بوقلمون برگر



فرق بین همبرگر و ترکی برگر Turkey Burger یا برگر بوقلمون اینه که بوقلمون برگر چربیش خیلی خیلی کمتره و برای قلب ( و شکم و دور کمر) ضرر نداره! چربی گوشت سینه بوقلمون 1 درصده و اگه برگرتون رو کباب کنید... خودتون محاسباتش رو انجام بدید! یعنی تقریبا هیچی چربی!

گوشت سینه بوقلمون چرخ کرده ½ کیلو

سیر 2 حبه

پیاز 1 عدد

گشنیز خورد شده 2 ق غ

فلفل دلمه ای سبز قرمز زرد نارنجی ½ عدد ( من فریز کرده همیشه دارم پس نصف لیوان ریختم)

پودر زیره 2 ق چ ( توی طعمش تاثیر منفی نداره)

نمک و فلفل و ادویه (زردچوبه زیاد نتیجه خوبی نداره)

پنیر تست ورقه ای گودا ( به خاطر اینکه رنگ زردش رو دوست دارم)- خیار شور- سبزی- گوجه فرنگی – کچاپ – نان ساندویچی




یا باید همه سبزیجات رو خیلی ریز خوردش کنید و با گوشت بوقلمون به میزان فراوان ورز بدید تا از کت و کول بیافتید....



و یا مثل من بریزیدشون توی بلندر و تا اونجایی که جا داره بلندش کنید...یعنی تا وقتی که همه چیز کاملا به هم بچسبه و یکپارچه بشه. ( من گوشت سینه بوقلمون رو چرخ نمیکنم. در عوض یکی از این دستگاهای مولینکس دارم که تو بازار بهش میگن 1-2-3 و مرغ و ماهی و میگو و گوشت و .... له میکنه که میشه به جای آب نوشید! این روش برای درست کردن کبابها ، کتلتها و برگرها خیلی بهتر از چرخ کردن جواب میده چون بافت گوشت درهم بافته میشه... خلاصه کلام اینکه مواد برگر رو خوب بلند کنید)



اگه تصمیم دارید برگرهای خوشگلی داشته باشید ... خوب کپل بگیریدش. یعنی اول گوله اش کنید و بعد یه کم بهش فشار بیارید. تقریبا 2 سانت قطرش باشه ( با این مقدار مواد 4 تا برگر بدست میاد)


میتونید کف تابه گریل رو با 1 ق غ روغن زیتون چرب کنید و یا اینکه فقط گریل کنید. هر طرف برگرها 5 تا 6 دقیقه با حرارت ملایم



بعد روی هر برگر 1 ورقه پنیر بذارید و 2 دقیقه دیگه هم بذارید بپزه تا پنیر کمی ذوب بشه



حالا ساندویچها رو آماده کنید. کاهو یا سبزی...خیارشور و کچاپ...



یه حلقه گنده و ضخیم گوجه فرنگی ...( من به جای نون همبری از نون لقمه ای استفاده کردم که با سایز گوجه ها یکی باشه. پس برگرها رو هم به همون سایز درست کردم)



حالا ترکی - چیز - برگرها رو روی ساندویچ ها قرار بدید و تیکه بالایی نون رو هم روش.




نه تنها ظاهرش فریبنده است ، بلکه طعمش هم عالیه و چربی و کالریش هم پایینه. من که معده ام اندازه گنجیشک کوچیکه و نصف ساندویچ سیرم کرد ولی برای یک آدمیزاد نرمال باید 3 تا از اینها جوابگو باشه! حتما امتحانش کنید، حداقلش اینه که بوقلمون های توی فریزر این مرغ فروشیها فروش میره و کلی ثواب میبرید!

برگرفته از 30 minute meals

Print Friendly and PDF