پودینگ شکلاتی – سال نو مبارک

choco-pudding-1

یه دسری که چند ماهی هست مد شده و دیدم به اشکال مختلف سرو میکنند این "پیگ این ماد" هست.
یادتونه 9 سال پیش یه دسر پودینگ شکلاتی درست کردم که توش کرم های پاستیلی میذاشتیم و مثل یه گلدون بود که کرم های خاکی ازش سر درآورده بودن؟ جالبه که بچه ها کلی باهاش حال میکردند؟! بزرگ تر ها ولی حکایت دیگه ای داره! الان این دسر پیگ این ماد هم حکایتش همونه. یعنی بچه ها کلی باهاش حال میکنند؛ بزرگتر ها هم... بستگی به بزرگ بودنشون داره. یعنی ما که متاسفانه یا خوشبختانه همیشه کودک درون مون از کوچولو هم کوچولوتر تشریف داره. به قول لیانا: "اوشولوهِ"!


choco-pudding-2


پودر نشاسته ذرت 3 ق غ

پودر کاکائو یک سوم لیوان

شکر یک سوم لیوان

شیر 2 لیوان

شکلات 100 گرم

خامه 200 گرم




choco-pudding-4

همینطور که گفتم سرو این مدل دسر الان مده. یعنی یک "ترند" به حساب میاد. ولی من رسپی پودینگ شکلاتی خودم رو امروز بهتون آموزش میدم که واقعا خوشمزه است. یعنی هرچی پودر دسر شکلاتی آماده که توی بازار میبینید رو فراموش کنید. من همه شون رو امتحان کردم. هیچ کدوم طعمشون واسه ما عشاق شکلات حتی نمره قبولی هم نمیگیره! جدی میگم، رسپی پودینگ شکلاتی من عالیه. عالی! عاشقش میشید. باور نداری امتحان کن!

خیلی خیلی هم سریع و ساده است.

کافیه پودر نشاسته ذرت و پودر کاکائو و شکر رو توی دیگ بریزیم...


choco-pudding-5

شیر سرد رو بهش اضافه کنیم...

زیر دیگ رو روشن کرده و با ویسک یا همزن دستی سریع همش بزنیم.


choco-pudding-6

وقتی حسابی گرم شد؛ قبل از اینکه بخواد به جوش بیاد حرارت رو کم میکنیم.

پس تا الان حرارت زیاد بوده، ولی از اینجا به بعد باید حرارت کم باشه.

و در تمام این مدت باید مرتب ویسک کنیم.

شروع میکنه به قل زدن. قل های خیلی خیلی کوچولو. و کاملا غلیظ میشه. واسه من معمولا از زمانی که شروع کرد به قل زدن تا زمان غلیظ شدنش حدودا 3 دقیقه طول میشه.

بافت و رنگش رو عشقه!!!


choco-pudding-7

تا همینجاش هم یه پودینگ خیلی خوشمزه خلق کردیم. ولی چون ما معتادان عزیز، کارمون با دوز پایین راه نمی افته، همینطور ادامه میدیم...

حالا زیرش رو خاموش میکنیم و شکلات خرد شده رو اضافه میکنیم. شکلات رو درون پودینگ فرو میبریم و 30 ثانیه صبر میکنیم.

من از شکلات 85 درصد مورد علاقه همیشگیم استفاده میکنم که پودینگ رو تلخ میکنه. خانواده ما به طعم شکلات تلخ عادت داره. شما از شکلات با درصد پایین تر استفاده کنید. 


choco-pudding-8

حالا به سرعت همش میزنیم تا یک دست شه.


به به! باز تا اینجا هم میشه گفت که ما یه پودینگ خوشمزه خلق کردیم و جلسه رو خاتمه یافته فرض کرده و با سر بریم توش. منتها...


choco-pudding-9

خامه هر چیزی رو خوشمزه تر میکنه! این یکی از قوانین طبیعته؛ روش بحث هم نکنید!


choco-pudding-10

خامه اش هم از همین خامه های صبحانه پاکت صورتی معمولی هست.

