بمب هات چاکلت

IMG-4313

تو زندگی مون دو تا گزینه داریم: ساده و معمولی ردش کنیم بره، یا با هیجان برگزارش کنیم.

اگر اهل گزینه دوم هستید، امروز روز شماست و این بمب، قراره نوشیدنی ساده شما رو هیجانی بترکونه!

امسال، بمب هات چاکلت "تِرِند" شده بود. و چون درست کردنش فوق العاده آسون منتها خوردنش فوق العاده جذابه، تصمیم گرفتم پست آموزشیش رو آماده کنم تا موفق بشید هات چاکلت زمستان امسالتون رو هیجانی بنوشید!


 IMG-4321

با هات چاکلت و هات کوکو آشنایی دارید. ورژن های مختلفی دارند اما به طور کلی هات کوکو تشکیل شده از شیر و پودر کاکائو و مارشملو. هات چاکلت هم تشکیل شده از شیر و شکلات و مارشملو. 

مارشملو، عامل شیرین کننده نوشیدنی هست و اینکه چقدر مارشملو توی نوشیدنیتون بریزید هم اختیارش دست خودتونه و برمیگرده به اینکه شما چقدر از طعم شیرینی لذت میبرید و یا چقدر با طعم تلخی حال میکنید!


IMG-4345

حالا این بمب هات چاکلت چیه که مد شده؟

بمب هات چاکلت تشکیل شده از دو نیم کُره شکلاتی که با پودر کاکائو و مارشملو پر شده. این دو نیمکره به هم چسبونده شده و یک کُره شکلاتی با مغز کاکائو و مارشملو رو بوجود میارند. این بمب وقتی درون شیر داغ انداخته میشه، به سرعت ذوب شده و کاکائو و مارشملو از درونش بیرون میپره و یک صحنه هیجان انگیز رو در برابر بیننده خلق میکنه.

درست کردنش در خانه فوق العاده آسونه و خیلی هم سریع هست. پس بزن بریم بمب بترکونیم!

 

IMG-4158

برای درست کردن نیم کره های شکلاتی به قالب نیم کره نیاز داریم.

قالب های نیم کره سیلیکونی در سایزهای مختلف در بازار موجود هستند که میتونیم از فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کنیم. (همینطور که واسه تون تعریف کردم، من سر لیانا که حامله بودم ویار خرید قالبهای سیلیکونی افتاده بود به جونم و اینا همه اش مربوط به اون دوران سیاه میشه. الان خدا قبول کنه، بیش از چهار ساله تو ترکم!)

اگر تهیه کردن این مدل قالب براتون سخت هست، میتونید از قالبهای سیلیکونی با اشکال دیگه که در خانه دارید هم استفاده کنید. فقط بمب شما به شکل کره نخواهد بود. که خب زیادم مهم نیست.

حتی شما میتونید به جای قالبهای سیلیکونی، از توپ های پلاستیکی استفاده کنید. کافیه توپ پلاستیکی رو با تیغ یا کارد به دو نیمه نصف کرده و به خوبی شسته و ازش استفاده کنید. یا حتی میتونید از تخم مرغ شانسی استفاده کنید و از دو تیکه تخم مرغ شانسی به عنوان قالب شکلات تون بهره ببرید. (مهدی که دو سالش بود عاشق کیندر جوی بود، من پوست پلاستیکی "کیندر جوی" رو نگه میداشتم و ازشون به عنوان قالب استفاده میکردم. عالی جواب میداد) خلاصه اش اینکه در موقعی که با کمبود امکانات مواجه هستیم، باید خلاقیت به خرج بدیم و کارمون رو راه بندازیم!

 

IMG-4182

اینکه دیواره بمب شکلاتی مون رو نازک در نظر بگیریم یا ضخیم دقیقا بستگی به میزان علاقه مون به شکلات داره. هرچی ضخامت دیواره بیشتر باشه، هات چاکلت ما شکلاتی تر خواهد بود. منطقیه دیگه!

من شده که یک نیم کره رو با یک قاشق چای خوری شکلات مذاب درست کنم و یا با سه قاشق چایخوری شکلات مذاب درست کنم. قطعا برای شمایی که من رو میشناسید حدسش آسونه که آیا من اون هات چاکلتی که توش دو قاشق چای خوری شکلات مذاب داشته رو بیشتر دوست داشتم یا اون هات چاکلتی که توش شش قاشق چای خوری شکلات مذاب داشته!

عشق، حد و اندازه نمیشناسه عزیزم!

خلاصه اش اینکه به اندازه عشقتون شکلات ذوب کنید.

توصیه میکنم با صد گرم شکلات شروع کنید.

شکلات رو تمپر کنید. اگر تمپر کردن شکلات رو بلد نیستید، در اینجا مفصل آموزش دادم مطالعه بفرمایید.

اگر هم براتون سخته، که خب خیلی معمولی و عادی شکلات رو ذوب کنید. اونقدری مهم نیست.

