ساندویچ لوف


این هم یک مدل دیگه از ساندویچ های معروف دنیا! ( آره عزیزم... ساندویچ فقط این همبر و کالباس و سوسیسی نیست که توی ساندویچی ها به خوردتون میدن! جاتون خالی، اونور آب چیزای باحال تر هم خورده میشه! ) این مدل ساندویچ مخصوص پارتی هاست و برای جشنها و مهمانیها مناسبه به این دلیل که قیافه اش مثل کیکه. اگرچه در حال حاضر زیاد درست نمیشه، در اواسط قرن بیستم رواج زیادی داشته. من رسپیش رو در یکی از کتابهای آشپزی فرانسوی دهه 50 پیدا کردم.

اصطلاح فرانسویش میشه PAIN-SANDWICH GLACÉ و انگلیسی Sandwich loaf . که به صورت کلاسیک از سالادهای: ژامبن Jambon ،تخم مرغ Oeufs ، مرغ Poulet ، و ماهی سالمون Saumon تشکیل شده.
تنوع سالاد ها برای این ساندویچ خیلی زیاده و سالاد های میگو و تن و بیف و پرک و چیز هم توش استفاده میشه. ساندویچ لوف مثل کیک برش زده شده و با چنگال خورده میشه. من فیلینگ مورد علاقه خودم رو درست کردم. مدل کلاسیکش رو یه بار دیگه که درست کردم واستون پست میکنم ولی فعلا این رسپی من رو داشته باشید تا بعد....آهان یه نکته دیگه هم اینکه، در رسپی کلاسیک مقدار بسیار زیادی سس مایونز به کار میره ولی در ورژن من کلا 2 قاشق مایونز رژیمی به کار رفته که شما میتونید با خیال راحت کل ساندویچ رو یه نفره بزنید تو رگ! آخه خیلی خوشمزه و ولع انگیزه

نان تست 10 عدد

گوشت چرخ کرده 200 گرم

گوشت بوقلمون چرخ کرده 150 گرم

پیاز 2 عدد

کرفس خورد شده 1 لیوان

رب گوجه فرنگی 2 ق غ

سیب زمینی متوسط 2 عدد

تخم مرغ 3 عدد

خیارشور خورد شده ½ لیوان

زیتون خورد شده ½ لیوان

سس مایونز 2 ق غ

ماست خامه ای 2 ق غ

نمک و فلفل و ادویه

ماست موسیر چکیده 1 لیوان


من بوقلمون رو به دلیل اینکه چربی نداره استفاده میکنم شما میتونید مرغ جایگزین کنید. سینه بوقلمون و یا مرغ رو چرخ کنید و با یک عدد پیاز در 1 ق غ روغن زیتون تفت بدید و بعد کرفس رو اضافه کنید . اگه طعم کرفس رو دوست ندارید حذفش کنید و به جاش مرغ رو بیشتر کنید. من به جای ادویه از لیموی فلفل نمکی ( در بسته بندی های آماده توی فروشگاهها موجوده) استفاده کردم چون نمیخواستم طعم ادویه ها قاطی پاتی بشه. اگه در تصویر میبینید که بوقلمون تکه های بزرگی داره دلیلش اینه که چرخش نکردم و از دستگاه 123 استفاده کردم. اصلا مهم نیست چون قراره بلند بشه



گوشت چرخ کرده رو با پیاز دوم و 1 ق غ روغن زیتون تفت بدید و رب و نمک و ادویه ( من 1 ق چ زردچوبه ریختم) و فلفل رو اضافه کنید.



تخم مرغها و سیب زمینیها رو آبپز کنید و خیارشور ها رو خورد ( من سیب زمینی ها رو 5 دقیقه در مایکروفر قرار دادم)


خیارشورها و تخم مرغها و نصف یک عدد از سیب زمینی ها رو با 1 ق غ ماست خامه ای و 1 ق غ مایونز بلتد کنید و اگر نیازی بود نمک و فلفل بریزید ( به نظر من که نیازی نیست چون خیارشور خودش شوری و تندی داره)



باقی سیب زمینی ها رو با 1 ق غ ماست خامه ای و 1 ق غ مایونز بلند کنید و با زیتون سیاه خورد شده مخلوط کنید. اگر نیازی بود نمک و فلفل بریزید ( که باز هم به نظر من که نیازی نیست)



مخلوط بوقلمون رو هم بلند کنید ( اگه به ترتیبی که من گفتم کار کنید، نیازی نیست که هر بار بلندر رو بشورید! اینطوری در ظرف شستن صرفه جویی میشه)



در رسپی کلاسیک باید به نان ها کره بمالید ولی من حذفش کردم. پس فقط کراست نانها رو ببرید و دو تا نان تست توی ظرف قرار بدید.



لایه اول رو گوشت بریزید و کاملا صافش کنید و روش یه لایه نان تست بذارید



برای لایه دوم سالاد تخم مرغ رو پهن کنید و باز یه لایه نان


در لایه سوم سالاد بوقلمون و باز یک لایه نان




و در لایه آخر سالاد سیب زمینی رو پخش کنید



و حالا دو تا نون تست آخری رو روی ساندویچ قرار بدید و فشار بدید که ساندویچ کاملا پرس بشه



ساندویچ رو توی یخچال بذارید و ظرفهایی رو که کثیف کردید بشورید. حالا روی ساندویچ لوف رو با ماست چکیده کاملا بپوشونید. و با کاردی بلند خوب صاف کنید که نمای خوبی داشته باشه. ( در رسپی کلاسیک به دلیل وجود ماهی به جای ماست از پنیر استفاده میشه ولی من عاشق ماست موسیرم پس از موادی که دوست داشتم استفاده کردم)



خوب ساندویچ لوف ما تا اینجای کار تمومه. حالا اگه دوست داشتید تزئینش کنید. من برای تزئین ابتدا برای گل هام با نعناع و جعفری، ساقه و برگ درست کردم



برای گلها از کنسرو ذرت استفاده کردم. 5 تا دونه اش رو دور هم بچینید و بعد وسطشون رو با کچاپ یا رب گوجه پر کنید



برای لاله های واژگون هم از گوجه ریز استفاده کنید. نصفش کنید و بعد برشهای موازی بزنید ولی تا انتها نبرید. اگه گوجه ریز ندارید میتونید اول با چاقو یا قالب دایره به شکل گرد ببرید و بعد گلتون رو درست کنید


برای بریدنش هم با یه کارد تیز اره ای باید به صورت اره کردن ببریدش و اصلا به سمت پایین روش فشار وارد نکنید چون لایه هاتون خوشگل برش نمیخوره. بعد از هر برش کارد رو تمیز کنید و برش بعدی رو بزنید. برشهای من ضخامت 1 سانت داشتند و یک برش برای ناهارم کافی بود! ولی شما اصلا جلوی خودتون رو نگیرید که غذای سالمیه!!! طعمش هم حرف نداره...فردا هم که جمعه است و کلی وقت دارید....پس نوش جان!

Print Friendly and PDF