فرنچ تست


French toast از صبحانه های معروف دنیاست که از نان تست و تخم مرغ تشکیل شده. شیر و شکر از ترکیبات دیگری هستند که بعضا به فرنچ تست اضافه میشه و بسته به اینکه در چه کشوری باشید، ادویه های مختلف هم در این غذا به کار میره. من روزهای جمعه و یا هر روز تعطیلی که پیدا میکنم واسه صبحونه برای خودم فرنچ تست درست میکنم ( چون روزای دیگه با یه کاسه سریل و شیر راهی اداره میشم) . فرنچ تست رو میتونید با عسل ، مربا ، خامه ، ویا میوه های تازه نوش جان کنید ولی من گاهی عصرها و یا شب ها با پنیر و یا کچاپ هم میخورمش. این مدلی رو که این دفعه درست کردم به سبک "نیو اورلِآن" ( در آمریکا ) هستش و توی برنامه cooking for real دیدمش.

برای درست کردن فرنچ تست به ازای هر 2 نان تست یک تخم مرغ نیاز داریم. اینبار من ¼ لیوان شیر و 1 ق چ دارچین و 1 ق غ شکر هم اضافه کردم. مواد را با ویسک میزنیم تا خوب مخلوط شود

من یک بسته توت فرنگی رو با 1 ق غ شکر مخلوط کردم و گذاشتم بمونه تا شیره اش در بیاد و سس توت فرنگی من بعد از 15 دقیقه آماده بود

هر نان رو 5 ثانیه توی مخلوط تخم مرغ قرار میدیم و بعد طرف دیگه رو باز به همین ترتیب به مواد آغشته میکنیم. اگه بیشتر بمونه نونتون آش و لاش میشه.




کف تابه رو کمی چرب میکنیم و نانها رو گریل میکنیم تا با حرارت ملایم ( تقریبا 5 تا 8 دقیقه برای هر طرف) کاملا برشته بشن.



1 ق غ شکر رو کاراملی میکنیم ( یعنی باید ذوب شه. برای اینکار شکر رو توی ظرف ترجیحا استیل با حرارت متوسط بدون اینکه از قاشق استفاده کنیم ، با چرخوندن ظرف، ذوب میکنیم) و ½ ق غ کره اضافه میکنیم و ¼ لیوان گردو رو توش تفت میدیم.



برای سس پنیر؛ 1 ق غ پنیر خامه ای رو با 1 ق غ خامه و 1 ق غ شکر مخلوط میکنیم



تا اینجای کار فرنچ تست ما آماده است. شایان ذکر است که من شکر رو تا اونجایی که تونستم کم و یا حذف کردم . یعنی توی مخلوط تخم مرغ و همچنین سس پنیر، شکر نریختم. ولی اینکار رو توصیه نمیکنم!



گردوی کاراملی رو روی فرنچ تست قرار میدیم.



سس توت فرنگی رو روش میریزیم و در آخر هم کار رو با سس پنیر تکمیل میکنیم


حالا من به این میگم صبحونه!!! کامل و مقوی و ....سنگین! تا مدت زیادی آدم رو سیر نگه میداره. من فرنچ تست زیاد ( خیلی خیلی زیاد) درست میکنم ولی فرنچ تست با سس توت فرنگی و سس پنیر یه چیز دیگه ست! یه بار امتحان کنید.

این نکته رو هم بگم که من رسپی های جدیدی که پیدا میکنم رو سریعا امتحان میکنم و خوب مسلما همه خوب از آب در نمیان. یعنی ما رسپی خراب و تقلبی زیاد داریم و فقط باید تست بشه تا بفهمی که به درد میخوره یا نه. پس اگه من چیزی رو اینجا آموزش میدم یعنی اینکه تست شده و خوب جواب داده و اگه ازش خیلی تعریف کردم یعنی خیلی بهم چسبیده. این یکی دیگه به فر احتیاجی نداره پس بعید میبینم تو دستتون خراب شه. فقط حواستون جمع باشه که فرنچ تست باید از داخل نرم و از بیرون کرانچی باشه. حواستون باشه که حرارت زیاد نباشه چون روش میسوزه و داخلش خام از آب در میاد. برای ساختن یه فرنچ تست حرفه ای به کمی تجربه نیاز دارید که کم کم بدست خواهید آورد. موفق باشید :D
Print Friendly and PDF