کوفته مرغ

1

این کوفته مرغ یک غذای ساده و سریعه که درست کردنش هیچ دردسری نداره اما ظاهر زیبا و شیکی داره و میشه به اشکال مختلف سرو کرد. مثلا دورن سس فراوان یا بدون سس. به همراه پاستا یا برنج یا نان. یا حتی فقط درکنار یک سالاد ساده. چون این کوفته ها رو به جای اینکه سرخشون کنیم، توی فر کبابی میکنیم؛ میشه گفت که یک غذای فست فودی اما سالمه که میشه باهاش بچه ها یا بزرگترها رو به خوردن غذاهای کم چرب ترغیب کرد.


2

مرغ 800 گرم

پیاز کوچک 2 عدد

پودر سیر 1 ق چ

پودر زردچوبه 1 ق چ

پودر تخم گشنیز 1 ق چ

نمک و فلفل سیاه

روغن 1 ق غ

آرد 2 ق غ

IMG-7526

فر را روشن کرده و روی 210 درجه سانتیگراد قرار میدیم.

مرغ رو فیله کرده و اندازه گیری کرده و درون غذاساز و یا با استفاده از دستگاه چرخ گوشت، پوره یا چرخش میکنیم.

واسه من استفاده از دستگاه غذاساز راحت ترین گزینه است.


IMG-7530

پیازها رو خیلی ریز خرد میکنیم. (این کوفته قراره نهایتا پس از پخت، هنگام خوردن، تکه های ریز پیاز توش احساس بشه. اگر شما با وجود پیاز در غذاها مشکل دارید میتونید پیاز رو همراه با مرغ چرخ کنید. ولی به نظر من وجود تکه های کوچک پیاز درون کوفته ها بهش طعم و بافت میده)

پیاز و نمک و فلفل و زردچوبه و پودر سیر و پودر تخم گشنیز و آرد و روغن رو روی مرغ چرغ شده میریزیم. (اگر یک رژیم غذایی کم کالری رو دنبال میکنید میتونید روغن رو حذف کنید)


IMG-7533

با دست خوب ورزش میدیم تا کاملا مخلوط شن.


IMG-7536

حالا دستامون رو کاملا خیس میکنیم و به اندازه یک نارنگی کوچولو از خمیر مرغ برداشته و کف دستهامون غلتونده و بهش فرم میدیم. برای درست کردن هر کوفته باید دستامون رو مرطوب کنیم تا کوفته ها به دست نچسبیده و راحت فرم بگیرند.


IMG-7542

به همین ترتیب همه رو آماده میکنیم.

من مواد رو به 12 قسمت تقسیم کرده و 12 عدد کوفته درست کردم.

حالا کوفته ها رو توی ظرف میچینیم.

من معمولا ظرف رو چرب نمیکنم چون کوفته ها هیچوقت به کف ظرف نمیچسبه اما شما مختارید که کف ظرفتون رو هم چرب کنید. 
جنس و سایز ظرفی که انتخاب میکنید هم اصلا مهم نیست. حتی میتونید کوفته ها رو توی سینی فر بچینید.

اما اگر میخواید کوفته ها رو به همین شکل توی همین ظرف سرو کنید، باید از ابتدا ظرف با سایز مناسب و شیکی رو برای طبخ کوفته ها انتخاب کنید. کوفته رو کنار هم بچینید چون کوفته ها در حین پخت اندکی کوچکتر میشن.

و اگر قرار نیست توی همین ظرف سرو شه که دیگه مهم نیست کوفته ها رو کنار هم بچینید.



IMG-7549

ظرف رو به مدت 12 الی 15 دقیقه درون فر قرار میدیم. من کوفته ها رو آبدار تر دوست دارم پس 12 دقیقه رو انتخاب میکنم. عنایت داشته باشید که هرچه سایز کوفته ها کوچکتر باشه زمان پخت هم کمتر خواهد بود.

حالا شعله پایین فر رو خاموش کرده و شعله بالای فر رو روشن میکنیم.

اجازه میدیم کوفته ها 10 دقیقه دیگه با شعله بالای فر بپزند تا روشون طلایی و خوشرنگ بشه. لطفا کنار فر بایستید و مواظب باشید که یه وقت نسوزند.


IMG-7571

کوفته ها رو از فر خارج کرده و داغ سرو میکنیم.


IMG-7577

کوفته ها کاملا مغزپخت شده اما هنوز نرم و آبدار هستند.

همینطور که گفتم ما میتونیم این کوفته ها رو هر بار به یک شکل و در کنار انواع غذاهای دیگه سرو کرده و به سفره مون تنوع بدیم. مهم اینه که کوفته ها به سرعت آماده میشن و پختنشون هیچ دردسری نداره. سریع و ساده و خوشمزه.



Print Friendly and PDF