصل، کل جریان آشپز و خصوصا شیرینی پز شدن من هم مربوط به تشویقهای مامانم میشه و اینکه من در کنارش از 9 سالگی شروع به کار کردم. خلاصه اینکه این غذا رو که دستپخت مامانم بود خوردم و با وجود اینکه من از همه چیز خیلی کم میخورم که چاق نشم، این یکی رو تا نفس داشتم خوردم! فرداش هم باز واسه ناهار خوردم!!! واسه آقای شوهر هم حتی یک ذره باقی نذاشتم! به قول مامانم "نوش جونت!" ....البته بعدش مجبور شدم کلی دوچرخه سواری کنم تا از خجالت "وجدانم" در بیام!

چون شدیدا خوشمزه ست و قیافه اش هم خیلی شیکه و به درد جشن تولد میخوره ؛ تندی درستش کردم که واسه تولد "ترنم جونم" آپشن خوبیه!


نان تست 8 عدد

ران یا سینه مرغ 1 عدد( و یا کمتر. مثلا نصفی. بستگی به خودتون داره. من نصف استفاده کردم)

تره خوردشده 2 ق غ

تخم مرغ آبپز 1 عدد

مایونز 2 ق غ

ماست خامه ای 3 ق غ

گردو ¼ لیوان ( ویا کمتر. ویا هیچی!)

نمک و فلفل



حاشیه نان تست ها رو ببرید و توی قالب بچینید ( خوب فکر کنم نیازی نباشه که توضیح بدم که میتونید از هر ظرفی که دوست دارید استفاده کنید. حتی سینی هم جواب میده. یعنی لازم نیست که از اطراف مهار بشه. فقط باید یه ظرف دیگه با همین اندازه داشته باشید که روش قرار بدید)





مرغ رو آبپز کنید و ریش کنید( من شخصا در اینجور موارد؛ یعنی مواقعی که قراره مرغ ریش ریش بشه از تیکه های ریز استخوندار و بال و کمر و ... اینجور جاهای مرغ استفاده میکنم. یه کار دیگه هم که همیشه انجام میدم اینه که وقتی یه مرغ کامل میخرم ، سینه اش رو فیله میکنم و اینجوری دو تا تیکه فیله مخصوص استیک دارم. پیشنهاد میکنم که سینه مرغهاتون رو جدا سیو کنید واسه غذاهایی که قراره آموزش بدم! پس متوجه میشید که یکی از اون تکه های استخون داری که گفتم همین تیکه ست که کلی گوشت بهش چسبیده...خلاصه این کاریه که من میکنم...شما از همون سینه یا رون درسته استفاده کنید! آهان...یه نکته دیگه... آب مرغ رو فیریز کنید. من توی یک لیوان یک پلاستیک "زیپ لاك" قرار میدم و اینطوری واسه زیپ لاكم یه قالب درست میکنم. و چون قالبم یک لیوانه ، اینجوری پرشنهام به اندازه یک لیوان خواهند بود . بعد آب مرغ رو توی زیپ لاك میریزم و در یک ظرف پلاستیکی یا فلزی توی فریزر قرار میدم. وقتي يخ زد هواش رو خارج كرده ، زیپ " زیپ لاك" رو میبندم و اینطوری برای غذاهایی که به یک لیوان آب مرغ نیاز داره ، پرشنهای آماده یک لیوانی دارم!)

در میکسر 2 قاشق ماست خامه ای بریزید و با مرغ ها میکس کنید


مایونز را اضافه کنید ( در دستور اصلی 1 لیوان مایونز وجود داره که من به 2 قاشق تقلیلش دادم و تازه از مایونز کم چرب استفاده کردم. ولی اگه شما با مایونز مشکلی ندارید بیشتر بریزید)



تخم مرغ را اضافه کنید و پس از میکس کردن بچشید و اگر نیاز بود 1 قاشق ماست خامه ای اضافه کنید ( و یا بیشتر!)



تره و نمک و فلفل اضافه کرده و روی نانها از نصف مواد بریزید ( تحت هیچ عنوان تره رو حذف نکنید چون کل طعم و مزه اش به همین تره ست)


یک لایه نان روش بچینید



و بعد بقیه مواد پته رو روش بریزید



توی یک زیپ کیپ گردو ها رو بریزید و بکوبید تا پودر بشه( اگه نمیدونید زیپ کیپ اصلا چی هست...توی تصویر در پایین، همینی که توش گردوه، خودشه) . نصفش رو روی پته بریزید



حالا روش یه ظرف نسبتا سنگین بذارید (روش اول یه کیسه فریزر بذارید که مواد به ته ظرف رويي نچسبه) بعد برای 10 تا 12 ساعت توی یخچال قرار بدید . یا مثل من شب قبل درست کنید تا واسه فردا ناهار آماده باشه. وقت زیادی نمیبره و سریع آماده میشه. پس از قیافه اش نترسید ! ( اوه ... یادم رفت بگم...اصلا این جریان توی یخچال گذاشتن واسه اینه که مواد خوب به خورد نونها بره و کاملا یکی بشه و قالبی از آب دربیاد.) راستی من از در این پیرکسه به عنوان ظرف دومم استفاده کردم و چون ارتفاعش از خود ظرف کمتر بود، وزنش هم کمتر بود.



در آخر بقیه گردوها رو روش بریزید و سرو کنید. من برای تزئینش از گریپ تمیتو و بلک آلیوز استفاده کردم :p ولی یه گزینه دیگه اینه که از دو رنگ زیتون سیاه و سبز استفاده کنید. یعنی سر خلال دندون بزنید و فرو کنید توی کیکها.

این غذا اسم نداشت و چون موادش خیلی به پته شباهت داشت این اسم رو واسش انتخاب کردم ( من پته های زیادی درست میکنم که کم کم آموزش میدم. گفتم پته زیاد درست میکنم... دلیلش اینه که واسه ما پیرزنها خوردنش راحت تره ننه جون !!!)
Print Friendly and PDF