سس سالاد آلبالویی

1

اگر از سس های معمولی ای که روی سالادهاتون میریزید خسته شدید، بد نیست این سس آلبالویی رو امتحان کنید. اگر شما هم از علاقمندان سالادها هستید، قطعا اعتراف میکنید که ایجاد تنوع در 365 سالادی که قراره در 365 روز سال بخورید اونقدرها ساده نیست! آدم یه جورایی نیازمند چشیدن طعمهای جدید میشه. این سس در عین سادگی، طعمی ترش و تند و خوشمزه داره و با همه سالادهای سبز سازگاری داره.


2

آلبالوی هسته گرفته 1 لیوان

ماست 1 لیوان

نمک و فلفل


IMG-8802

ماست رو درون مخلوط کن کوچک یا بلندر میریزیم.

شما مجازید از هر نوع ماستی که دوست دارید استفاده کنید.

از کم چرب ترین ماست گرفته تا خامه ای ترین ماست.


IMG-8805

برای این سس ما میتونیم از آلبالوی تازه و یا آلبالوی فریز شده استفاده کنیم. اگر فصل آلبالو نیست، آلبالوی فریز شده رو از یخچال خارج کرده و اجازه بدید یخش باز شه و سپس استفاده کنید.


IMG-8806

آلبالوهای هسته گرفته شده رو درون بلندر میریزیم.


IMG-8810

به دلخواه نمک و فلفل اضافه میکنیم.

من از هیچ ادویه دیگه ای استفاده نمیکنم چون دوست دارم طعم آلبالو توی سس واضح باشه و به خوبی حس بشه. اما شما مختارید جهت ایجاد تنوع، هر بار از یک نوع ادویه دلخواهتون استفاده کنید. 

IMG-8817

دستگاه رو روشن میکنیم تا آلبالو ها به خوبی با ماست میکس شن.


IMG-8836

یک سس با رنگ صورتی ملایم حاصل میشه.

IMG-8846

این سس به دلیل وجود آلبالو طعمی ترش داره و اگر ماستش هم قدری ترش باشه که باز هم بهتره.



IMG-8857

سس رو میتونید درون بطری ریخته و تا یک هفته درون یخچال نگهداری کنید. اما هر بار برای استفاده بایستی بطری رو به خوبی تکون بدید.

IMG-8863

من به دلیل علاقه ای که به آلبالو دارم، طعم این سس رو خیلی دوست دارم و روی انواع سالادها ازش استفاده میکنم. و البته اینم بگم که خالی خالیش هم خیلی خوشمزه است و یا روی سبزیجات باربکیو شده. همه مدله دوستش دارم.



Print Friendly and PDF