کیک نارگیلی





اگه مثل من عاشق کیکها و شیرینهای رنگ و وارنگ هستید ، این کیک رو خیلی خوب یاد بگیرید چون به دلیل رنگ بسیار سفید خوشرنگش ، بیس اکثر کیک های رنگی و رنگین کمانه ( که در اولین فرصت انواع و اقسامش رو درست میکنم)


جالبی این کیک به اینه که اصلا توش پودر نارگیل نداره ولی یک طعم نارگیلی خیلی خوبی داره. دلیل؟ شیر نارگیل! شیر نارگیل  توی شیرینیها و یا غذاهای آسیای جنوب شرقی کاربرد زیادی داره و خوشمزه است.


سفیده تخم مرغ 5 عدد
شیر نصف لیوان
وانیل 1 ق چ
آرد 3 لیوان
شکر دو  و يك سوم لیوان
بیکینگ پودر چهار و نيم ق چ
نمک نصف ق چ
کره 230 گرم
شیر نارگیل 1 لیوان






فر را روی درجه 180 سانتیگراد 350 فارنهایت قرار بدید. سفیده ها رو خوب بزنید تا کاملا پف کرده و سفت بشه و از ظرف نریزه. ( من با زرده های تخم مرغ باز شیرینی کنجدی درست کردم!) وانیل و شیر رو اضافه کنید





حالا آرد و نمک و بیکینگ پودر و شکر رو با ویسک بزنید تا کاملا مخلوط بشه و بعد کره ( برابر با دمای اتاق) و شیر نارگیل رو اضافه کرده و 2 تا 3 دقیقه خوب بزنید


قانونا باید بتونید شیر نارگیل پیدا کنید . اگه پیدا نکردید میتونید نارگیل بخرید و شير نارگيل درست كنيد







در دو یا سه مرحله سفیده رو به مخلوط اضافه کرده و فولد کنید.( فولد کنید ولی هرگز هم نزنید)






قالبهای کیک رو کاغذ روغنی انداخته ، چرب کنید و بعد کیک رو توی فر به مدت 30 دقیقه و یا تا زمانی که استیک تمیز از کیک بیرون بیاد قرار بدید. ( قالبها رو تا نیمه پر کنید چون دو برابر پف میکنه!)


کیک رو 10 دقیقه اجازه بدید توی قالب سرد بشه و بعد از قالب جدا کنید. این کیک به تنهایی هم خیلی خوشمزه است ولی من به خاطر نوروز یه تزئین سبزه و تخم مرغ رنگی واسه دل بهاریم :pروش انجام دادم...که توضیح میدم.







برای رنگ کردن نارگیل ( یک لیوان) ، نارگیلها رو توی یک زیپ بگ بریزید و یک قطره رنگ سبز بهش اضافه کنید. و در زیپ بگ رو ببندید در حالی که کیسه توش هوا حبس شده.






بعد کیسه رو با دست مالش بدید و تکون تکونش بدید تا همه نارگیلها رنگی بشند. من پودر نارگیلهای رنگی رو برای تزئین حیوانات روی کیکهای تولد استفاده میکنم و در اینصورت باید در مرحله ای که رنگ رو اضافه کردید، اسانس هم اضافه کنید ( خیلی محبوبیت کیکهاتون رو بالا میبره). ولی بعد از اتمام کار اگه چیزی از نارگیلهای رنگیتون باقی موند توی فریزر نگهدای کنید که توی یخچال کپک میزنه!







برای کیک به یک کرم هم نیاز دارید که من از "کریم چیز فراستینگ" استفاده کردم ( از بس که مزه کریم چیز توی کیکها رو دوست دارم و کمی طعم چیزکیک میگیره) برای اینکار 50 گرم کره ( برابر با دمای اتاق) رو با 4 ق غ پنیر خامه ای و نصف لیوان پودر شکر و 1 ق چ وانیل خوب بزنید که یکدست بشه. بعد روی لایه های کیک و همچنین خود کیک بریزید.






زیاد مهم نیست که صاف و صوف از آب در بیاد ولی اگه میخواید تمیز باشه باید حتما قسمت صاف کیک یعنی تهش، رو به بالا باشه و چون کیک خیلی لطیفیه با حرکت کارد کاملا سطح تمیزی بهتون میده. پس کرم رو روی کیک بمالید و 1 ساعت توی یخچال بذارید تا کرم ببنده ( اگه عجله دارید هم که هیچی)







برای تزئین با پودر نارگیل ، شما باید مشتتون رو از نارگیل پر کنید و دستتون رو به دیواره کیک بچسبونید. اضافیهاش رو که توی ظرف میریزه رو جمع کنید و دوباره مشتتون رو پر کنید و ادامه بدید





به همین تزتیب کل بدنه و روی کیک رو با نارگیل بپوشونید.






این بود کیک سبزه نارگیلی. حالا اگه بلدید که چند تا تخم مرغ رنگی ژله ای درست کنید و بچینید روی کیکتون و اگر هم بلد نیستید فردا شب تشریف بیارید همینجا و یاد بگیرید!



حالا میتونید لباساتون رو بپوشید و سوار ماشین بشید و سبزه به دست برید سیزده به در! ولی خوبیش به اینه که این سبزه رو میشه همونجا بعد از غذا به جای عصرونه خورد!






صبر کن ببینم.... تخم مرغها رو آقای شوهر زحمت کشیدند تا من روم رو برگردوندم ترتیبشون رو تنهایی دادند!!! (تک خوری از نوع مافوق حرفه ای!)...... کیکه هم که ناقص شده و....نمیدونم به سیزده به در میرسه یا نه... برشش رو میبینید؟ خیلی سفید و خوشگله. خودش هم شدیدا لطیفه و توی دهن آب میشه. شیرینیش به اندازه است و دل رو نمیزنه... از همه مهمتر هم اون کرمشه! خلاصه چیز جالبیه اگه بتونید خوب از آب درش بیارید...موفق باشید!


رسپی از Tender Crumb


Print Friendly and PDF