بابل تی با مرواریدهای سیگو

sago-bubble-tea1


Bubble tea بابل تی یا pearl milk tea پرل میلک تی، امروزه به یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی های دنیا تبدیل شده. درسته که در ابتدا ترکیبی بوده از چای و شیر، اما اکنون عملا انواع نوشیدنیها رو با مرواریدهای تپیوکا ترکیب کرده و به نام بابل تی مصرف میکنند. ترکیبات این نوشیدنی به مروارید و شیر و چای، ختم نمیشه و انواع ژله و فوم و قطعات میوه و ... نیز برای ایجاد تنوع بهش افزوده میشه.

همینطور که توضیح دادم، سِيگُو sago  يه نوع نشاسته است كه از مغز اسفنجي يه نوع درخت نخل استوايي گرفته ميشه. بيشتر در جنوب آسيا و گينه نو توليد ميشه و در غذاها و شيرينيجات ازش استفاده ميشه به اين صورت كه نشاسته رو با آب تركيب ميكنن و ازش استفاده ميكنن. سيگو رو به طور صنعتي به شكل مرواريد هاي ريز سفيد رنگي درست ميكنن كه از لحاظ ظاهري مثل "تَپيُكا" هستش و ميشه در رسپيها جاي اين دو رو با هم عوض كرد.

sago-bubble-tea2

یکی از موارد جایگزینیش در همین بابل تی هست. یعنی ما میتونیم به سادگی مروارید های تپیکا در بابل تی رو با مرواریدهای سیگو جایگزین کنیم. تفاوتش در سایز مرواریدها هست. مرواریدهای سیگو کوچکتر هستند. اتفاقا به نظر من لذت خوردن بابل تی با سیگو بیشتر هست. چون مرواریدها ریز هستند، به راحتی از نی های باریک هم عبور میکنند و نیاز به جویده شدن هم ندارند! هرچند که همه میدونیم که ذائقه ها متفاوتند!

در این ویدیو من طرز تهیه بابل تی با مرواریدهای سیگو و شیوه رنگ کردنشون رو توضیح میدم. در ویدیوهای بعدی تفاوت ظاهری بابل تی با سیگو و بابل تی با تپیوکا رو توضیح خواهم داد و همچنین مدلهای دیگری از این نوشیدنی که با انواع میوه های طبیعی رنگامیزی میشن. منتظر ویدیوهای بعدی باشید.

اما امروز شیوه طبخ و رنگ کردن مرواریدها برای بابل تی رو ببینید:




 

 این فیلم روی کانال یوتوب من قرار داره. اگر اهل استفاده از  یوتوب هستید، به کانال من سابسکرایب کنید

آپلود مجدد این فیلم در فضای مجازی بدون کسب اجازه مجاز نمیباشد.


Print Friendly and PDF