سالاد گریپ تمیتو


خانم Ellie Kreiger یه متخصص تغذیه وهمچنین آشپزی ماهره و من به برنامه اش علاقه دارم و اغلب غذاهایی رو که آموزش میده درست میکنم چون مطمئنم که به بدنم ضرری نمیرسه. این سالادی که دارم پست میکنم سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C و فیبره....و به خاطر نونی که استفاده کردم و همینطور پیازچه ، طعمش خیلی خوب شده و اونقدر از خوردنش لذت بردم که کل ناهارم رو همین سالاد از آن خودش کرد! گفتم شاید دوست داشته باشید به سالادهاتون یه تنوعی بدید؛ واسه همین پستش میکنم:



آبلیمو ¼ لیوان
رنده پوست لیمو 1 ق چ
روغن زیتون ¼ لیوان
کاهو 1 عدد
جعفری خورد شده 1 لیوان
نعناع خورد شده نصف لیوان
پیازچه خورد شده ربع لیوان
خیار بزرگ 1 عدد
گریپ تمیتو 1 بسته
نان پیتا 3 عدد
نمک و فلفل

این مقدار برای 8 نفر کافیه



من از سه خیار کوچیک استفاده کردم. اگه خیارتون زیاد تخم داره وسطش رو خالی کنید.




"گریپ تمیتو" یا "گوجه انگوری" گوجه فرنگی های ریزی هستند که کمی ترش مزه هستند و واسه توی سالاد و یا تزئین غذا کاربرد زیادی دارند.
ميتونيد از گوجه خورد شده معمولي هم به جاش استفاده كنيد



من از کاهوی کمتر و خیار بیشتری استفاده کردم.
جعفری و نعناع و کاهو و پیازچه رو با خیار و گوجه توی ظرف بریزید و رنده پوست لیمو رو اضافه کنید. من فلفل نریختم و فقط نمک اضافه کردم و روغن رو هم حذف کردم با وجودی که طعم سالاد رو بهتر میکنه ( اصلا حس روغن خوردنم نبود!) اون یه دونه لیمو رو هم آب گرفتم و به سالاد اضافه کردم.



در رسپی اومده که از نان پیتا استفاده کنید. ولی شما میتونید یه نون معمولي رو بذارید توی فر یا تستر تا برشته بشه و بعد خوردش کنید. من از نان شاهدونه استفاده کردم که خودش خشک هست و نیازی به تست کردن نداره. این نون رو خیلی دوست دارم و به نظرم طعم سالاد رو بهتر کرده بود.






رسپی این سالاد شباهت زیادی به "فتوش" داره که یه سالاد لبنانیه که حتما آموزش خواهم داد. فعلا این رو داشته باشید تا بعد!


رسپی از Healthy Appetite
Print Friendly and PDF