بستنی چوبی آناناسی

pineapple popsicles (1).jpg

قبلا هم بارها گفتم من به میزان زیادی بستنی درست میکنم. مدل های مختلف. و عموما هم بسیار بسیار ساده. خوبیش به اینه که در چشم بر هم زدنی میتونی یک عالمه بستنی واسه چند روز بچه ها درست کنی و بری دنبال زندگیت. آخه بچه ها تو یه سنی متوجه نیستند که آیا برای این بستنی ای که الان دارن لیس میزنن تو 45 دقیقه پای اجاق ایستاده بودی یا خیر! لذا من گزینه "خیر" رو انتخاب میکنم.

و البته "خیر کثیر" هم داره!!!


pineapple popsicles (2).jpg

آناناس 150 گرم

خامه 200 گرم

شیر عسلی 4 ق غ


pineapple popsicles (3).jpg

بسیار ساده است:

خامه و آناناس و شیر عسلی رو توی مخلوط کن یا بلندر میریزیم.


میزان شیر عسلی هم اختیاری هست. کم و زیادش دست خودتونه. ولی این مقداری که بهتون دادم مناسبه.


شیر عسلی رو میتونید آماده بخرید یا اینکه خودتون در منزل تهیه کنید.

خامه هم از همین خامه های معمولی پاکت صورتی. توی کامنت های پست های قبلی بسیار اشاره شده بود به استفاده از "خامه قنادی". واقعیتش اینه که من به عمرم از "خامه قنادی" استفاده نکردم و تصمیمی هم ندارم که استفاده کنم. آخه آدم چیزی رو که مطمئن نیست توش چی هست و چی نیست رو به خورد بچه اش نمیده! خب البته همین خامه پاکت صورتی هم معلوم نیست دقیقا چطوری تهیه میشه ولی باز ایرادش کمتره! 


pineapple popsicles (4).jpg

دستگاه رو روشن میکنیم تا مایه یکنواختی حاصل بشه.


pineapple popsicles (5).jpg

حالا مایه رو توی قالب های بستنی چوبی میریزیم.

با این میزان من معمولا 12 عدد بستنی چوبی درست میکنم. اما تعداد بستنی ها بستگی به سایز قالب داره. این قالب ها کوچیک هستند.


pineapple popsicles (6).jpg

قالب رو توی فیریزر میذاریم تا بستنی ها آماده بشن. ترجیحا شب تا صبح.

عجله ای نیست. خوبیش به اینه که من معمولا چندین مدل بستنی چوبی توی فریزر دارم که نیازی نیست برای آماده شدن بستنی های جدیدم عجله ای به خرج بدم. البته من که نه. بچه ها همیشه عجله به خرج میدن! من چه عجله ای میتونم داشته باشم؟!

در این تصویر دست مهدی رو مشاهده میکنید که تلاش داشته مثل همیشه حضور موثری در صحنه داشته باشه. وگرنه این آدم به بستنی ای که شکلاتی نباشه لب هم نمیزنه. چه برسه به لیس!

این عکس رو که گرفت؛ رفت از تو فریزر از این بستنی چوبی های موکا که یکی دو سال پیش آموزش دادم برداشت و شروع کرد به لیس زدن!


pineapple popsicles (7).jpg

مشتری پر و پا قرص این مدل بستنی هم لیانا خانم هستند.

راستی یک نکته هم در خصوص خارج کردن بستنی ها از قالب خدمتتون توضیح بدم.
برام خیلی جالبه که چندین کامنت در پست های قبل داشتیم مبنی بر اینکه چطور باید بستنی رو از قالب خارج کرد و اینکه بستنی به قالب میچسبه.
صادقانه بگم من این جمله "بستنی به قالب میچسبه" برام قابل هضم نیست. من از زمانی که اندازه مهدی بودم تا الان دارم بستنی چوبی درست میکنم و حتی یکبار هم پیش نیومده که بستنی به قالب بچسبه! آخه چطوری ممکنه بچسبه؟ خارج کردن بستنی چوبی از قالب مثل آب خوردن میمونه. کافیه قالب رو وارونه زیر شیر آب بگیرید و چوبش رو به آرومی به سمت بیرون بکشید. بستنیه بعد از چند ثانیه خارج میشه. به همین راحتی! 
تازه امروزه که قالب های سیلیکونی هم کار رو ساده تر کردند و دیگه نیازی نیست آدم به شیر آب هم زحمت بده!


اینم یک نکته بسیار حساس بود که باید میگفتمش!


pineapple popsicles (8).jpg

عاشق سبک بستنی خوردنشم!

باورتون نمیشه حدود 500 تا عکس گرفتم و از بینشون چند تا دونه اش رو واسه شما انتخاب کردم. همه شون هم خوشگل بودن. ولی چون از حوصله شما خارجه، همه 500 تاش رو به اشتراک نمیذارم!


pineapple popsicles (9).jpg

تعجب نکنید اگه بگم امسال تابستون این بستنی ها جون بچه منو نجات دادند. آخه امسال تابستون ما هر روز قطعی برق داشتیم و تو این گرمای بوشهر وقتی نزدیک به 2 ساعت برق نداشته باشی هوا اینقدر گرم میشه که بچه ها تحملشون به صفر میرسه و چون نمیدونن چیشونه یه بند نق میزنن.

من همینکه میدیدم لیانا داره میره تو فاز نق زدن، سریع براش یه بستنی می آوردم و اونم گاز میزد و از خوشحالی رو تخت، به قول خودش "بپر بپر" میکرد.


pineapple popsicles (10).jpg

و به این ترتیب، "بستنی چوبی"، جان لیانا و مادرش را نجات میدهد. البته بیشتر جان مادرش را نجات میدهد. چون لیانا با غر غر کردن نمیمیره ولی احتمال مرگ مادرش خیلی زیاده. آخه من دیگه واسه شنیدن غر غر، خیلی خیلی پیر شدم! میدونید که چی میگم؟! اگه بچه کوچیک دارید دقیقا میدونید که چی میگم! آره ننه جون!

خوبی این مدل بستنی چوبی ها به اینه که یکیش کمه! لیانا معمولا در حالی که گرفتار "بپر بپر" کردنه داد میزنه: "دوبایه، دوبایه"!

خوبه من همیشه یک عالمه بستنی چوبی تو فریزر دارم! وگرنه میمردم! آره!


براي استفاده بهتر از كارگاه آشپزسازي لطفا مبحث سوالات متداول را به صورت كامل مطالعه بفرماييد
Print Friendly and PDF