اسلاش لمناد آناناس

pineapple lemonade slushie (1).jpg

سالها پیش خدمتتون عرض کردم که یک سبک از نوشیدنی داریم به نام اسلاش. این اسلاش Slush يه كم از سربه رقيق تره. يعني دو مرحله قبل از سربه رو بهش ميگن اسلاش. اسلاش رو ميشه با ني هم خورد. يعني يه مدل نوشيدني يخيه. البته باز هم در حدي جامد هست كه بشه با قاشق خوردش. 

براي درست كردن اسلاش از انواع ميوه ها ميتونيد استفاده كنيد. اسلاش رو به دو روش درست ميكنن. يكي اينكه ميوه رو با خورده هاي يخ توي مخلوط كن ميريزن و دومي اينكه خود ميوه رو ميذارن يخي شه بعد توی مخلوط کن تبدیل به پودرش میکنند. این پودر یخی میوه ای به تدریج ذوب میشه و خلاصه یه نوشیدنی با حال برای فصل 
گرماست. 

pineapple lemonade slushie (2).jpg

آناناس فریز شده 250 گرم

آب لیموی تازه ربع لیوان

آب کمپوت آناناس نصف لیوان


pineapple lemonade slushie (3).jpg

میتونیم از آناناس تازه استفاده کنیم یا از کمپوت آناناس.

در هر حال برش های آناناس رو از شب قبل توی فریزر قرار میدیم تا کاملا یخ بزنند و مثل سنگ سفت بشن.

لیمو رو هم آب میگیریم. آناناس فریز شده و آب لیمو رو توی مخلوط کن میریزیم. میتونید از میزان آبلیموی کمتر یا بیشتری استفاده کنید. ولی این میزان به ذائقه ما جوره!


pineapple lemonade slushie (4).jpg

آب کمپوت آناناس رو هم اضافه میکنیم. این شربت باید کاملا سرد باشه.

اگر دارید از آناناس تازه استفاده میکنید میتونید به جای آب کمپوت از یه شربت شکر ساده استفاده کنید. یا مخلوطی از آب و عسل.


pineapple lemonade slushie (5).jpg

حالا مخلوط کن رو روشن میکنیم و هر از گاهی هم با قاشق همش میزنیم تا زمانی که مواد تبدیل به پودر بشن.


pineapple lemonade slushie (6).jpg

این نوشیدنی رو امتحان کنید. چیز خوشمزه ایه. آقای شوهر عاشق لمناده. این یکی از ساده ترین لمناد هاییه که واسه اش درست میکنم و دوستش داره. شما میتونید ترشی لمناد رو با ذائقه تون تنظیم کنید یعنی میزان کمتر یا بیشتری آب لیموی تازه بهش اضافه کنید. رمز موفقیت این لمناد به اینه که آناناس کاملا منجمد شده باشه و مثل سنگ سفت باشه و بعد توی مخلوط کن اینقدر هم زده بشه تا تبدیل به پودر بشه. اگر پودر نشه و به جاش پوره بشه، اصلا اون کیفیت و طعم رو نخواهد داشت. پس عنایت داشته باشید!
 ترش و شیرین و تگری، جیگر آدم تو این گرما حال میاد!


براي استفاده بهتر از كارگاه آشپزسازي لطفا مبحث سوالات متداول را به صورت كامل مطالعه بفرماييد
Print Friendly and PDF