 

IMG-4187

پس قرار شد که صد گرم شکلات رو تمپر کنیم و اگر برامون سخته ذوبش کنیم.

حالا با قاشق شکلات رو توی قالب میریزیم.

 

IMG-4191

همینطور که گفتم میتونیم توی هر نیم کره یک قاشق شکلات مذاب بریزیم یا دو قاشق یا سه قاشق. کاملا اختیاری هست.

هدف اینه که کل دیواره نیم کره با شکلات پوشش داده بشه.

به کمک قاشق، و یا برس کل دیواره نیم کره رو با شکلات پوشش میدیم.

اگر داریم تولید انبوه کار میکنیم، کافیه قالبها رو با شکلات مذاب پر کرده و بعد قالب رو وارونه کنیم تا شکلات اضافی از قالب بیرون بریزه. ولی خب ما معمولا در مقیاس کم کار میکنیم پس همین "شیوه قاشقی" منطقی تره!

 

IMG-4193

اگر شکلات رو به درستی تمپر کرده باشیم، در عرض چند دقیقه و در دمای محیط کاملا سفت میشه.

اگر برای شما این اتفاق نیافتاد، ناچارید قالب رو در یخچال قرار بدید تا شکلات سفت بشه.

 

IMG-4201

حالا کافیه قالب سیلیکونی رو از شکلات جدا کنیم.

 

IMG-4203

توجه کنید که گفتم قالب سیلیکونی رو از شکلات جدا میکنیم، نه شکلات رو از قالب سیلیکونی جدا میکنیم!

 

IMG-4206

نکته اش به همینه. به این ترتیب که قالب سیلیکونی رو به آهستگی از روی شکلات بلند میکنیم تا زمانی که کاملا از شکلات جدا شه و شکلات روی تخته کار بیافته. واسه تون فیلم هم گرفتم که میتونید شیوه جدا شدنش رو تماشا کنید و اینکه با صدای "تق" می افته روی تخته کار.

 

IMG-4209

به همین ترتیب  به تعداد دلخواه نیم کره های شکلاتی تهیه میکنیم.

همینطور که گفتم اگر شکلات رو به خوبی تمپر کرده باشیم، شکلات در دمای محیط جامد خواهد بود و اگر روزها و ماه ها هم همینطور باقی بمونه، شکلش تغییر نخواهد کرد و نیازی به یخچال هم نیست.

 


IMG-4213

خب پس تا الان ما چند نیم کره شکلاتی درست کردیم. من از شکلات تلخ استفاده کردم. اما شما میتونید از انواع شکلات ها استفاده کنید. حتی شکلات سفید یا شکلات های رنگی.

 


IMG-4215

مشاهده میکنید که این نیم کره های شکلاتی چقدر نازک هستند. رمز موفقیت بمب هات چاکلت به همینه که ضخامت شکلات اینقدر کمه که به سرعت در اثر حرارت موجود در شیر داغ، ذوب میشه.


IMG-4240

حالا برای درون بمب. این قسمتش هم اختیاریه. یعنی میتونید بمب رو با هرچی عشقشتون کشید پر کنید. ترندی که الان موجوده این هست که بمب رو با ترکیب پودر کاکائو و پودر شکر و مارشملو پر میکنند.

اگر شما اهل شیرینی جات نیستید پودر شکر بهش اضافه نکنید.

به پودر کاکائو هم میتونید ادویه هایی مثل پودر دارچین یا پودر زنجبیل و یا حتی پودر فلفل قرمز اضافه کنید.

یا قدری نسکافه.

خلاصه این بمب به شما تعلق داره و قراره با هرچی عشقتون کشید شکمش رو پر کنید!

  

IMG-4221

مارشملو هم اختیاری هست. اما وجود مارشملو در هات چاکلت باعث ایجاد اون فوم غلیظ روی نوشیدنی میشه که جذاب و خوشمزه اش میکنه. به علاوه که عامل شیرین کننده نوشیدنی هم هست.

مارشملو رو میتونید از سوپر مارکت بخرید یا مطابق این دستور خودتون در خانه درست کنید.

من مارشملوی خانگی رو ترجیح میدم اما موقع عکاسی این پست، مارشملوهایی که خودم درست کرده بودم توسط مهدی  در هات چاکلتهای مختلف، خورده شده بودند پس از مارشملوهای هندونه ای شب یلدای مهدی استفاده کردم!

 

IMG-4223

اگر ماشملوی کوچولو دارید که هیچی. در غیر این صورت، مارشملوها رو با قیچی به قطعات کوچک برش بزنید.

 

IMG-4258

و اما مونتاز.

برای مونتاژ کردن بمب ها به استند نیاز داریم.

کاغذهای کاپ کیک میتونند استند مناسبی برای این کار باشند. و یا فنجون یا استکان. در هر صورت چیزی که بشه نیم کره ها رو روش قرار داد.

 

IMG-4263

حالا باید لبه های نیم کره های شکلاتی مون رو صاف و صوف کنیم.

