کیک میلاد پیامبر



به مناسبت میلاد رسول الله یه مسابقه "زیباترین و خوشمزه ترین کیک" امروز برگزار شد که من شرکت کردم. نتیجه اش هم خودتون میتونید حدس بزنید!cowboy جایزه اش یه ظرف پیرکس 20*30 بود که دستشون درد نکنه. من صرفا به خاطر اینکه برای میلاد پیامبر کاری کرده باشم، شرکت کردم.
کیکش خیلی خوب از آب در اومد و شدیدا راضی بودم. ما که نخوردیم ولی داوران کلی تعریف کردند ( دیگه راست و دروغش گردن خودشونtongue ). از قیافش خیلی راضی بودم چون بعد از کلی ایده که تو کله ام بود بالاخره به این یکی رضایت داده بودم و مطمئن نبودم آخرش چی میشه ولی ترکیب نهاییش رضایت بخش بود و خیلی باهاش حال کردم.big hug



خوب و اما توضیحات:
انتخاب گل محمدی به خاطر تناسبش با نام پیامبر بود ( که البته من رز خریدم که گلبرگهاش ریزتر باشه) و پروانه به نشانه مهر و محبت حضرت محمد. و کلا فکر کردم که ترکیب گل و پروانه با حال و هوای بهاری این روزها تناسب جالبی داره ( اینجا هوا 33 درجه است!). و پس از کلی جستجو روی طرح نوشته، بالاخره به "صلوات" راضی شدم!big grin





کیکش یک کیک اسفنجی 6 تخم مرغیه که لایه وسطش ،کرم کاسترد موزی و قطعات موز هستش و روی کیک با "باترکریم ایتالیایی" موزی پوشیده شده. برای دیواره کیک از " شوگر فراستد رز" یا رزهای کریستال شده استفاده کردم . جنس نوشته ها از فوندانت مارشملوه و پروانه از شکلات ساخته شده.




البته من 4 هدف دیگه رو هم دنبال میکردم که اون آموزش 4 شیوه جدید تزئین کیک به شما بود! یکی از اونها "باتر کریم" هستش که اکثر کیکهای شیکی که توی عکسها توی اینترنت میبینید با همین کرم تزئین شدن. با "خامه فرم گرفته" فرق میکنه و برای کیکهایی که قراره مدت زیادی ( و یا 5 دقیقه ، در صورتی که در شهر ما باشید!!!) رو خارج از یخچال بگذرونند مناسبه و تغییر شکل نمیده. سطح کیک مثل آینه صاف و یکدست میشه و خلاصه برای کیکهایی که واستون مهمه که سطح صیغلی داشته باشید کاربرد داره.




روش ساختن یک پروانه با شکلات رو به تفصیل آموزش خواهم داد و مطمئنم که بعد از ساختن پروانه، تا شب مثل من مرتب میرید سر یخچال و عشق پروانه تون رو میخورید! از بس که ناز میشه!




حتما اطلاع دارید که گل رز خوردنیه (اگه نمیدونستید حالا بدونید!). من یه شیشه بزرگ پر از پودر گل رز دارم که توی غذاها ازش استفاده میکنم. رز به صورت خام مثل زهر میمونه، پس باید خشک بشه. ولی اگه همینطوری خشکش کنید غیر از اینکه زمان زیادی میبره ( و در شهر ما، با رطوبت بالای صد درصد، تقریبا غیر ممکنه!) ، بعد از خشک شدن جمع میشه و فرمش رو از دست میده. پس ما از روش "شوگر فراستینگ" استفاده میکنیم که به تفصیل شرح داده خواهد شد.

مورد بعدی ، روش نوشتن روی کیک بوسیله فوندانته که میتونه گزینه خوبی واستون باشه موقعی که برای بچه تون کیک تولد درست میکنید. یعنی اسم افراد رو روی کیک بنویسید. و من روش نوشتن متن به صورت ابروبادی رو هم آموزش خواهم داد که خیلی خوشگل ترش میکنه!

این شد کلی آموزش واسه خودش! کارم در اومده! silly هر کدومش هم کلی توضیحات و نکات مهم داره که باید همه رو بشینم و بنویسم... امشب شرمنده دوستان شدم blushingچون خیلی خسته ام شده و نمیتونم بیشتر از این تایپ کنم... ولی از فردا شروع به نوشتن میکنم
Print Friendly and PDF