بیسکویت خوک های انگری بردز

angrybird-pig-1

داشتم دنبال ایده واسه شیرینی های با تم خوک میگشتم، بین خوک های معروف دنیا جستجو میکردم ببینم کدومشون بیشتر به دلم میشینه و کدومش راحت تر قابلیت تبدیل شدن به شیرینی رو داره که به یاد خوک های انگری بردز افتادم.


angrybird-pig-8

اگه قول میدید پیش خودتون نگید که "این دختره یه چیزیش میشه"؛ یه رازی رو بهتون میگم:

من تو بازی انگری بردز طرفدار خوک ها هستم!

چی؟ نه؟ آره!

خب چیکار کنم آخه خیلی با نمک و خنگن! اصلا حماقت از سر و روشون میباره. جذابن، جذااااااااب!

همین. گفتمش. تمام. اصلا تو گلوم گیر کرده بود. دیگه گفتمش، خلاص!



angrybird-pig-2

وقتی یه ایده تو ذهنته و میخوای پیاده اش کنی، ولی مطمئن نیستی اونی که تو ذهنته دقیقا چطوری قراره از آب دربیاد؛ باید هرچی بدردبخور به نظر میرسه رو بخری بذاری جلوت ببینی تهش چی خلق میکنی!
پس برای شروع چندین بیسکویت کرمدار سایز کوچیک خریدم. آخرش یه مارک راضیم کرد. بیسکویتش خیلی نازک بود و کرمش هم خیلی کم. برای اون چیزی که من میخواستم عالی بود. یعنی وقتی با شکلات کاور میشد زیادی کلفت از آب در نمی اومد. (اگه مارکش براتون مهمه، تو تصویر هست. ظاهرا آیدینه.)

خب این از بیسکویت کرمدار.

برای تزئین خوک ها نیاز به چشم و دماغ و گوش داشتم.
من معمولا برای شیرینی های تم نوروز از دیماه شروع میکنم به ایده پردازی. تو این فاصله رسیدم به یه اسمارتیز با طعم نعناعی تولید ایران که هم از طعمش خیلی خوشم اومد هم از کیفیت رنگش.(اینم باز اگر مارکش رو میخواید؛ دراژه نعناعی فرمند هست)! مطمئن بودن که همون رو برای دماغ خوک ها استفاده خواهم کرد. ولی واسه چشم ها و گوشها کلی بازار رو زیر و رو کردم و آخرشم به چند گزینه بیشتر نرسیدم. در هر حال تمام اسمارتیز هایی که ازشون استفاده کردم ایرانی هستند پس با خیال راحت میتونید از سوپر مارکت یا شیرینی فروشیها یا فروشگاه های لوازم قنادی بخریدشون.
اگر هم خارج از ایران زندگی میکنید برای بیسکویت، از "مینی گلدن اریو" استفاده کنید و برای تزئینش هم که دیگه انواع کندی هست میتونید تهیه کنید.


angrybird-pig-3

اگر خاطرتون باشه من برای درست کردن کاسه شکلاتی هندونه ای یلدا دو رنگ شکلات سبز پر رنگ و سبز کمرنگ خریده بودم. همون ها رو ترکیب کردم و ذوبش کردم و چون به رنگی که میخواستم نرسیدم؛ از رنگ مخصوص شکلات ویلتون استفاده کردم و رنگ سبز رو با اون تصویری که توی موبایلم داشتم تنظیم کردم. این شکلات های میوه ای هم ایرانی هستند. شکلات واقعی نیستند. اتفاقا خوبیش هم به همینه که چون شکلات واقعی نیست نیازی به تمپر شدن نداره و همین که ذوبش کنید کفایت میکنه. خودش طوری هست که در دمای محیط کاملا سفت میشه. عالیه واسه تزئین بیسکویت. اصلا نیازی به یخچال نیست! شما میتونید دو رنگ سبز از این شکلات میوه ای بخرید و با هم ترکیبشون کنید که به رنگ مورد نظر برسید. دو طعم لیمو و نعناع هست. مارک شکلاته رو خاطرم نیست ولی حتما میتونید در فروشگاههای لوازم قنادی پیداش کنید.


angrybird-pig-4

شکلات رو که ذوب کردید؛ بیسکویت کرمدار رو بندازید توش و کاورش کنید.


angrybird-pig-5

اگر احساس کردید که غلظت شکلات زیاده و بیسکویت بعد از کاور شدن با شکلات، ظاهری شفاف و یکدست و زیبا پیدا نمیکنه، با افزودن اندکی روغن جامد، شکلات رو قدری رقیق کنید. فقط اندکی.

بیسکویت رو با چنگال بردارید و روی ظرف نگه دارید تا شکلات اضافی بریزه توی ظرف شکلات.


angrybird-pig-6

بعد بیسکویت رو روی کاغذ روغنی قرار بدید. حالا گوشها و دماغ و چشم های خوک رو سر جاش قرار بدید.

برای گوشها و چشم های خوک ها من از اسمارتیز خیلی خیلی کوچکی که تقریبا گرد هست استفاده کردم که توی تصاویر میبینید. این هم مارکش ایرانی بود ولی خاطرم نیست چون در ظرف های خیلی بزرگ بودش که من یه مشت ازش خریدم. ولی همه سوپر مارکت ها هم دیدم ازش دارند، میدونم میتونید پیداش کنید.

برای دهن متعجب خوک ها هم از یک دونه ترافل ریز گرد قرمز استفاده کردم. و اینم میدونم همه جا گیر میاد ولی باز گیرتون نیومد هم میتونید از شکلات مذاب یا ماژیک مخصوص خوراکی برای کشیدن دهن خوک ها استفاده کنید.

شکلات بعد از حدودا 5 دقیقه کاملا سفت خواهد بود و برای همیشه در دمای محیط سفت باقی میمونه. اصلا لطفش به همینه که نیازی به یخچال نیست.


angrybird-pig-7

برای اینکه قیافه شون خیلی خنگ بشه؛ ابروهاشون رو با ماژیک خوراکی و بسیار احمقانه ترسیم کردم!


angrybird-pig-9

من ترجیح دادم همه رو ساده و یک شکل درست کنم ولی شما میتونید تصاویر مختلفی از خوک های انگری بردز رو سرچ کنید و جلوتون قرار بدید و خوک های متنوعی خلق کنید. مثلا این یکی زیر چشمش کبوده. خیلی ساده میتونید بهشون تنوع بدید.

ولی من ترجیح دادم که یک ارتش خوک خنگ متعجب داشته باشم . پس خیلی بیشتر از آنچه که در تصاویر میبینید خوک خنگ درست کردم. و مهدی و لیانا هم کلی با این بازی مامانشون حال کردن!

یک ارتش بیسکویت خوک خنگ شکلاتی در مهمونی های نوروزی میتونه خیلی جذاب باشه مگه نه؟!


کپی برداری از مطلب مجاز نمیباشد. لطفا به همین صفحه لینک دهید. متشکرم
براي استفاده بهتر از كارگاه آشپزسازي لطفا مبحث سوالات متداول را به صورت كامل مطالعه بفرماييد
Print Friendly and PDF