برای اینکار از یک بشقاب گرم استفاده میکنیم. بشقاب رو یک دقیقه درون مایکروفر قرار میدیم تا داغ شه. یا درون آب جوش میذاریم و با حوله خوب خشک میکنیم به اندازه ای که بشقاب داغ باشه. یا اینکه اصلا یک تابه رو روی اجاق قرار میدیم و بعد که گرم شد از روی حرارت برداشته و ازش استفاده میکنیم.

 

IMG-4264

یک نیم کره شکلاتی رو روی بشقاب داغ میدازیم و میچرخونیمش به اندازه ای که لبه اش صاف شه.

 

IMG-4266

نیم کره رو روی استندی که آماده کرده بودیم قرار میدیم. در اینجا من از یک کاغذ کاپ کیک استفاده کردم.

 

IMG-4274

حالا به اندازه دلخواه توش پودر کاکائو (یا ترکیبی که مد نظرمون هست) میریزیم. یک قاشق یا دو قاشق یا حتی بیشتر.

 

IMG-4277

و به اندازه نیاز هم مارشملو.

 

IMG-4278

اکنون یک نیم کره دیگه برداشته و روی بشقاب داغ قرار داده و میچرخونیمش تا لبه اش صاف و ذوب شه. اگر تصورش براتون سخته، از فرایند کار فیلم گرفتم که فردا در آی جی تی وی آپلود خواهم کرد.


IMG-4280

نیم کره دوم رو روی نیم کره اول قرار میدیم.

 

IMG-4282

در عرض سه ثانیه نیم کره ها به هم خواهند چسبید و یک کره تشکیل خواهند داد.


IMG-4286

این هم از بمب شکلاتی شکم پر ما!

آماده مصرف.

اما خب اگر اهل دل هستید، میتونید بمب رو تزئین کنید. به هر شکلی که دوست دارید. متناسب با مراسم مختلف.


IMG-4288

من حدودا دوازده سال پیش درست کردن قیف با استفاده از کاغذ روغنی رو در پست تزئین بیسکویت با رویال آیسینگ آموزش دادم که کار ساده ای هست. کافیه یک تکه مثلثی ببریم و بپیچونیم و قیف درست کنیم.

 


IMG-4299

البته میتونیم هم از قیف های آماده استفاده کنیم. پیچوندن قیف رو هم در حال اجرا، دادم مهدی واسه تون "فیلم هنری!" گرفت که فردا میبینیدش چقدر ساده است!

 


IMG-4307

روی بمب ها رو با اندکی شکلات مذاب و قدری ترافل ژیگولی، تزئین میکنیم.

 

IMG-4311

یا میدیم بچه ها تزئین کنند. جذابیت خاص خودش رو داره. بهترین بازی کودکانه. یا بهترین بازی برای یک بزرگسال با "کودک درون فعال"!


IMG-4325

درست کردن بمب ها خیلی آسون و سریعه میتونیم درجا آماده کنیم و درجا هم مصرف کنیم.

یا اینکه از قبل آماده کنیم و بذاریم توی یک ظرف در بسته در کابینت تا زمان مصرفش فرا برسه.

 

IMG-4330

وقتی زمان مصرف فرا رسید، شیر رو به جوش میاریم و توی فنجون یا ماگ میریزیم.

 

IMG-4335

بمب رو میندازیم توی شیر داغ...

 

IMG-4336

و دستمون رو میزنیم زیر چونه مون و تماشاش میکنیم!

 

IMG-4343

در عرض چند ثانیه، بمب خوشگل ما توی فنجون قل میخوره و میچرخه و حرارت موجود در شیر داغ باعث ذوب شدن بمب و بیرون اومدن مارشملو ها و کاکائو میشه! صحنه جذابیه!

 


IMG-4359

با قاشق هات چاکلت رو هم میزنیم. شکلات ذوب شده و پودر کاکائو در شیر حل میشه و مارشملو ها یواش یواش در شیر داغ محو میشن و یه فوم غلیظ زیبایی رو روی نوشیدینی ایجاد میکنند!

شما رو نمیدونم... ولی من "کودک درون" بیش فعالی دارم! به شدت با این چیزا حال میکنم. حس خیلی خوبی بهم میده. در واقع یه نوشیدنی خیلی ساده رو با صرف یه ذره وقت و کمی انرژی تبدیل به یک نوشیدنی جذاب کردن، انرژی مثبت زیادی بهم میده. و صد البته که برای بچه ها هم خیلی هیجان ایجاد میکنه و قطعا این موضوع برای بچه های شما هم صدق خواهد کرد. امتحانش کنید. الان، یا بعدها که کرونا نابود شد و مهمونی دادن ها و دورهمی ها از سر گرفته شد. تصور کنید ... دور هم جمع شدید و نفری یه فنجون یا ماگ شیر داغ در دست گرفتید و یه بمب بر میدارید و میندازیدش توی شیر داغ و ...

 

Print Friendly and PDF