ماکارون

IMG-18040


اگر به این واژه آشنایی دارید پس میدونید که این بیسکویت بادامی ظریف و خوشمزه چیزی نیست که هر جایی گیر بیاد و هر کسی بتونه درستش کنه.
من بهش میگم "لامبورگینی بیسکویتها". کلاس کارش خیلی بالاست و اگر شما قادر باشید در خانه به تنهایی ماکارون درست کنید به جرات میتونم بگم هر بیسکویت دیگه ای تو دنیا رو هم میتونید درست کنید چون این بیسکویت، بسیار بسیار تکنیکال و پیچیده و حساس و سخت هست. نمیخوام بترسونمتون ولی این احتمال وجود داره که بیست بار اول تو دستتون خراب در بیاد. اگه الان ترسیدید و کنار کشیدید که هیچی. در غیر این صورت با من همراه باشید تا یک مبحث مفصل رو باز کنم. درست کردن ماکارون آرزوی خیلی هاست. و خیلی ها هم دسترسی به کلاس های خصوصی گران قیمت برای یادگیریش رو ندارند. لذا از این فرصت استثنایی که براتون پیش اومده به نحو احسن استفاده کنید.


IMG-1450


حالا برای دوستانی که با این واژه آشنایی ندارند توضیحی در خصوص ماکارون میدم:
این بیسکویت در ایران به نام ماکارون شناخته میشه ولی در اصل macaron به فرانسوی مَکَغُن و به انگلیسی ماکِران تلفظ میشه. چون اسمش در ایران جا افتاده من در اینجا با همون واژه مصطلح ماکارون خطابش میکنم. توجه کنید ما هم macaron داریم هم macaroon این دو با هم فرق میکنند. دومیش همون نون نارگیلی خودمون هستش.
ماکارون تشکیل شده از مرنگ و بادام. با مرنگ آشنایی کافی دارید چون اصلا "پای مرنگ" یکی از اولین رسپی هایی هستش که سال 1388 آموزش دادم. مرنگ تشکیل شده از سفیده تخم مرغ و شکر. ما در دنیا چند مدل مرنگ داریم. که من قبلا آموزش دادم مرنگ فرانسوی که سفیده تخم مرغ با پودر شکر هم زده میشه. مرنگ ایتالیایی که سفیده تخم مرغ با شربت شکر داغ هم زده میشه و مرنگ سوسیسی که سفیده تخم مرغ و شکر روی بخار آب هم زده میشه. هر سه رو در باترکریم های ایتالیایی و فرانسوی و سویسی آموزش دادم و قطعا تو این همه سال حتما حداقل یکبار تمرین کردید و باهاشون آشنایی دارید.


IMG-18080


مهم نیست که ماکارون با کدوم مرنگ درست بشه در هر صورت به ما ماکارونهای زیبایی خواهند داد. بسته به اینکه ماکارون رو با چه مرنگی درست کنیم ماکارون ها به دو نوع تقسیم میشن. ماکارون فرانسوی که با مرنگ فرانسوی درست میشه و ماکارون ایتالیایی که با مرنگ ایتالیایی درست میشه. درست کردن ماکارون با مرنگ سویسی آنچنان رواج نداره.

همینطور که گفتم ماکارون تشکیل شده از مرنگ و بادام. یعنی پودر بادام یا آرد بادام رو با مرنگ ترکیب کرده و توی قیف ریخته و پایپ کرده و در فر میپزیم. و نهایتا بیسکویتهای بادامی ظریف و خوشمزه ای خواهیم داشت. الان که دارم تایپ میکنم یه کم خنده ام گرفته آخه خیلی خیلی ساده توضیح دادم و آسون به نظر میرسه. اما ... اما متاسفانه زیر این نقاب زیبا یه هیولا قایم شده. ماکارون چهره ای زیبا و ذاتی پلید داره. آنچنان پلید که ممکنه بعد از ده بیست بار تلاش و شکست، شما رو تا پای جنون جلو ببره. الان ممکنه بخندید و بگید چقدر اغراق میکنه. ولی متاسفانه حقیقته. باز باید تکرار کنم که هدفم ترسوندنتون نیست فقط میخوام با زره پولادین و کفشهای آهنین و آمادگی کامل وارد کارزار بشید و اگر احیانا شکست خوردید و شکست خورید و باز هم شکست خوردید از معرکه به همین راحتی ها بیرون نرفته و ادامه بدید و به خودتون بگید "شاید بار بیست و یکم موفق بشم"!


IMG-1486


من مثل همیشه با جزییات و به طور کامل و مصور هر دو نوع ماکارون فرانسوی و ایتالیایی رو توضیح خواهم داد و مثل همه دفعات قبل که شیرینی های معروف و سخت دنیا رو درست کردید و به خوبی از پسش بر اومدید اینبار هم تمام تلاشم رو میکنم که مبحث رو کامل و جامع بیان کنم. و مطمئن خواهم بود که بدون داشتن استاد میتونید با این آموزشها ماکارونهای زیبایی درست کنید.
برای اینکه مبحث سخت و پیچیده ماکارون رو ساده کنم میخوام آموزشش رو به جای یک پست در چندین پست کم کم و مفصل بیان کنم که یکباره با "سونامی اطلاعات ماکارونی" روبرو نشید. پس نگران نباشید من کار رو برای شما آسان خواهم کرد.
و شما قادر خواهید بود تا نوروز اینقدر تمرین کنید تا یکی از شیک ترین و خاص ترین و گرون قیمت ترین بیسکویتهای دنیا، که همه مردم کره زمین براش سر و دست و پا و گردن و ... میشکونن رو با رنگها و طعم های مختلف درست کنید.



کپی برداری و اشتراک در فضای مجازی مجاز نمیباشد. لطفا به همین صفحه لینک دهید. متشکرم.
Print Friendly and PDF