به خوبی همش میزنیم و حالا دیگه شیرجه!!!


choco-pudding-3

خب تا اینجای کار به خیر و خوشی گذشت و هیچ کس هم با مشکلی مواجه نخواهد شد. ولی کار سختش از الان شروع میشه.

یکی از سخت ترین کارها در هنگام تهیه دسر اینه که "خب حالا تو چی سروش کنم، آخه؟!". معضلیه واسه خودش!

من چند گزینه رو پیشنهاد میکنم. یکیش استفاده از نیم لیوان یا جام های کوچیکه که سفره نوروزتون رو خوشگل تر هم خواهد کرد. یکی دیگه اینه که خودتون کاسه شکلاتی درست کنید. من آموزش تهیه کاسه شکلاتی رو قبلا پست کردم. میتونید از بادکنک استفاده کنید و یا کاغذهای مخصوص کاپ کیک. هر دو خیلی شیک میشن. گزینه دیگه این هست که از کیس تارت استفاده کنید. که خب یا خودتون توی خونه تارت درست کنید یا اینکه از این کیس های آماده بازاری بخرید. در شکل ها و سایز های مختلف موجودند میتونید از فروشگاه های لوازم قنادی تهیه اش کنید.

یک گزینه هم اینه که میبینید:

تصویری که در روبرو دارید؛ بخش بسیار کوچکی از شرمساری منه! روم به دیوار، یکی دیگه از اعتیادهای من جمع کردن "کاپ کیک کیسینگ" هست. الان قیافه منو از پشت مانیتور شطرنجی کنید لطفا. خب چیکار کنم، خوشگلن، جذابن، اسمم رو از پشت ویترین صدا میزنن، منم ضعیفم، میخرمشون، میریم خونه. منو این دوستای رنگ رنگیم متفق القول معتقدیم که جاشون توی ویترین آشپزخونه من گرم و نرم تره! جای بسی شرمساریه ولی دست خودم نیست! شما هم دوستامید، درک میکنید! مرسی که هستید.


choco-pudding-11

پس بلافاصله شروع میکنیم به ریختن پودینگ در ظرف مورد نظر. روش رو هم صاف نمیکنیم که طبیعی و خوشگل باشه.

به به! یعنی آدم دلش میخواد مانیتور رو لیس بزنه!

البته بستگی به آدمش داره... که ما از اون آدماشیم.

نه، نیاز به روانش شناس هم ندارم؛ مرسی که دل نگرانید!



choco-pudding-12

با این میزان 6 تا کپسول یا کاسه یا جام بزرگ میتونید پر کنید. و اگر دارید از کاسه های شکلاتی یا قالب تارتلت استفاده میکنید که احتمالا 10 تا 12 تا رو پر خواهد کرد.



choco-pudding-13

تا اینجای کار دیگه پودینگ ما آماده است، شما رو به خیر و ما را به سلامت.

اگر هم اهل دل هستید و علاقمند به ماجراجویی... لطفا به خواندن ادامه مطلب بپردازید.

خب و اما پیگ برای ماد. ماد یا گِل رو آماده کردیم حالا میمونه پیگش!


choco-pudding-14

واااااااااااااای به نظر من خوک یکی از مخلوقات با نمک دنیاست! اصلا قیافه اش مسخره و با مزه است. رنگشم که دیگه نگو. صولتیه!

حالا ما به خوردن خودش کاری نداریم اما شکلاتیش رو که میتونیم بخوریم! اصلا خوردنش رو ولش کن... درست کردنش آخر خنده است. یعنی من از لحظه اولش میخندیدم تا آخرش! مخصوصا موقع درست کردن قمبلش! یعنی با بچه ها غش کرده بودیم از خنده!


choco-pudding-15

من این سمت آشپزخونه روی کابینت کار میکردم، مهدی هم یه سفره روی میز واسه خودش پهن کرده بود و یه کاسه آب کنار دستش گذاشته بود واسه تمیز کردن دستش و گرفتار تافی ها بود. لیانا هم که طبق معمول خیلی آروم بدون اینکه به چیزی دست بزنه کنارم نشسته بود و سوالاتش رو میپرسید: "این شیه مامانی؟ این دمشه مامانی؟ این گوششه مامانی؟ این چشمشه مامانی؟".


