اسموذی توت




Smoothie اسموذی اصلا چی هست؟ میوه یا سبزیجاتی که بلند شده باشند و سرد شده و گاها شیرین شده باشند رو بهش میگن اسموذی.علاوه بر میوه بعضا توی اسموذی ؛ یخ خورد شده ، میوه یخ زده، شکلات، عسل و یا "فرُزن یوگرت" اضافه میکنند. اسموذی ها تقریبا مثل "میلک شیک" ها هستند؛ کمی از "اسلاش" ها غلیظ ترند ولی توش بستنی استفاده نمیشه، اما گاها شیر اضافه میکنند. اسموذی یک نوشیدنی سالم به حساب میاد. این نوشیدنی در دهه 1930 از برزیل وارد بازار آمریکا شد و در دهه 1960 پرطرفدار شد. در دهه 1990 و 2000 در کافه ها و رستورانها رواج پیدا کرد.


اسموذی ها یکی از انواع نوشیدنی های پرطرفدار دنیاست و من هم به عنوان یک شف علاقمند به نوشیدنیهای معروف (و هر چیز معروف دیگه) زیاد اسموذی واسه خودم درست میکنم.


هیچ کار خاصی نداره. ولی چون من تصمیم گرفتم که هر چی درست میکنم رو آرشیو کنم پس همه اسموذی ها رو هم پست میکنم! برای ساختن این اسموذی خوشمزه من از یک لیوان توت سیاه و یک دونه موز استفاده کردم. به مدت نیم ساعت میذاریدشون توی فریزر تا کاملا یخ بزنه. بعد با یک لیوان شیر میریزیدش توی بلندر و یالا.... بعد حتما بچشیدش. من توتهام زیادی ترش بودند پس 2 ق غ شکر هم اضافه کردم. حالا سروش کنید.



یک کار جالب برای سروش اینه که چندتا توت رو سر خلال دندون بزنید و بذارید روی لیوانهاتون.


بن اپتیت!

Print Friendly and PDF