اسموذی گیلاس شکلاتی

1

اسموذی smoothie یک نوشیدنی غلیظ و کرم ماننده که ماده اصلی تشکیل دهنده اش پوره میوه یا سبزیجات هست. اسموذی رو اغلب با آب یا آب میوه یا یخ خرد شده درست میکنند اما میشه درونش از لبنیاتی مثل شیر و ماست و بستنی هم بهره برد. و همچنین شیرهای گیاهی. گاهی برای غنی تر شدن اسموذی ها میشه توشون از انواع آجیل ها و دانه ها، قهوه، شکلات، چای و حتی گیاهایان دارویی نیز بهره برد. اگر اسموذی به اندازه کافی شیرین نیست میتوان اسموذی رو با قدری عسل یا شیره یا شکر شیرین تر کرد. اسموذی هایی که درونشون لبنیات دارند شباهت زیادی به میلک شیک ها دارند. با این تفاوت که نسبت لبنیات به میوه در میلک شیک ها بیشتر هست.

قبل از اینکه بریم سراغ رسپی امروز، شایسته هست به یک نکته اشاره کنم و اون هم اینه که smooth یعنی صاف و نرم و لطیف و به این خاطر به این نوع نوشیدنی smoothie گفته میشه که ما میوه رو تبدیل به یک مایع یکنواخت و خوشمزه میکنیم. حالا نکته ظریفش اینه که حرف th در کلمه smoothie "ذ" تلفظ میشه و نه "ت"! صرفا جهت اطلاع.

گیلاس 2 لیوان

موز فریز شده 1 عدد

قطعات یخ یک و نیم لیوان

شکلات خرد شده دو سوم لیوان


IMG-8079

گیلاسها رو هسته میگیرم.

موز و یخ خرد شده و گیلاس رو درون پارچ مخلوط کن میریزیم.



IMG-8083

شکلات خرد شده رو هم اضافه میکنیم.

توصیه میکنم از شکلات تلخ استفاده کنید. هم به دلیل فوایدی که شکلاتهای با درصد خلوص بالا دارند و هم به این دلیل که نوشیدنی تون زیادی شیرین نشه. و اصلا و کلا و اصولا ... شکلات تلخ رو عشقه!



IMG-8085

مخلوط کن رو روشن میکنیم و به همین سادگی یک نوشیدنی شکلاتی به رنگ قرمز تیره ازش تحویل میگیریم. قطعات شکلات و یخ به سرعت تبدیل به پودر میشن. و البته میزان اسموذ بودن اسموذی ما بستگی به میزان قدرت موتور بلندر یا همون مخلوط کن ما داره.



IMG-8088

اگه به منه که درجا سر میکشمش.

ولی اگر دست مهدیه، باید حتما تزئین شه!



IMG-8098

و نه فقط مهدی، لیانا هم اصرار خاصی به تزئین کردن نوشیدنیش داره. حتما فیلمش رو در استوری مشاهده فرمودید.



IMG-8109

و حمله!

نوشیدنی با طعم گیلاس و شکلات. شیرین و شکلاتی و خوشمزه. سریع و آسان.



Print Friendly and PDF