choco-pudding-16

شما سه راه دارید. یا مارزیپان درست کنید (که با توجه به قیمت امروز بادام، میتونید رسپی رو به همون شکل که آموزش دادم دنبال کنید فقط به جای بادام از بادام زمینی استفاده کنید. من با همین رسپی کار کردم بادام زمینیش هم عالی میشه). یا فوندانت درست کنید. و یا هیچی درست نکیند! مثل من تافی بخرید و با تافی کار کنید. خوبی تافی به اینه که مزه میوه ای جالبی داره. بدیش به اینه که کار کردن باهاش به آسانی کار کردن با مارزیپان و فوندانت نیست. اما در هر حال دردسرش کمتره.




choco-pudding-17

من به این شکل عمل کردم:

ابتدا اینکه باید حتما تافی میوه ای صورتی رنگی خریداری کنید که نرم و قابل انعطاف باشه. این کارتون رو خیلی ساده خواهد کرد.

دوم اینکه تافی رو ورز ندید! توی تصاویر مشخصه که من چیکار کردم. ابتدا کاغذ دور تافی رو باز کردم و بعد تافی که بیضی شکل هست رو توی دستم سه دور قل دادم که گرد شه. همین. اینطوری اثر انگشت هم روش به جا نمیمونه و چسبناک هم نمیشه و تمیز و شیکه.

برای گوشها هم یک تافی رو  با قیچی برش زدم و دو مثلث ایجاد کردم و بهش فرم دادم و چسبوندم به سرش. تافی چسبناکه و به راحتی به سرش میچسبه.

پوزه اش رو هم به همین شکل یه توپک کوچولو درست کردم و فشارش دادم روی صورتش تا پهن شه و بعد با نوک ابزار سوراخ بینیش رو ایجاد کردم. شما میتونید از خلال دندون کمک بگیرید.

برای دست ها و پاهاش هم چهار تا توپک کوچک رو با قیچی برش زدم. به همین سادگی. برای شکمش هم دقیقا عین سرش فقط تافی رو سه دور کف دستم قل دادم. و یه ناف واسه اش حک کردم!

چشم هاشون ترافل ریز مشکی خوراکی هست که از فروشگاه های لوازم قنادی میتونید تهیه کنید. همه جا موجوده. نبود هم با شکلات کار کنید. یا با ماژیک خوراکی.

برای خوکی که سرش رو توی گل فرو برده هم با لبه چاقو روی تافی یه خط بندازید و یه دم خوشگل درست کنید و خلاص!


choco-pudding-18

خوک ها به سلیقه خودتون یا با کمک بچه ها توی پودینگ فرو ببرید.


choco-pudding-19

حمام گل خوش میگذره؟ فعلا که مادینگ مده!


choco-pudding-20

خوبی این مدل کیسینگ ها به اینه که از جنس مقوا هستند و درونشون یک لایه سلفون داره و رطوبت بهش نفوذ نمیکنه و در پوش پلاستیکی هم دارند و میتونید درش رو بذارید و درون یخچال قرار بدید یا اینکه با خودتون به مهمونی ببرید و به بچه ها هدیه بدید. واسه من و شمایی که عاشق درست کردن شیرینی هستیم، خوشی شیرینی نوروزی به همین حیوان سال و وقت گذاشتن واسه درست کردن شیرینی های فانتزی برای بچه هاست. مگه نه؟!


choco-pudding-21

از همه اش با نمک تر خوردنشه! دسر آقای شوهر رو دادیم دستش، گفت: "اِه پس این خوکه سرش کجاست؟!". تا یک ساعت فقط داشتیم میخندیدیم.

امیدوارم سال 1398 سالی بدون بیماری و بدون ناراحتی و بدون مشکلات برای همه ما باشه. میگن سال خوک سالی پر از رویدادهای خوب است. حالا جدا از جریان خرافاتش، ما همه چیز رو به فال نیک میگیریم و آرزومند سالی خوش برای همه هستیم! سال نو مبارک!


Print Friendly and PDF